نیسان ماکسیما 2018 چه محصولی است و چه قابلیت‌هایی دارد؟ + گالری عکس
نیسان ماکسیما یک ماشین اسپورت نیست. با این وجود نباید از قدرت 300 اسب بخار آن غافل شویم. محصول 2018 با چه تغییراتی همراه بوده و به چه فناوری‌هایی تجهیز شده است؟

1606683296_1_0.gif

برای آن‌که بتوانیم به پرسش مطرح شده در بخش چکیده پاسخ دهیم باید نگاه دقیقی به نیسان ماکسیما 2018 داشته باشیم تا بررسی کنیم این ماشین چهار درب اسپورت (4DSC) سرنام 4-Door Sports car به چه قابلیت‌هایی تجهیز شده است. نیسان ماکسیما جدید متفاوت از اجداد بزرگ‌تر خود بوده و به خوبی می‌تواند با سدان‌های بزرگی همچون تویوتا آوالون، شورلوت ایمپالا، فورد Faurus و چارجر رقابت کند. اولین نکته‌ای که در ارتباط با این خورد وجود دارد به رنج قیمتی آن باز می‌گردد که از 35270 هزار دلار آغاز شده که در مقایسه با نمونه Maxima S که با قیمت 33270 هزار دلار آغاز می‌شود کمی افزایش قیمت را نشان می‌دهد. هر سه مدل SL، SR و Platinum یک سروگردن بالاتر از مدل SV هستند. البته مدل فول آپشن این محصول که همان مدل پلاتینیوم است با قیمت 40940 هزار دلار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اجزا داخلی و فناوری‌های به‌کار رفته در ماکسیما 2018 

بدون شک نیسان باید به دنبال آن باشد تا فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم کند تا مشتریان این خودرو در زمان نشستن در آن بتوانند احساس راحتی کنند. در مدل SV شما با صندلی‌های چرمی که به شکل ظریف و دقیقی دوخته شده‌اند روبرو هستید. صندلی‌های جلو هر دو راحت بوده و به امکانات خوبی تجهیز شده‌اند. این تجهیزات جانبی باعث می‌شوند تا راننده و شخصی که در صندلی جلو نشسته یک سفر هیجان‌انگیز و بدون خستگی را تجربه کند. تجهیز شدن به هر دو سامانه پرداختی اپل (Apple CarPlay) و اندروید (Android Auto) بدون شک خبر خوبی است. هر سه مدل به دو عدد درگاه یو‌اس‌بی در عقب (SL, SR و Platinum به دو درگاه یو‌اس‌بی بیشتر در روبرو ) و یک ورودی AUX تجهیز شده‌اند.

سرنشینان عقبی از طریق دو درگاه‌ یو‌اس‌بی می‌توانند دستگاه‌های خود را شارژ کنند. یک صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی به منظور ناوبری خودرو و یک صفحه‌نمایش 7 اینچی به منظور نمایش اطلاعات رانندگی میان دو سنجه کیلومترسنج و دور موتور قرار گرفته است. ماکسیما یک سدان بزرگ است، اما در مقایسه با سایر مدل‌های رقابتی موجود فضای داخلی کمتری دارد. البته زمانی که روی صندلی جلو می‌نشنید این موضوع مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کند، ماکسیما فضای آزاد بیشتری در ارتباط با legroom (فاصله‌ای که شخصی که روی صندلی نشسته به راحتی می‌تواند پای خود را دراز کند) و headroom (فاصله سر راننده یا سایر سرنشینان با سقف) ارائه می‌کند. اگر این مورد را با مدل‌های Toyota Avalon، Ford Taurus و Dodge Charger مقایسه کنیم مشاهده می‌کنیم نیسان عملکرد بهتری داشته اما به خوبی Chevy Impala نبوده است.

از جمله امکانات جانبی این سدان می‌توان به سامانه هشدار برخورد با جلو، ترمز اضطراری خودمختار در هر سه مدل همراه با کنترل کروز انطباقی، هشدار ترافیک عقب و تشخیص نقطه کور (BSD)، سامانه کمک ترمز (BAS)، ترمز ضد قفل، کمربند ایمنی سه نقطه سامانه ترمز  (EBD)، مجهز بودن به 8 کیسه هوای ایمنی، حس‌گرهای پارک جلو و عقب، دوربین جلو و عقب، سامانه کنترل کششی، سامانه تشخیص عابر پیاده، دستیار تغییر خط (LCA)، هشدار خروج از خط (LDW)، سامانه پیگشیری از تصادف (FCA) و... به عنوان تجهیزات استاندارد آن اشاره کرد. در عین حال، مدل پلاتینیوم به یک سامانه دوربین 360 درجه و سامانه هوشمند رانندگی تجهیز شده که قادر است در زمان خواب‌آلودگی راننده این موضوع را تشخیص داده و از هشدارهای صوتی و تصویری برای بیدار کردن راننده استفاده کند. این خودرو لاکچری به یک موتور 3.5 لیتری و پیشرانه V6 تجهیز شده که 300 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 261 پوندبرفوت داشته که قادر است نیروی به وجود آمده را از طریق جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو هدایت کند. ماکسیما 2018 این شانس را دارد تا رقابتی شانه‌به‌شانه با رقبای خود داشته باشد، اما این پتانسیل را ندارد تا یک سروگردن جلوتر از رقبا حرکت کند. به‌طور مثال، Avalon نیز به یک موتور استاندارد 3.5 لیتری با پیشرانه V6 تجهیز شده که 301 اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل 267 پوندبر فوت تولید کند. Implala نیز به یک موتور استاندارد 3.6 لیتری و پیشرانه V6 که 305 اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل 264 پوندبرفوت تولید می‌کند تجهیز شده است. در مجموع باید بگوییم که ماکسیما یک سدان بزرگ با طراحی خوب بوده که برای رانندگی در جاده‌های پر پیچ‌وتاب و همچنین رانندگی‌های روزانه گزینه ایده‌آلی است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟