به جای آیفون 8 پلاس، گلکسی نوت 8 بخرید!
چرا گلکسی نوت 8 سامسونگ از آیفون 8 پلاس اپل بهتر است؟
اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید و گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل از آپشن‌های پیش رویتان هستند، توصیه می‌کنیم این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به دلایلی اشاره کنیم که نشان می‌دهند خرید گلکسی نوت 8 سامسونگ از آیفون 8 پلاس اپل بهتر است. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

آیفون 8 پلاس اپل بدون تردید جزو بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمندی است که هم اکنون قادر به خرید آن هستید، اما این موضوع بدان معنا نیست که آیفون 8 پلاس هیچ رقیب دیگری ندارد! یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های این گوشی فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ است که به نظر ما از جنبه‌های زیادی نسبت به آیفون 8 پلاس برتری دارد!

بنابراین شاید بهتر باشد اگر به فکر خرید آیفون 8 پلاس هستید، کمی صبر نمایید و حداقل یک بار این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به دلایلی اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهند چرا فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از آیفون 8 پلاس اپل بهتر است. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

دلیل اول: طراحی مدرن‌تر

اپل از نظر ظاهر و زبان طراحی در آیفون 8 پلاس چندان تغییری در مقایسه با آیفون 7 پلاس ایجاد نکرد. شاید اصلی‌ترین تفاوت طراحی آیفون 8 پلاس در مقایسه با محصول نام برده شده مربوط به بدنه صیقلی و شیشه‌ای آن باشد. این موضوع در حالی است که زبان طراحی اسمارتفون‌ها هم اکنون رو به سمت دیگری سوق پیدا کرده و گوشی‌های با حاشیه‌های نمایشگر باریک در بین کاربران جا افتاده هستند.

در سمت مقابل این سبک طراحی مدرن کاملا در گلکسی نوت 8 سامسونگ پیاده‌سازی شده است. حاشیه‌های صفحه نمایش این فبلت بسیار باریک هستند و این موضوع ظاهری بسیار شیک را برای دستگاه به ارمغان آورده است. به نظر ما این موضوع و طراحی مدرن‌تر گلکسی نوت 8 و به ویژه حاشیه‌های باریک نمایشگر آن یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که خرید این گوشی را به خرید آیفون 8 پلاس نه چندان تغییر یافته به انتخاب بهتری تبدیل می‌کند.

دلیل دوم: وزن کمتر و پشتیبانی از استاندارد IP68

فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از نظر ابعاد نسبت به آیفون 8 پلاس بزرگ‌تر است، اما با این حال وزن کمتری در مقایسه با این محصول دارد. وزن این گوشی در دود 195 گرم است، اما آیفون 8 پلاس اپل 202 گرم وزن دارد. علاوه بر این موضوع بهره‌مندی گلکسی نوت 8 از استاندارد ضد آب IP68 هم می‌تواند یکی دیگر از برتری‌های کوچک آن در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل باشد که از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کند و از این نظر یک رده پایین‌تر از گلکسی نوت 8 سامسونگ قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌های جایگزین گلکسی نوت 8 را بشناسید!
به جای گلکسی نوت 8 چه گوشی بخریم؟

دلیل سوم: صفحه نمایش بزرگ‌تر سوپر آمولد

مزیت قطعی بعدی که گلکسی نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون 8 پلاس دارد مربوط به نوع و اندازه نمایشگر آن می‌شود. صفحه نمایش گلکسی نوت 8 از نوع سوپر آمولد بوده و ابعاد 6.3 اینچی را ارائه می‌کند. این موضوع در حالی است که آیفون 8 پلاس اپل از یک نمایشگر  5.5 اینچی و نوع IPS LCD بهره می‌برد. ضمنا حتما می‌دانید که صفحه نمایش گلکسی نوت 8 تقریبا 83.2 درصد از مساحت پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده، اما این مقدار در آیفون 8 پلاس فقط به 67.4 درصد محدود می‌شود!

مطلب پیشنهادی

یک پلاس و این همه غوغا؟ مقایسه‌ آیفون 8 و 8 پلاس

دلیل چهارم: وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بیشتر

اگر وضوح تصویر صفحه نمایش برایتان مهم باشد نباید آیفون 8 پلاس اپل را به گلکسی نوت 8 سامسونگ ترجیح دهید! گلکسی نوت 8 پلاس از صفحه نمایشی با وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی 521 پیکسل در هر اینچ را برای این گوشی به ارمغان آورده است. اما در سمت مقابل وضوح تصویر صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل 1920 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی) است و تراکم پیکسلی آن به 401 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. بنابراین از این نظر هم فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از آیفون 8 پلاس برتری دارد.

دلیل پنجم: رم 6 گیگابایتی!

پنجمین دلیلی که به نظر ما خرید گلکسی نوت 8 سامسونگ را از آیفون 8 پلاس بهتر می‌کند مربوط به ظریفت رم این گوشی می‌شود. گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد که در کنار تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام آن را به یک غول مولتی‌تسکینگ تبدیل خواهد کرد. اما در سمت مقابل رم آیفون 8 پلاس اپل 3 گیگابایتی است. اگرچه آیفون 8 پلاس به لطف بهره‌مندی از تراشه A11 Bionic قدرت پردازشی بالایی دارد، اما با این حال در مولتی‌تسکینگ فشرده نمی‌تواند از پس فبلت نوت 8 بر آید.

مطلب پیشنهادی

چرا خرید گلکسی نوت 8 از آیفون 10 بهتر است؟ + عکس
به جای آیفون X اپل، گلکسی نوت 8 سامسونگ بخرید!

دلیل ششم: پشتیبانی از دو سیم کارت یا حافظه SD

با خرید آیفون 8 پلاس اپل محدود به استفاده از یک سیم کارت و حافظه ذخیره‌سازی پیش‌فرض گوشی می‌شوید، اما فبلت نوت 8 سامسونگ این محدودیت را ندارد. این فبلت به یک شیار سیم کارت هیبریدی مجهز است که می‌توانید از آن برای نصب دو سیم کارت همزمان یا نصب یک سیم کارت و حافظه SD استفاده کنید. بنابراین این موضوع هم یکی دیگر از مزیت‌های فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شود.

دلیل هفتم: دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی هر دو گوشی مورد نظر بسیار عالی و قدرتمند هستند، اما لنز دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ 8 مگاپیکسلی است و در برخی شرایط بهتر از لنز دوربین سلفی آیفون 8 پلاس که وضوح 7 مگاپیکسلی دارد عمل می‌کند. ضمنا دوربین سلفی گلکسی نوت 8 سامسونگ از ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 1440p و نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد که این ویژگی توسط دوربین سلفی آیفون 8 پلاس اپل پشتیبانی نمی‌شود.

دلیل هشتم: بهره‌مندی از اسکنر چشم

فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از اسکنر چشم اختصاصی و باکیفیت بهره‌مند است و البته اسکنر انگشت هم دارد، اما متاسفانه آیفون 8 پلاس فقط از اسکنر انگشت بهره می‌برد و محل نصب آن هم مثل آیفون‌های قدیمی این شرکت در زیر صفحه نمایش دستگاه خواهد بود. بنابراین بهره‌مندی از اسکنر چشم هم یکی دیگر از مزیت‌های فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

فناوری Face ID اپل چیست و با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟

دلیل نهم: باتری با ظرفیت بیشتر

ظرفیت بیشتر باتری فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ هم یکی دیگر از برتری‌های آن در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل محسوب می‌شود. باتری این فبلت 3300 میلی آمپر ساعتی است، اما باتری آیفون 8 پلاس اپل ظرفیت 2691 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. بنابراین از نظر ظرفیت باتری هم فبلت نوت 8 از آیفون 8 پلاس برتری دارد.

دلیل دهم: قلم استایلوس اختصاصی و قابلیت‌های مخصوص آن

گلکسی نوت 8 سامسونگ مثل نسخه‌های قیلی سری فبلت‌های گلکسی نوت از یک قلم استایلوس اختصاصی بهره‌ می‌برد که قابلیت‌های زیادی از جمله نوت‌برداری روی نمایشگر خاموش گوشی را ارائه خواهد کرد. اما متاسفانه همچنین ویژگی در آیفون 8 پلاس اپل وجود ندارد. پس این موضوع هم از دیگر مزیت‌های فبلت نوت 8 سامسونگ در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل خواهد بود.

دلیل یازدهم: قیمت مناسب‌تر

آخرین دلیلی که به نظر ما خرید فبلت گلکسی نوت 8 را از خرید آیفون 8 پلاس انتخاب بهتری می‌کند مربوط به قیمت دو محصول مذکور می‌شود. نسخه مجهز به حافظه 64 گیگابایتی آیفون 8 پلاس اپل هم اکنون با قیمتی در حدود 4،500،000 تومان در بازار کشورمان به فروش می‌رسد، حال آنکه گلکسی نوت 8 مجهز به حافظه 64 گیگابایتی قیمتی در حدود 3،600،000 تومان دارد! با توجه به این موضوع واقعا عجیب به نظر می‌رسد که خرید گلکسی نوت 8 سامسونگ را به خرید آیفون 8 پلاس اپل ترجیح ندهیم!

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به دلایلی اشاره داشتیم که نشان می‌دهند چرا خرید فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ از خرید آیفون 8 پلاس اپل بهتر است. البته باید اشاره کنیم که آیفون 8 پلاس هم در برخی زمینه‌ها نسبت به گلکسی نوت 8 برتری دارد، اما ما در این مقاله فقط به برتری‌های نوت 8 نسبت به آیفون 8 پلاس اشاره داشتیم. امیدواریم که از این راهنمای خرید اختصاصی لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر Smh
Smh

سلام ببخشید ی سوال دارم خیلی دو دلم بنظرتون ایفون سون پلاس بهتره یا نوت هشت