برای بهترین انتخاب با ما باشید
راهنمای خرید بهترین گوشی میان‌رده (بهمن 96)
من همچنان در بازار به دنبال پیدا کردن یک گوشی مناسبم. اما خوشبختانه در این مدت اتفاقاتی افتاده که کار را برایم آسان‌تر کرده است که بتوانم طیفی از گوشی‌های میان رده بازار را در این راهنمای خرید به شما معرفی کنم. با شبکه همراه شوید.

1606683296_1_0.gif

در این مطلب به بررسی چند گوشی ارزان پرداختم. مدیر سایت هم بعد از دیدن نیاز مبرم من به گوشی جدید، تصمیم گرفت مبلغ مساعده را کمی بیشتر کند. از همین تریبون از ایشان هم کمال تشکر را دارم. حالا با بودجه جدید، دستم برای انتخاب بهتر بازتر شده است و طبیعتا می‌توانم گوشی‌های بهتری بخرم. با نگاهی که به بازار داشتم، توانستم چندین گوشی عالی در این رده قیمتی پیدا کنم. حالا می‌خواهم شما را هم در جریان یافته‌هایم بگذارم. 

Nokia 6 (از 780 هزار تا 1.3 میلیون تومان)

بعد از این که شرکت چینی HMD امتیاز برند نوکیا را خرید، روح تازه‌ای در این برند دمیده شد. حالا مدل‌های مختلفی از نوکیا روانه بازار شده است که امکانات مناسب و قیمت نسبتا خوبی هم دارند. با بودجه حدود یک میلیون تومانی من، یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید به آن فکر کنید، نوکیا 6 است. این گوشی مستحکم با داشتن نمایشگر 5.5 اینچی، دوربین 16 و سلفی 8 مگاپیکسلی می‌تواند یک همراه مطمئن برای شما باشد. تراشه به کار رفته در این گوشی Snapdragon 430 است و بنا به بودجه‌ای که دارید می‌توانید نسخه دارای 3 یا 4 گیگابایت رم آن را انتخاب کنید. نسخه ارزان‌تر دارای 32 و نسخه گران‌تر دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است. این گوشی با اندروید 7.1.1 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی در اختیار شما قرار می‌گیرند. 

با وجود تمام محاسن این گوشی، با این قیمت می‌توان گوشی‌هایی با تراشه‌های بهتر خرید و به نظرم اگر اهل بازی با گوشی هستید، بهتر است سراغ یک گزینه دیگر بروید. 


LG X Power 2 (از 700 تا 850 هزار تومان)

آدم از دیدن برخی بی‌سلیقگی‌ها کلافه می‌شود. مثلا این گوشی با ظاهر نه چندان زیبا، یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپر ساعتی دارد که می‌تواند چشم شما را به روی ظاهر خسته‌کننده‌اش ببندد. اما حتی اگر قید قیافه آن را بزنید، نمی‌توانید استفاده از پردازنده ضعیف مدیاتک MT6750 و 1.5 گیگابایت رم را نادیده بگیرید. البته اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است بتوانید نسخه بهبود یافته آن را تهیه کنید که 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی 5.5 اینچی دارای یک نمایشگر HD است و دوربین 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی دارد. اکس پاور 2 با اندروید 7.0 عرضه شده است و هنوز اندروید 8.0 برای آن منتشر نشده است (احتمالا هیچ وقت منتشر نشود).


BlackBerry Priv ( از 950 هزار تا 1.3 میلیون تومان)

در بین این همه گوشی شبیه به هم، اندکی تفاوت با چاشنی نوستالژی، می‌تواند شما را خاص و سرآمد جلوه دهد. از همه مهم‌تر برند این گوشی است: بلکبری! گوشی بلکبری پریو یک شاهکار مهندسی است. بدنه کشویی این گوشی به شما این امکان را داده است که اگر از تایپ کردن روی نمایشگر 5.4 اینچی آن خسته شدید، بتوانید تایپ با صفحه کلید فیزیکی را هم تجربه کنید. داشتن رزولوشن QHD در این رده قیمتی چندان متعارف نیست و بلکبری حسابی روی این گوشی سنگ تمام گذاشته است. استفاده از تراشه Snapdragon 808 دیگر متداول نیست؛ اما همچنان می‌توانید روی قدرت پردازش این گوشی حساب کنید و مطمئن باشید شما را ناامید نخواهد کرد. این گوشی با 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 3410 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی 18 مگاپیکسلی با لنز اشنایدر کروزناخ و اندروید 5.0 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. نقطه ضعف؟ بلکبری دیگر هیچ آپدیتی برای این گوشی منتشر نمی‌کند و نمی‌توانید روی آن آخرین نسخه اندروید را داشته باشید. دوربین سلفی آن هم فقط 2 مگاپیکسل است!


Huawei P10 lite (از 940 هزار تا 1.1 میلیون تومان)

هوآوی در ساخت گوشی‌های مقرون به صرفه ید طولایی دارد. یکی دیگر از نسخه‌های لایتی که این شرکت روانه بازار کرده، P10 lite است. نمایشگر 5.2 اینچی این گوشی Full HD است و یک دوربین 12 در پشت آن جا خوش کرده است. دوربین سلفی گوشی 8 مگاپیکسل است و با داشتن اندروید 7.0،  تراشه Kirin 659 و 4 گیگابایت رم، می‌تواند در اجرای اکثر بازی‌ها تجربه خوبی در اختیار کاربر قرار دهد. حافظه داخلی P10 lite برابر با 32 گیگابایت است و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی درون آن به کار رفته است. نقطه ضعف؟ تقریبا هیچ. شاید اگر دوربین دوگانه داشت، خیلی بهتر می‌شد.


Xiaomi Mi A1 ( از 900 هزار تا 1.1 میلیون تومان)

یک گوشی خوش‌ساخت با امکانات فراوان و قیمت مناسب می‌خواهید؟ می‌توانید Mi A1 را بخرید و دیگر به سراغ ادامه متن نروید. این گوشی با پردازنده کم مصرف و قدرتمند Snapdragon 625 و 4 گیگابایت حافظه رم در اختیار شما قرار می‌گیرد. دوربین این گوشی دوگانه است و دو سنسور 12 مگاپیکسلی وظیفه ثبت تصاویر را در آن به عهده دارند. صفحه نمایش 5.5 اینچی Full HD ، باتری 3080 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.1 این گوشی را به یک گزینه عالی برای خرید تبدیل می‌کند. البته نسخه سیستم عامل این گوشی با سایر اندرویدها متفاوت است و گوگل این سیستم عامل را Android One نامیده است. این سیستم عامل سبک، در حال حاضر تنها روی سه گوشی در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. نقطه ضعف؟ Error 404.


Samsung Galaxy J7 Pro (از 1.0 تا 1.2 میلیون تومان)

سامسونگ گزینه‌های نسبتا زیادی در این حدود قیمتی دارد که البته خیلی از آن‌ها ارزش خرید پایینی دارند. با مقایسه‌ای که داشتم، به این نتیجه رسیدم که بهترین گزینه سامسونگی در این رده قیمتی، گوشی Galaxy J7 Pro است. این گوشی با داشتن نمایشگر 5.5 اینچی Full HD و دوربین 13 در اختیار شما قرار می‌گیرد. نکته جالب در این گوشی، داشتن دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با فلش است که یک ویژگی بسیار کاربردی است. گوشی J7 Pro در انواع مختلفی عرضه می‌شود که تفاوت آن‌ها در میزان حافظه داخلی است. خریدار این گوشی می‌تواند انتخابی میان 16، 32 یا 64 گیگابایت داشته باشد. باتری به کار رفته روی این گوشی هم 3600 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی با اندروبد 7.0، تراشه Exynos 7870 و 3 گیگابایت رم می‌تواند پاسخگوی نیاز شما در اجرای بازی‌های مختلف باشد. نقطه ضعف؟ قیمتش کمی بیشتر از سایر گزینه‌های این فهرست است.


Asus Zenfone 4 Max ZC554KL (از 930 تا 990 هزار تومان)

نام شرکت ایسوس از اسبی افسانه‌ای به نام پگاسوس گرفته شده است. البته این مسئله هیچ ربطی به بحث ما نداشت؛ اما خواستم اطلاعات عمومی جامعه را کمی افزایش بدهم. این گوشی دارای یک دوربین دوگانه متشکل از دو لنز 13 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسل است. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچی است و رزولوشن Full HD دارد. روی این گوشی از تراشه Snapdragon 430 و 4 گیگابایت رم استفاده شده است. میزان حافظه داخلی این گوشی 32 یا 64 گیگابایت است و یک باتری قدرتمند 5000 میلی‌ آمپر ساعتی روی آن تعبیه شده است. زنفون 4 مکس اندروید 7.0 دارد و با توجه به قیمتش، یکی از بهترین گزینه‌ها در این فهرست است. نقطه ضعف؟ اسمهایی که ایسوس برای گوشی‌هایش انتخاب می‌کند خیلی شبیه به هم هستند و ممکن است وقتی برای خرید این گوشی اقدام می‌کنید، ایسوس زنفون 4 مکس ZC520KL را بخرید! البته آن گوشی هم گوشی بسیار خوبی است و می‌توانست در این فهرست قرار گرفته باشد!


Motorola Moto G5 Plus (از 980 هزار تا 1.1 میلیون تومان)

این گوشی در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود است که تمام آن‌ها در نمایشگر 5.2 اینچی Full HD، دوربین اصلی 12، دوربین سلفی 5، تراشه Snapdragon 625، اندروید 7.0 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مشابه هستند و تنها تفاوت آن‌ها در میزان حافظه رم است که می‌تواند بین 2، 3 و 4 متغیر باشد. البته حافظه داخلی این گوشی هم دو نوع دارد که یکی 32 و دیگری 64 گیگابایتی است. مهم‌ترین مشخصه این گوشی نسبت به سایر موارد این فهرست، مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است. پس این گوشی هم می‌تواند برای افرادی که سفرهای زیادی در برنامه دارند مناسب باشد. 

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌ها در حوزه‌های مختلف کدامند؟
راهنمای خرید: آیا بهترین گوشی بازار بهترین انتخاب برای شماست؟

Huawei Honor 6X (از 750 تا 880 هزار تومان)

یکی دیگر از گزینه‌هایی که حسابی من را مجذوب خود کرد، آنر 6 اکس بود. این گوشی زیبا و خوش‌ساخت، با نمایشگر 5.5 اینچی Full HD و دوربین دوگانه 12 و 2 مگاپیکسلی روانه بازار شده است. دوربین سلفی این گوشی 8 مگاپیکسلی و قلب تپنده آن تراشه Kirin 655 است. در بخش حافظه داخلی، این گوشی گزینه‌های 32 و 64 گیگابایتی دارد و مقدار رم آن هم بین 3 و 4 گیگابایت متغیر است. آنر 6 اکس با اندروید 6 عرضه شده و یک باتری 3340 میلی آمپر ساعتی روی آن تعبیه شده است. با توجه به قیمت مناسبی که دارد، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها در این فهرست Honor 6x است. 


Xiaomi Redmi Note 4X (از 670 تا 950 هزار تومان)

بر اساس اطلاعات سایت معتبر GSMArena، این گوشی در بین گوشی‌های برندهای مطرح، بالاترین عمر باتری را به ثبت رسانده است. دلیل این امر هم استفاده از یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی،  پردازنده کم‌مصرف Snapdragon 625 و چند الگوریتم کاهش مصرف باتری دیگر است. اما این گوشی فقط باتری نیست. توان پردازشی ردمی نوت 4 اکس با این پردازنده و 3 یا 4 گیگابایت رم (بسته به مدل خریداری شده) برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین مناسب است. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی دارای رزولوشن Full HD است و یک دوربین 13 مگاپیکسلی هم دارد. دوربین سلفی آن هم 5 مگاپیکسلی است. اما جذاب‌ترین بخش این گوشی، بدون شک قیمت آن است: نسخه پایه این گوشی با 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، کمتر از 700 هزار تومان قیمت دارد! در بررسی گوشی‌های ارزان‌تر، به این نتیجه رسیدیم که برادر کوچک‌تر این گوشی یعنی Redmi 4X بهترین گزینه برای خرید در آن رده قیمتی است. اما آیا این گوشی با توجه به نداشتن دوربین دوگانه، می‌تواند بهترین گزینه در این فهرست باشد؟ اگر خیلی اهل عکاسی نیستید، بله.


نتیجه گیری

از خرید هیچ‌کدام از این گوشی‌ها پشیمان نخواهم شد. وقتی بحث صرفه اقتصادی پیش می‌آید، قیمت نقش مهمی در انتخاب من ایفا می‌کند. برای مثال، Mi A1 از اکثر گوشی‌های این فهرست گران‌تر است، اما امکاناتی در حد یک پرچم‌دار دارد، پس انتخابی اقتصادی است. مسئله بعدی در انتخاب یک گوشی، نیازهای خریدار است. سعی من این بوده است که فهرستی از گوشی‌هایی با امکانات متنوع را انتخاب کنم؛ اما برای مثال،  اگر کسی به عکاسی علاقه دارد، بهتر است Redmi Note 4X را بیخیال شود و سراغ گزینه‌هایی با دوربین بهتر برود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟