بهترین آنتی ویروس‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی مخصوص سیستم‌عامل ویندوز
نرم‌افزارهای و ضدویروس‌های مخصوص سیستم‌عامل ویندوز کم نیستند و هر یک قابلیت‌های خاص خود را دارند. با این‌حال برخی از آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. به‌طور مثال، برخی از ضدویروس‌ها به شکل بهینه از منابع سیستمی استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هرگونه فعالیت کوچکی را یک رخداد غیرمعمول قلمداد کرده و گزارشی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از محبوب‌ترین ضدویروس‌های مخصوص سیستم‌عامل ویندوز بپردازیم.

1606683296_1_0.gif

ضدویروس نورتون

ضدویروس نورتون (Norton) نرم‌افزاری است که توسط شرکت سیمانتک برای پیشگیری از ورود بدافزارها به رایانه‌ها و پاکسازی آن‌ها ارائه شده‌است. این ضدویروس با استفاده از پایگاه داده‌های خود و تحلیل اکتشافی، ویروس‌ها را شناسایی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به مسدودکننده هرزنامه‌های ایمیلی و حفاظت در برابر فیشینگ اشاره کرد. ضدویروس نورتون بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش اجرا می‌شود و نسخه‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ آن (برخلاف نسخه ۲۰۱۰ آن که به صورت معمولی بر روی ویندوز ۷ اجرا می‌شود) فقط با استفاده از یک بسته به‌روزرسانی روی ویندوز ۷ قابل اجرا هستند. ضدویروس نورتون نسخه ۱۱ برای مک اواس ۱۰٫۵ (لئوپارد) ارائه شد و قابلیت شناسایی بدافزارهای قابل اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های مکینتاش و ویندوز را با استفاده از یک ماشین مجازی دارد. دیگر ویژگی آن اسکنر آسیب‌پذیری است که مانعی برای حملات هکرهایی است که از کدها و نرم‌افزارهای اکسپلویت برای تسلط بر سیستم استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار همچنین قابلیت اسکن درون فایل‌های فشرده شده و آرشیوی را دارد.

ضدویروس کاسپرسکی

ضدویروس کاسپرسکی (Kaspersky Anti-Virus) یکی از نرم‌افزارهای ضدویروس معروف است که توسط شرکت کاسپرسکی ساخته شده‌است. از قابلیت های کاربردی این ضدویروس باید به مواردی همچون حفاظت، کشف و نابودی ویروس کامپیوتری، تروجانها، کرم‌ها، جاسوس‌ها، نرم‌افزارهای تبلیغاتی و کی‌لوگر، کشف ونابودی روت‌کیت‌های ناشناخته، کشف و از بین بردن روت‌کیت‌ها، جلوگیری از هک در چت روم‌های IM، اسکن هم‌زمان اینترنت و ای‌میل، قطع بدافزارها به طور سریع و بدون اجازه‌گیری، ابزارهایی جهت امنیت لوح‌ها و پشتیبانی رایگان از مشکلات کاربران در تالار گفتگو اشاره کرد.

اف‌سکیور

شرکت اف‌سکیور یک شرکت فنلاندی تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی و ضدویروس مستقر در هلسینکی می‌باشد. این شرکت دفاتری در مالزی و آمریکا دارد که کار تحلیل ضدویروس و توسعه نرم‌افزاری آن‌را به‌طور مداوم انجام می‌دهند. شرکت اف‌سکیور سهام خود را تحت شاخص FSC1V در بورس هلسینکی عرضه کرده ‌است. این شرکت ادعا می‌کند که اولین شرکت فروشنده نرم‌افزارهای ضدویروس است که محصولات خود را از طریق شبکه جهانی وب ارائه کرده ‌است. اف‌سکیور اولین بار تحت نام Data Fellows توسط پتری آلاس و ریستو سیلاسمآ در سال ۱۹۸۸ پایه‌گذاری شد. کار این شرکت در ابتدا آموزش کاربران رایانه و ساخت پایگاه داده‌های سفارشی بود. سه سال بعد، شرکت نخستین کار اصلی خود را در زمینه پروژه‌های نرم‌افزاری با ارائه اولین اسکنر با قابلیت شناسایی هوشمندانه برای نرم‌افزارهای ضدویروس آغاز کرد. در سال ۱۹۹۴اف‌سکیور اولین نرم‌افزارضدویروس را برای رایانه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز منتشر کرد. نام این شرکت در سال ۱۹۹۹ از Data Fellows به F-Secure تغییر یافت.

آویرا

آویرا  مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی را شامل می‌شود که توسط شرکت نرم‌افزاری Avira GmbH ارائه می‌گردد. این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و ۳۰۰ پرسنل در سراسر جهان دارا است. نسخه رایگان ضدویروس آویرا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ جز ۱۰۰ محصول برتر رایانه ای توسط مجله PC World معرفی گردی. و در سال 1986 میلادی به وجود آمد. این ضدویروس برای سیستم‌عامل‌های ویندوز،  ios، اندروید و لینوکس به دو شکل رایگان و پولی موجود است.

آگنیتوم

آگنیتوم یک شرکت روسی تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی است. شرکت آگنیتوم در سال ۱۹۹۹ در شهر سنت پترزبورگ روسیه تأسیس شد. هدف این شرکت ارائه نرم‌افزارهای امنیتی بود که به سادگی و با قابلیت بالا برای کاربران رایانه‌های خانگی قابل استفاده باشد. اولین نرم‌افزارهای این شرکت یعنی جیمر و تائواسکن برای شناسایی و جلوگیری از حملات هکرها ارائه شدند. موفقیت نرم‌افزار تائواسکن به حدی بود که جایزه «انتخاب سردبیر» مجله پی‌سی مگزین را در می‌سال ۲۰۰۰ دریافت کرد. در مارس ۲۰۰۲ شرکت آگنیتوم دیوارآتش اوت‌پست فایروال پرو را برای اولین بار در دو نسخه رایگان و پولی منتشر ساخت. این نرم‌افزار نسخه کامل‌تر شده نرم‌افزار جیمر بود. در سال ۲۰۰۵ نرم‌افزار اوت‌پست آفیس فایروال که بعدها به اوت‌پست نت‌ورک سکیوریتی تغییر نام یافت را برای کاربران تجاری و شرکتی ارائه کرد. در سال ۲۰۰۷ شرکت آگنیتوم اعلام کرد که اولین نرم‌افزار ضدهرزنامه خود به نام اسپم تری‌یر را منتشر می‌سازد. ضدویروس اوت‌پست و اوت‌پست سکیوریتی سوئیت دیگر نرم‌افزارهای امنیتی آگنیتوم بودند که در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹منتشر شدند. سه محصول اصلی شرکت آگنیتوم عبارتند از:

اوت‌پست فایروال پرو که یک دیوار آتش شخصی برای محافظت کاربران خانگی در برابر حملات هکرها است.

اوت‌پست سکیوریتی سوئیت یک مجموعه نرم‌افزاری امنیت رایانه شامل دیوار آتش، ضدویروس، ضدهرزنامه و ضدجاسوس‌افزار برای استفاده کاربران خانگی است.

اوت‌پست نت‌ورک سکیوریتی یک نرم‌افزار کامل امنیتی برای محافظت شبکه‌های رایانه‌ای شرکت‌های تجاری است.

ضدویروس اوت‌پست و نرم‌افزار رایگان اسپم تری‌یر از دیگر محصولات شرکت آگنیتوم است.

ضدبدافزار ای‌اسکوارد

ضدبدافزار ای‌اسکوارد (A Squared Anti-Malware) نرم‌افزاری امنیتی جهت مقابله با ویروس‌ها، تروجان‌ها، آگهی‌افزارها، کرم‌های رایانه‌ای و جاسوس‌افزارها است. این نرم‌افزار توسط شرکت اتریشی Emsi Software GmbH ارائه می‌گردد. این نرم‌افزار دارای نسخه‌های رایگان و تجاری بوده و نسخه رایگان آن دارای ۴ میلیون کاربر است. درآزمایشی که توسط سایت malwareresearchgroup روی هفت ضدبدافزار صورت گرفت از هزار نمونه بدافزار بکار رفته در این آزمایش، ای‌اسکوارد با شناسایی ۹۸۳ بدافزار مقام دوم را در شناسایی بدافزارها کسب نمود.

ایمونت پروتکت

ایمونت پروتکت (Immunet Protect) یک نرم‌افزار ضدویروس رایگان بر مبنای سامانه ابری است که توسط شرکت آمریکایی ایمونت ارائه شده‌است. این نرم‌افزار با سایر نرم‌افزارهای ضدویروس مانند نورتون، ای‌وی‌جی، مک‌آفی و مایکروسافت سکیوریتی اسنشالز سازگار است و می‌تواند به صورت جداگانه یا در کنار آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. عملکرد ایمونت بدین صورت است که پس از نصب آن بر روی رایانه از طریق اینترنت به سامانه ابری متصل می‌شود این سامانه ابری پذیرای تعداد زیادی از کاربرانی است که این نرم‌افزار را بر روی سیستم خود نصب نموده‌اند و به صورت برخط به آن متصل هستند هنگامی که ایمونت یک نرم‌افزار مخرب را بر روی رایانه یکی از کاربران شناسایی و دفع کند به صورت خودکار تمام کاربران استفاده‌کننده از آن سامانه را در برابر آن تهدید محافظت می‌کند.

بیت‌دیفندر

بیت‌دیفندر (Bitdefender) توسط شرکت نرم‌افزاری سافت وین از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون منتشر می‌شود. این شرکت در رومانی مستقر بوده و ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از محصولات آن بهره‌مند هستند. AVX نام این نرم‌افزار در طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ میلادی بود و از سال ۲۰۰۱ نام آن به بیت‌دیفندر تغییر داده شد. مهم‌ترین محصول این شرکت BitDefender Total Security 2020 است که قابلیت‌های مهمی همچون محافظت کامل در برابر تهدیدات فضای مجازی و محصول ویژه سال، حضور نامرئی و برنده جایزه طلایی سریعترین سیستم، استفاده آسان به همراه حفاظت اتوماتیک و بدون پرسیدن هیچگونه سؤالی از شما، فایروال دوطرفه برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی شما، پیدا کردن دستگاه کاربر در هنگام دزدی یا گم کردن آن، افزایش سرعت بوت سیستم شما و بهینه‌سازی عملکرد سیستم، حفظ حریم خصوصی بهتر با حفاظت از وبکم و... را ارائه می‌کند.

پاندا سکیوریتی

پاندا سکیوریتی (Panda Security) یک شرکت امنیت رایانه‌ است که در سال ۱۹۹۰ توسط میکل اوری‌زاربارنا مدیرعامل سابق شرکت پاندا در شهر بیلبائو اسپانیا تأسیس شد. این شرکت در ابتدا فعالیت خود را روی تولید نرم‌افزارهای ضدویروس متمرکز کرده بود اما پس از مدتی فعالیت خود را در زمینه نرم‌افزارهای دیوار آتش، نرم‌افزارهای شناسایی‌کننده هرزنامه‌ها و جاسوس‌افزارها، فناوری‌های بازدارنده جرایم اینترنتی و دیگر ابزارهای امنیتی و مدیریت سیستم برای استفاده کاربران خانگی و تجاری گسترش داد. از جمله محصولات خاص شرکت پاندا می‌توان به فناوری تروپیریونت (TruPrevent) اشاره کرد که برای جلوگیری از فعالیت ویروس‌های ناشناخته و مزاحم در نرم‌افزارهای امنیتی این شرکت بکار می‌رود. در سال ۲۰۰۷ پاندا یک نمونه امنیتی جدید از فناوری هوش یکپارچه را معرفی کرد که با استفاده از رایانش شبکه‌ای به جمع‌آوری و شناسایی بدافزارها می‌پرداخت. در نوامبر ۲۰۰۹ شرکت پاندا با معرفی اولین ضدویروس ابری در دنیا برای کاربران خانگی و تجاری موقعیت خود در بازار نرم‌افزارهای امنیتی بهبود بخشید. فناوری تروپیریونت در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و یکی از فناوری‌هایی بود که شرکت پاندا برای حفاظت بلادرنگ در رایانه‌های خانگی و شرکتی و برای کمک به واکنش پذیری مناسب ضدویروس در برابر نرم‌افزارهای مخرب ناشناخته ارائه کرد. این فناوری یک حفاظت کلی در برابر اغلب روش‌های عمومی استفاده شده در بدافزارها به وجود می‌آورد. با توجه به افزایش روزشمار بدافزارها، شرکت پاندا در سال ۲۰۰۷ به‌طور متوسط روزانه سه هزار بدافزار جدید را شناسایی می‌کرد که در سال ۲۰۰۹ این آمار به ۳۵ هزار بدافزار در روز افزایش یافت بخاطر همین شرکت پاندا تصمیم گرفت یک سیستم محافظتی را برای اسکن و شناسایی خودکار بدافزارها به صورت بلادرنگ ایجاد کند. این نمونه امنیتی در سال ۲۰۰۷ تحت نام هوش یکپارچه معرفی شد که بر اساس سامانه ابری عمل می‌کرد. محصولات پاندا کلاود آفیس پروتکشن که مبتنی بر فناوری ابر به کاربران عرضه می‌گردد، یک دیگر از محصولات این شرکت بین‌المللی است که توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کرده‌است. این شرکت همچنین در سال 2013 با عرضه محصولات پاندا اند پوینت[پیوند مرده] برای شبکه‌های سازمانی گام مؤثری برای ارتقاء سطح امنیت شبکه ای سازمانی برداشت. محصولی که جایگزین محصول پاندا سکیوریتی انترپرایز خواهد شد. محصول پاندا کلاود منیجمنت سیستم نیز امکان جدید از این شرکت محسوب می‌شود که در حوزه مدیریت منابع و نگهداری شبکه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته‌است.

ترند میکرو اینترنت

ترند میکرو اینترنت سکیوریتی (Trend Micro Internet Security) یک نرم‌افزار امنیت رایانه‌ است که توسط شرکت ژاپنی ترند میکرو منتشر می‌شود. این شرکت هم در طیف محصولات خانگی و هم تحت شبکه در تستهای AV-TEST - DENIS TeCHNOLOGY - NSS Labs موفق به کسب نتایج مناسب شده است. محصولات این شرکت به نوآوری - حفاظت خوب - استفاده مناسب از منابع سیستم و سرعت اسکن خوب معروف هستند. در برخی از کشورها محصولات آنتی ویروس این شرکت را با نام پیسی سیلین شناخته می‌شود. این شرکت محصولات آنتی ویروس خانگی خود را به نام تیتانیوم Titanium نامگذاری نموده است. از مهم‌ترین قابلیت‌های درون نرم‌افزار امنیتی این شرکت می‌توان به وجود ضدویروس، ضدجاسوس‌افزار، اسکن کردن رایانامه‌ها، محافظت در برابر روت‌کیت‌ها، مسدودکننده بلادرنگ در برابر، نفوذ هکرها به سیستم، دیوارآتش دوطرفه، محافظت از شبکه خانگی، شناسایی وب‌گاه‌ها، کنترل والدین (شامل فیلتر محتوا و زمان بندی کردن دسترسی به اینترنت) و پیشگیری از سرقت اطلاعات شخصی اشاره کرد.

ای‌وی‌جی

ای‌وی‌جی (AVG) نام یک سری از محصولات ضد ویروس برای پلاتفرم ویندوز و لینوکس می‌باشد. ای‌وی‌جی توسط شرکت AVG Technologies که یک شرکت خصوصی در کشور جمهوری چک می‌باشد تولید می‌گردد. این شرکت در سال ۱۹۹۱ توسط Jan Gritzbach تأسیس گردیده است. در اوایل سپتامبر ۲۰۰۵ بخش زیادی از این شرکت توسط اینتل خریداری گردید. ضد ویروس AVG تقریباً ۹۷٫۵٪ ویروس‌های شناخته شده را شناسایی و حذف می‌کند (آمارAV-Comparatives). همچنین در این اواخر add-onهایی مانند web tuneup منتشر کرده‌است که قابلیت‌هایی مانند اسکن وب (از ویروس) و بستن تِرَک‌ها و پاک کردن history مرورگر دارد. شما می‌توانید این add-on را از سایت AVG بر روی کروم نصب کنید.

ضدویروس کلم

ضدویروس کلم(Clam antivirus) یک نرم‌افزار کد باز که بر روی سیستم‌عاملهای مبتنی بر یونیکس کار می‌کند و کاربرد اصلی آن برای اسکن ایمیلها در درگاه‌های دریافت ایمیل است. این ضدویروس توسط یک گروه از افراد مختلف از سراسر دنیا توسعه داده می‌شود. لینوکس، بی‌اس‌دی، مکینتاش، سولاریس، آی‌بی‌ام ای‌آی‌اکس، OCF و اپن‌وی‌ام‌اس سیستم‌عاملهایی هستند که کلم بر روی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین این ضدویروس دارای یک نسخه برای سیستم‌عامل ویندوز به نام ضدویروس کلم‌وین می‌باشد.

کومودو اینترنت سکیوریتی

کومودو اینترنت سکیوریتی محصولی از شرکت کومودوگروپ است. این نرم‌افزار اولین بار در اکتبر ۲۰۰۸ ارائه‌شد و دارای نسخه‌های رایگان و پولی می‌باشد. از دیدگاه مجله PC World این نرم‌افزار در شناسایی بدافزارها کمی ضعیف تر از غول‌هایی مانند اویرا یا کسپراسکی عمل می‌کند و میزان خطای شناسایی فایلهای سالم بجای بدافزارها در آن کمی بالا است که در نسخه‌های جدید عملکرد آن بهبود یافته‌است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-Default Deny Protection که فقط به برنامه‌ها و فایلهای مورد اطمینان اجازه دسترسی جهت کاربری در رایانه را می‌دهد.

2-Prevention-based protection دیوار آتش و ضدویروس به صورت ترکیبی باهم مانع ورود ویروسها و بدافزارها به رایانه می‌شوند.

3-Personalized protection alerts دیوار آتش تنظیمات مربوط به دسترسی نرم‌افزارها را به آسانی و پیغامهای امنیتی مربوط به آن‌ها را مطابق خواسته‌های کاربرانجام می‌دهد.

4-Real-time access to updated virus definitions بروزرسانی خودکار و بلادرنگ بخش شناسایی ویروسها

5-One-click virus scanning اسکن‌کردن سیستم تنها با یک کلیک

6-Uncluttered, user-friendly interface رابط کاربری ساده و کاربرپسند

7-auto sandbox

8-HIPS حفاظت پیشرفته

9-virtual desktop دسکتاپ مجازی

مایکروسافت سکوریتی اسنشالز

مایکروسافت سکوریتی اسنشالز (Microsoft Security Essentials) یک نرم‌افزار ضدویروس رایگان است که توسط شرکت مایکروسافت برای محافظت کاربران سیستم‌عامل ویندوز در برابر ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها، روت‌کیت‌ها و تروجان‌ها ایجاد شده‌است. این نرم‌افزار جایگزین نرم‌افزارهای ویندوز لایو وان‌کر و ویندوز دیفندر گردید که اولی یک ضدویروس تجاری و دومی برای حفاظت کاربران در برابر جاسوس‌افزارها و آگهی‌افزارها بود. دو شرکت سیمانتک و مک‌آفی اعلام کردند که مایکروسافت سکیوریتی اسنشالز بهتر از محصولات آن‌ها نیست در حالیکه شرکت ای‌وی‌جی نظر مثبتی در مورد آن بیان داشته‌است و در مجموع نظر اکثر کارشناسان در مورد این نرم‌افزار با توجه به مصرف کم منابع سیستمی و رایگان بودن آن مثبت است.

مون سکیور ای‌وی

مون سکیور ای‌وی (Moon Secure AV) یک ضدویروس کد باز است که در حال حاضر از هسته نرم‌افزاری ضدویروس کلم‌وین استفاده می‌کند. این نرم‌افزار برای شناسایی ویروس‌ها، تروجان‌ها و جاسوس‌افزارها ایجاد شده‌است. این ضدویروس برخلاف ضدویروس کلم‌وین دارای یک اسکنر بلادرنگ قابل توجه می‌باشد. مون سکیور فقط بر روی سیستم‌عامل ویندوز و در نسخه‌های ایکس‌پی و ویستا قابل اجرا است. یکی از اهداف این ضدویروس این است که در صدر ضدویروس‌های مبتنی بر اجازه‌نامه عمومی همگانی گنو برای سیستم‌عامل ویندوز قرار گیرد.

جی دیتا

نرم‌افزار جی دیتا یک مجموعه ضد تروجان از راهکارهای شرکت نرم‌افزاری جی دیتا می‌باشد. این شرکت در بوخوم یکی از شهرهای آلمان در سال ۱۹۸۵ با شرکت‌های فرعی در آمریکای شمالی در حال حاضر در آتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا واقع آن‌ها هستند تأسیس شد. آن‌ها از شناخته شده‌ترین سازندگان آنتی ویروس در جهان هستند. جی دیتا از توانایی بالایی در آرشیو کردن با تشخیص دادن با درجات بالا از دیگر محصولات می‌باشد که با موتورهای اسکن چندگانه یکی از توسعه دهنده‌ها در این مورد می‌باشد که نمونه دیگری از این ویژگی را آنتی ویروس بیت دیفندر داراست. جی دیتا شامل چندین محصول امنیتی می‌باشد که هدف آن‌ها محصولات خانگی و کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.  از مهم‌ترین ویژگی‌های پشتیبانی شده توسط جی دیتا می‌توان به گشت و گذار امن، خرید امن، حفاظت از ارسال ایمیل و چت ایمن، حفاظت در مقابل نرم‌افزارهای جاسوسی، حفاظت از اطلاعات بانکی آنلاین، بلاک کردن اسپم، حفاظت در مقابل نرم‌افزارهای هک کننده، کنترل فرزندان توسط والدین، پشتیبان‌گیری از اطلاعات، ریکاوری اطلاعات، بالابردن کارایی و امنیت، محافظت از اطلاعات، کنترل دستگاه، حفاظت از ارسال ایمیل و چت ایمن و حفاظت از عملیات‌ بانک‌داری اشاره کرد.

نود 32

نود 32 (NOD32) یک مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی ( آنتی ویروس ) است که توسط شرکت اسلواکیایی ESET تولید می‌شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران حوزه امنیت رایانه و اینترنت، این برنامه یکی از کارآمدترین و سریعترین برنامه‌ها برای محافظت از رایانه در مقابل ویروس‌ها، تروجان‌ها، و کرم‌های اینترنتی است. نود 32 دارای بخش‌های زیر است:

Antivirus Monitor - فایل‌های کامپیوتر را هنگام پردازش از لحاظ دارا بودن ویروس بررسی می‌کند..

Document Monitor - فایل‌های آفیس را از لحاظ وجود ویروس بررسی می‌کند..

Internet Monitor - اینترنت را از لحاظ دارا بودن ویروس‌ها و اسپای‌ورها بررسی می‌کند..

E-mail Monitor - یک کمک برای اوت لوک برای جستجوی ایمیل‌های ویروسی است.

MS eXchange Monitor نامه‌های ورودی و خروجی به برنامه مایکروسافت اکسچنج سرور را کنترل می‌کند که البته این امکان فقط برای سرورهای نامه‌است.

ضدویروس وی‌بی‌ای۳۲

ضدویروس وی‌بی‌ای۳۲ (Vba32 AntiVirus) نرم‌افزار ضدویروسی از شرکت بلاروسی VirusBlokAda است. این ضدویروس بر روی سیستم‌عامل ویندوز اجرا می‌شود و علاوه بر ویروسها، توانایی شناسایی و نابودسازی کرم‌های رایانه‌ای، تروجان‌ها، بکدورها، آگهی افزارها و جاسوس افزارها را دارد. وی‌بی‌ای۳۲ از جمله نرم‌افزارهای ضدویروسی است که در وب‌گاه ویروس توتال برای شناسایی بدافزارها به‌کار می‌رود. از ویژگی‌های مهم این ضدویروس می‌توان به اسکن رایانه به صورت اختیاری یا زمان بندی شده، سامانه به‌روز رسانی خودکار، افزونه ویندوز اکسپلورر جهت اسکن فایل‌ها از طریق کلیک راست، ایمیل فیلتر برای اسکن کردن ایمیل‌های دریافتی توسط نرم‌افزارهای دریافت ایمیل، اسکریپت فیلتر برای محافظت کاربران در برابر اجرا نفوذ اسکریپت‌های آلوده به داخل سیستم آنها از طریق اینترنت اکسپلورر یا اوت‌لوک اکسپرس، اسکن فایل‌های فشرده‌شده و استفاده از فناوری تحلیل اکتشافی برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب ناشناخته اشاره کرد.

ضدویروس ابری پاندا

ضدویروس ابری پاندا (Panda Cloud Antivirus) یک نرم‌افزار رایگان از سری نرم‌افزارهای امنیتی شرکت پاندا است. این نرم‌افزار بر پایه سامانه محاسبات ابری عمل می‌کند بدین معنی که اسکن فایل‌ها در یک ریموت سرور و در خارج از رایانه کاربر صورت می‌گیرد. سامانه محاسبات ابری در این نرم‌افزار بر پایه فناوری هوش یکپارچه است که اولین بار توسط شرکت پاندا ارائه شده‌است. این نرم‌افزار قادر به شناسایی ویروسها، تروجان‌ها، کرم‌های رایانه‌ای، جاسوس افزارها، دیالرها، ابزارهای هک و نرم‌افزارهای مخرب می‌باشد. ضدویروس ابری پاندا یک نوع جدیدی از نرم‌افزارهای امنیتی است که برای شناسایی نرم‌افزارهای مخرب تنها بر پایگاه اطلاعاتی خود اکتفا نمی‌کند و بر سامانه ابری، کاربران خود و فناوری هوش یکپارچه تکیه دارد. کاربران این نرم‌افزار برای استفاده مطلوب باید به اینترنت متصل باشند در غیر اینصورت شناسایی بدافزارها تنها با استفاده از پایگاه اطلاعاتی ویروس‌های شناخته شده انجام می‌گیرد که به همراه نصب این نرم‌افزار بر روی رایانه کاربران ذخیره شده‌است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟