مقابله با بدافزارهای کی‌لاگر
 صفحه‌کلید خود را رمزنگاری کنید تا گرفتار کی‌لاگرها نشوید
بدافزارهای روباینده کلید از آن جهت خطرناک هستند که در سکوت کامل همه فعالیت‌های انجام شده، سایت‌های موردبازدید قرار گرفته، گذرواژه‌ها، نام‌های کاربری و داده‌های حساس بانکی را به سرقت می‌برند و برای هکرها ارسال می‌کنند. اما برای آن‌که مانع انجام اینکار شوید باید صفحه‌کلید خود را رمزنگاری کنید تا بدافزارها موفق نشوند اطلاعات را جمع‌آوری کنند.

1606683296_1_0.gif

برای حل این مشکل به شما پیشنهاد می‌کنیم، ترفند امنیتی جالب فوق را به کار ببرید. این ترفند مانع از آن می‌شود تا کلیدهای تایپ شده به راحتی از سوی کی‌لاگرها ضبط شوند. به عبارت دقیق‌تر اگر صفحه‌کلید کامپیوتر دستگاه خود را رمزنگاری کنید و دستگاه شما به بدافزارهای کی‌لاگری آلوده شده باشد، بدافزارها موفق نخواهند شد مقدار واقعی کلیدهای تایپ شده را به دست آورند.

مطلب پیشنهادی

با این اپ ویندوز جلوی استفاده مخفی برنامه‌ها از وب‌کم دستگاه را بگیرید
ترفندی برای حفظ حریم شخصی در هنگام کار با ویندوز

چگونه می‌توانیم کلیدهای تایپ شده را رمزنگاری کنیم

مرحله اول، ابتدا برنامه KeyScrambler را دانلود و نصب کنید.

مرحله دوم، پس از دانلود و نصب برنامه باید کامپیوتر خود را راه‌اندازی مجدد کنید.

مرحله سوم، پس از راه‌اندازی روی آیکن KeyScrambler در بخش system tray ویندوز کلیک راست کنید.

مرحله چهارم، از منوی ظاهر شده روی گزینه options کلیک کنید.

مرحله پنجم، در این مرحله تنظیمات موردنظرتان را اعمال کرده و کلید ok را فشار دهید. اکنون برنامه scrambler آماده است. مرورگر خود را باز کرده و هرچه را که می‌خواهید در آن وارد کنید. هر کلیدی که فشار می‌دهید به شکل رمزنگاری شده درج می‌شوند.

تمام شد! به همین سادگی شما توانستید از داده‌های حساسی که در فرم‌ها وارد می‌کنید محافظت به عمل آورید. لازم به توضیح است که برنامه فوق تنها گزینه پیش روی شما در این زمینه نیست. نرم‌افزارهای مشابه دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

مطلب پیشنهادی

این ده راهکار شما را از شر ویروس‌ها و بدافزارها نجات می‌دهند
10 ترفند ساده برای اجتناب از آلودگی سامانه‌ها

Guarded ID

نرم‌افزار Guarded ID به شما کمک می‌کند از دردسر آسیب‌پذیری‌های مربوط به حملات بدافزاری کی‌لاگر در امان باشید. فناوری ضدروبایش کلیدهای تایپ شده که از سوی شرکت StrikeForce عرضه شده از اطلاعات حساس مالی و شخصی شما با رمزنگاری کلیدهایی که تایپ کرده‌اید محافظت می‌کند. ابزار فوق همچنین به فناوری پیشرفته پیش‌گیری از سرقت کلیک‌ها و تصویربرداری مخفیانه از صفحه‌نمایش تجهیز شده است. نرم‌افزاری که چند لایه امنیتی را برای مقابله با حملات هکری مورد استفاده قرار می‌دهد.

Zemana Antilogger

Zemana Antilogger مانع از آن می‌شود تا هرگونه فعالیت آنلاینی اطلاعات مالی شما را به سرقت برود. نرم‌افزاری که در زمان خریدهای آنلاین، برقراری تماس‌ها، ارسال پیام‌ها یا انجام فعالیت‌های بانکی از شما محافظت می‌کند.

مطلب پیشنهادی

یک فایل پاورپوینت به این شکل کامپیوتر شما را آلوده می‌کند
بهره‌برداری از یک آسیب‌پذیری وصله شده

Oxynger KeyShield

Oxynger KeyShield یک ابزار ضد عکس‌برداری از صفحه‌نمایش بوده که یک صفحه‌کلید مجازی برای محافظت از گذرواژه‌ها و دیگر اطلاعات حساس در اختیارتان قرار می‌دهد. در نتیجه در زمان وارد کردن اطلاعات حساس در صفحه‌های لاگین، کلیک‌های ماوس در صفحات لاگین و محافظت از محتوای حساسی که در حافظه موقت ویندوز (clipboard) قرار دارد به شما کمک می‌کند.

NextGen AntiKeylogger

NextGen AntiKeylogger ادعا می‌کند نسل بعدی نرم‌افزارهای ضد روبایش کلیدها را ارائه کرده است. این نرم‌افزار از راهکارهای منحصر به فردی استفاده می‌کند تا از کلیدهای تایپ شده محافظت به عمل آورد.

Spyshelter

Spyshelter یک نرم‌افزار ضدروباینده کلید است که به شکل بلادرنگ از شما در برابر جاسوسی‌های روز-صفر و نرم‌افزارهای نظارتی از شما محافظت می‌کند. این نرم‌افزار حتا می‌تواند از شما در برابر نرم‌افزارهایی که به شکل مخفیانه وب‌کم شما را به کار می‌گیرند محافظت کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟