تهدیدات سایبری در انتظار شرکت های متوسط
تا پنج سال دیگر حملات سایبری 8 تریلیون دلار به اقتصاد خسارت وارد می‌کنند
گزارشی که به تازگی از سوی موسسه Juniper Research منتشر شده، نشان می‌دهد با وارد شدن به سال 2020 حملات سایبری چیزی در حدود 8 تریلیون دلار به اقتصاد خسارت وارد خواهند کرد. در این گزارش پیش‌بینی شده است تعداد رکوردهای اطلاعاتی که تا پایان سال 2017 میلادی در معرض نقص داده‌ای قرار خواهند گرفت، بالغ بر 2.8 میلیارد رکورد خواهند بود.

1606683296_1_0.gif

مهم‌ترین عاملی که باعث به وجود آمدن چنین خسارت هنگفتی خواهد شد، گسترش روز افزون ابزارها و گجت‌هایی است که به‌طور مستقیم به اینترنت متصل خواهند شد. این ابزارهای متصل به اینترنت به شکلی فراگیر و گسترده نقص داده‌ای و به طبع آن حملات سایبری را به دنبال خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی

بدافزار جودی بیش از 36 میلیون دستگاه اندرویدی را آلوده کرد
شناسایی یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های مخرب

در این گزارش آماده است که بنگاه‌ها و شرکت‌هایی در ابعاد کوچک و متوسط بیش از غول‌های بزرگ در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند. این حملات هر ساله نزدیک به 4000 هزار دلار خسارت مالی را متوجه شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک خواهند کرد. پژوهش انجام گرفته در این خصوص نشان می‌دهد با توجه به آن‌که تهدیدات سایبری به شکل روزافزونی بیشتر شده و به راحتی شرکت‌ها و سازمان‌ها را در معرض تهدید قرار می‌دهند، اما متاسفانه سازمان‌ها بودجه لازم برای مقابله و دفع حملات سایبری را افزایش نمی‌دهند.

عدم نظارت دقیق بر دریافت به موقع وصله‌ها، دانش فنی کم و به‌کارگیری نرم‌افزارهای قدیمی و از تاریخ گذشته سه فاکتور مهمی هستند که در سال‌های آتی سازمان‌های کوچک و بزرگ را در برابر تهدیدات سایبری آسیب‌پذیر خواهد کرد. در این گزارش آماده است برای مقابله با تهدیدات امنیتی دولت‌ها باید قوانین مبارزه با جرایم سایبری را به شکل دقیق‌تری تدوین کرده و به مرحله اجرا درآورند. سازمان‌ها نیز باید استراتژی‌های کلیدی و تاثیرگذار بر بازار را به دقت مورد توجه قرار داده و بر چهار محور امنیت اینترنت اشیا، امنیت کلاود، امنیت شبکه و امنیت نقاط پایانی بیشتر متمرکز شوند. برای آن‌که بتوانیم به شکلی کارآمد با تهدیدات سایبری مقابله کنیم ابتدا باید به ۵ پرسش زیر پاسخ دهیم:

عمده‌ترین تهدیدات امنیتی که در سال‌های آتی با آن‌ها روبرو خواهیم شد و به توجه بیشتری نیاز دارند چه تهدیداتی هستند؟

در سال‌های آتی در چه بخش‌هایی باید سرمایه‌گذاری‌ مالی صورت بپذیرد و مهم‌تر از آن این سرمایه‌گذاری باید به چه میزان باشد؟

دولت‌ها برای بهبود ارتقا سطح امنیت چه اقداماتی باید انجام دهند؟

هزینه نقص‌های داده‌ای و افشا رکوردهای اطلاعاتی به چه میزان است و این روند در آینده به چه شکلی دست‌خوش تغییر خواهد شد؟

بازی‌گران کلیدی دنیای امنیت سایبری چه شرکت‌ها و سازمان‌هایی هستند و این شرکت‌ها و سازمان‌ها در برابر تحولات آتی بازار چه واکنشی از خود نشان خواهند داد؟ 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟