برای بهترین انتخاب با ما باشید
راهنمای خرید بهترین گوشی‌ پایین‌رده (بهمن 96)
به شخصه بسیاری از چیزهایی که در اینترنت می‌بینم را می‌خواهم! این مسئله فقط مختص گوشی نیست؛ اما بیشتر از هر چیزی دوست دارم گوشی‌ام را عوض کنم. در همین راستا، تصمیم گرفتم نگاهی عمیق به قیمت‌ها، امکانات و برترین گوشی‌ها در هر رده قیمتی داشته باشم تا اگر فرجی شد، از شر گوشی فعلی‌ام خلاص شوم. فعلا چون خیلی اوضاع مالی مساعدی ندارم، تصمیم گرفته‌ام با گوشی‌های ارزان شروع کنم؛ اما از آنجا که سایت قول مساعده داده است، در ادامه این مقالات به بررسی گوشی‌های بهتر هم خواهم پرداخت.

1606683296_1_0.gif

 ZTE Blade V7 lite (از 450 تا 500 هزار تومان)

یکی از گوشی‌های ارزانی که در بازار ایران کمتر به آن توجه شده است، ZTE Blade v7 lite است. در کل، در ایران توجه چندانی به برند ZTE نمی‌شود؛ در حالی که این شرکت یکی از اساتید تولید گوشی‌های مقرون به صرفه است. از مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 5.0 اینچی HD، تراشه مدیاتک MT6735P، باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی، دوربین اصلی 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و اندروید 6.0 اشاره کرد. البته با وجود امکانات قابل قبول، این گوشی به خاطر باتری نه چندان قدرتمندی که دارد، نمی‌تواند گزینه خوبی برای منی که زیاد سفر می‌کنم باشد؛ اما اگر پاوربانک داشته باشید، می‌تواندی روی این گوشی به عنوان یک گزینه خوب حساب کنید.


Motorola Moto C Plus (از 450 تا 550 هزار تومان)

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب در بازار گوشی‌های پایین‌رده، گوشی Motorola Moto C Plus است. این محصول شرکت لنوو، دارای یک نمایشگر 5.0 اینچی HD است و در کنار آن امکاناتی مثل تراشه مدیاتک MT6737، اندروید 7.0، 1 یا 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی وجود دارد. مشکلی که من با این گوشی دارم، دوربین اصلی و سلفی آن است. در سال 2018 هستیم و داشتن یک گوشی با دوربین اصلی 8 و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی چندان جای غرور ندارد. 


LG K8 2017 (از 500 تا 600 هزار تومان)

این گوشی هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب در این رده قیمتی محسوب شود. گوشی LG K8 نسخه 2017 یک گوشی خوش ساخت با نمایشگر 5.3 اینچی HD است. دوربین اصلی این گوشی 13 و سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. تراشه به کار رفته در LG K8 2017 از نوع مدیاتک MT6750 است و در کنار آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. باتری به کار گرفته شده روی این گوشی 2800 میلی آمپر ساعت است و روی آن اندروید 7.0 استفاده شده است. باز هم با توجه به باتری نه چندان قدرتمند این گوشی، نمی‌توان آن را گزینه مناسبی برای من دانست؛ اما اگر شما خیلی به سفر نمی‌روید، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.


Nokia 3 (از 450 تا 500 هزار تومان)

بعد از بازگشت نوکیا به بازار، خیلی‌ها منتظر فروپاشی سلطه اپل و سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند بودند؛ اما هر کس از شرایط بازار باخبر بود، می‌دانست نوکیا هم قرار است بیاید و یک گوشه‌ای برای خودش بنشیند. نوکیا استاد ساخت گوشی‌های نه‌چندان هوشمند است و 3310  سرآمد تمام آن‌ها است. اما اگر بودجه زیادی ندارید و قصد دارید برای ادای دین خود به این برند محبوب، دوباره سراغ نوکیا بروید، نوکیا 3 یک گزینه قابل قبول است. بدنه مستحکم، نمایشگر 5.0 اینچی HD، دوربین اصلی و سلفی 8 مگاپیکسلی، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، باتری 2650 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.0 از جمله امکانات این گوشیه. باتری و دوربین این گوشی بد نیستند؛ اما نمی‌توانند گزینه ایده‌آل من باشند. در این رده قیمتی نمی‌توان نوکیا 3 را بهترین گزینه دانست؛ اما اگر نوکیا را دوست دارید، این گوشی در این رده قیمتی مناسب شما است.

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی‌های سامسونگ با قیمت کمتر از 550 هزار تومان
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های سامسونگ زیر 550 هزار تومان کدامند؟

Samsung Galaxy J2 Prime (از 450 تا 600 هزار تومان)

سامسونگ پرطرفدارترین برند گوشی هوشمند در بازار ایران است. در بین گوشی‌های ارزان این شرکت کره‌ای، Galaxy J2 Prime احتمالا بهترین گزینه است. نمایشگر 5.0 اینچی این گوشی رزولوشن پایینی دارد و qHD است. نمایش متن‌های ریز در این صفحه نمایش با کیفیت چندان بالایی صورت نمی‌گیرد و این امر ممکن است شما را کمی آزار دهد. این گوشی با دوربین اصلی 8، دوربین سلفی 5 و یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی، اندروید 6.0 و حافظه داخلی 8 گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. وظیفه پردازش در این گوشی به عهده یک تراشه مدیاتک MT6737T است و در کنار اون 1.5 گیگابایت رم وجود دارد. 

با توجه به مشخصات این گوشی، نمی‌توان این گوشی را به هیچ وجه گزینه خوبی برای خرید دانست؛ اما با توجه به محبوبیت برند سامسونگ، احتمالا از تمام گوشی‌های این فهرست فروش بیشتری را تجربه کرده است! 


Xiaomi Redmi 4A (از 420 تا 500)

یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند، گوشی Xiaomi Redmi 4A است. این گوشی با نمایشگر 5 اینچی HD، تراشه Snapdragon 425 و 16 گیگابایت حافظه داخلی و اندروید 6.0 گزینه بسیار معقولی به شمار می‌آید. باتری این گوشی 3120 میلی‌ آمپر ساعت است و 2 گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد. تنها ایرادی که می‌توان به این گوشی گرفت، نداشتن حسگر اثر انگشت است و این امر با توجه به قیمت این گوشی، کاملا طبیعی است. 


  Huawei P8 lite 2016 (از 580 تا 650 هزار تومان)

گوشی‌های دارای پسوند lite نسخه‌های ارزان گوشی‌های قدرتمند است. گوشی P8 lite هم نسخه ارزان Huawei P8 است. این گوشی 5.5 اینچی تنها مجهز به رزولوشن Full HD این لیست است و البته قیمتش کمی بیشتر از سایرین است. تراشه به کار رفته روی این گوشی Snapdragon 410 است و در کنار آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. دوربین اصلی پی 8 لایت 13 و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسل است و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی روی آن تعبیه شده است. از زمان عرضه این گوشی زمان زیادی گذشته و اندروید آن نسخه 5.0 است. این مسئله را می‌توان تنها نقطه ضعف این گوشی به شمار آورد. 


Xiaomi Redmi Note 5A (از 450 تا 500 هزار تومان)

گوشی Redmi note 5A که با نام Y1 lite نیز شناخته می‌شود هم می‌تواند یک گزیته ایده‌ال برای خرید باشد. نمایشگر 5.5 اینچی HD، دوربین اصلی 13 و سلفی 5، اندروید 7.0، حسگر اثر انگشت و باتری 3080 میلی آمپر ساعتی از مشخصات این گوشی خوش‌ساخت هستند. تراشه به کار رفته روی این گوشی Snapdragon 425 است و در کنار آن 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی هم وجود دارد. نقطه ضعف؟ چیز خاصی نمی‌بینم. 

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر 800 هزار تومان هوآوی
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر 800 هزار تومان هوآوی

Huawei Honor 4X (از 450 تا 500 هزار تومان)

یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه در این لیست، گوشی Huawei Honor 4X است. این گوشی خوش‌دست با داشتن نمایشگر 5.5 اینچی با کیفیت HD و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، در دوره خودش طوفانی به پا کرده بود و حالا بعد از گذشت بیش از 3 سال از زمان عرضه این گوشی به بازار، ما هنوز هم آن را به عنوان یک گزینه خوب برای خرید می‌دانیم. تراشه به کار گرفته شده در این گوشی Snapdragon 410 است و در کنار آن 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. از سایر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.  مدت زیادی از زمان عرضه Huawei Honor 4X گذشته و سیستم عامل این گوشی اندروید 4.4.4 است! این مسئله در کنار نداشتن حسگر اثر انگشت و حافظه داخلی پایین این گوشی نقاط ضعف آنر 4 اکس هستند.


Xiaomi Redmi 4X (از 520 تا 580 هزار تومان)

برای من و احتمالا بسیاری دیگر از افراد، باتری یک مسئله حیاتی است. البته در کنار باتری به توان پردازشی مناسب و یک دوربین قابل قبول هم نیاز دارم. پس بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای من می‌تواند شیائومی ردمی 4X باشد. این گوشی به یک تراشه Snapdragon 435 مجهز شده است و تا 1.4 گیگاهرتز توان پردازش دارد. صفحه نمایش 5 اینچی HD، اندروید 6.0 قابل ارتقا به 7.0، دوربین 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی، حسگر اثر انگشت، 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 16، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی(بسته به نسخه‌ای که خریداری می‌کنید) و از همه مهمتر، یک باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی را می‌توان از جمله مشخصات بارز این گوشی معرفی کرد. نقطه ضعف؟ هیچ.

نتیجه گیری

اکثر گوشی‌های این فهرست مشخصات مشابهی داشتند؛ اما از نظر من، گوشی‌های Xiaomi Redmi 4X و Xiaomi Redmi Note 5A برای من گزینه‌های بهتری بودند.

هنوز مشخص نیست مبلغ مساعده سایت چقدر است. امیدوارم کمی بیشتر از تصور من باشد تا بتوانم یک گوشی بهتر بخرم!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟