ترفندهای برتر اندروید
بهترین هک‌های اندرویدی سال 2017 بدون نیاز به روت کردن گوشی
مزیت بزرگ اکوسیستم اندروید و گوشی‌های اندرویدی در این است که به شما اجازه می‌دهد به بهترین شکل ممکن از گوشی خود استفاده کرده، آن‌را سفارشی کرده و دستگاه‌های دیگر را با آن کنترل کنید. ما در این مقاله جذاب‌ترین ترفندهای اندرویدی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

کنترل دستکاپ از طریق اندروید

گوگل برنامه‌ای به نام Chrome Remote Desktop دارد.

از طریق برنامه یاد شده به آسانی می‌توانید به کامپیوتر خود از هر مکانی دسترسی داشته و با استفاده از یک دستگاه اندرویدی کامپیوتر خود را کنترل کنید. گوگل همچنین افزونه مشابهی را برای مرورگر کروم عرضه کرده است که به شما اجازه می‌دهد دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید. ترکیب این برنامه و افزونه فوق یک رابط کاربری ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توانید به دسکتاپ کامپیوتر خود از هر مکانی دسترسی داشته باشید.

فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش اندرویدی

با فیلم‌برداری از صفحه گوشی، شما می‌توانید همه فعالیت‌های انجام شده روی دستگاه اندرویدی را به ویژه زمانی که گوشی خود را به شخص دیگری می‌دهید ردیابی کنید. اینکار به سادگی و بدون پیچیدگی خاصی قابل انجام است. برای این منظور می‌توانید از برنامه‌هایی همچون Rec. Screen Recorder، One Shot screen recorder و....

که اجازه فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش گوشی اندرویدی را امکان‌پذیر می‌سازند استفاده کنید.

به‌کارگیری Edge Display روی اندروید

شبیه به S6 Edge شما می‌توانید از رابط کاربری یکسانی همچون Edge Display روی دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. این لانچر که برای همه دستگاه اندرویدی قابل استفاده است به شما اجازه می‌دهد دستگاه اندرویدی خود را به‌طور کامل سفارشی کنید.

خودکاری سازی تنظیمات اندروید

با استفاده از برنامه Automatelt می‌توانید بسیاری از وظایف را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود خودکارسازی کنید. این برنامه اجازه می‌دهد گوشی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا به یکسری رویدادها واکنش نشان دهد.

به‌کارگیری Android Emulators برای اجرای بازی‌های قدیمی

اگر دوست دارید بازی‌های دوست‌داشتنی و محبوبی همچون ماریو را یکبار دیگر انجام دهید خوش‌شانس هستید. به واسطه آن‌که از طریق یک شبیه‌ساز خوب همچون NES Emulator امکان اجرای بازی‌های مورد علاقه روی دستگاه اندرویدی امکان‌پذیر است.

کنترل دستگاه هوشمند الکترونیکی با اندروید

شما می‌توانید همه دستگاه‌های اندرویدی همچون تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه هایی شبیه به پخش‌کننده بلوری و..... را با دستگاه اندرویدی خود کنترل کنید. برای این منظور از برنامه هایی همچون Smart IR Remote – AnyMote، Easy Universal TV Remote و... استفاده کنید.

پیکربندی مجدد دکمه‌های ناوبری در اندروید

بله، این امکان وجود دارد تا به سادگی دکمه‌های ناوبری را مطابق میل خود سفارشی کنید. به‌طوری که دستگاه اندرویدی شما به یک ابزار کاربردی و دم دستی تبدیل شود. برای این منظور می‌توانید از برنامه Home2 Shortcut استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا دکمه‌های ناوبری را مدیریت کنید.

ردیابی تماسهای وارد و خارج شونده به گوشی از طریق Automatic Call Recorder

با استفاده از برنامه‌ Automatic Call Recording می‌توانید بدون نیاز به روت کردن گوشی به‌طور خودکار همه تماس‌های دریافتی و گرفته شده روی دستگاه اندرویدی را ذخیره‌سازی کرده و در ادامه به این تماس‌ها روی تلفن خود گوش کنید.

تنظیم بیش از یک زنگ

اگر در انتخاب زنگ موردعلاقه خود از میان آهنگ‌های محبوب روی گوشی دچار مشگل شده‌اید، این قابلیت را در اختیار دارید تا زنگ‌ها را بدون آن‌که نیازی داشته باشید دستگاه خود را روت کنید مورد استفاده قرار دهید. با استفاده از برنامه RandTune: Ringtone Randomizer یا Random Ringtones  می‌توانید به شکل تصادفی زنگ‌هایی را برای گوشی و همچنین پیام‌های کوتاه استفاده کنید.

اضافه کردن دکمه‌های Home/Back به دستگاه اندرویدی

شما می‌توانید دکمه‌های نرم‌افزاری home/back را به صفحه‌ لمسی گوشی اندرویدی بدون نیاز به روت کردن دستگاه اضافه کنید. نیازی ندارید برای این منظور روی گوشی خود کار خاصی انجام دهید. برای این منظور از برنامه Back Button استفاده کرده و دکمه‌های فوق را به اندروید اضافه کنید.

اضافه کردن حالت Night Mode به اندروید

شما می‌توانید گزینه Night Mode را روی دستگاه اندرویدی بدون نیاز به روت کردن آن به کار ببرید. این راهکار به شما اجازه می‌دهد تا کاراکترها را در محیط‌های تاریک به خوبی مشاهده کرده و به این شکل از چشمان خود محافظت کنید. برای این منظور برنامه Night Mode را باید روی گوشی نصب کنید.

نصب لینوکس روی گوشی اندرویدی

به‌طور معمول برای نصب لینوکس روی اندروید به روت کردن گوشی نیاز دارید. با این وجود شما می‌توانید لینوکس را بدون نیاز به روت کردن روی گوشی خود نصب کنید. برای این منظور ابتدا باید برنامه GNURoot را روی گوشی نصب کنید.

به‌کارگیری دستگاه اندرویدی به عنوان مانیتور دوم

شما می‌توانید صفحه‌نمایش دستگاه اندرویدی خود را به عنوان صفحه‌نمایش دوم ویندوز مورد استفاده قرار دهید. خبر گوش برای ما این است که بدون نیاز به روت کردن گوشی از طریق برنامه iDisplay روی گوشی اندرویدی و کامپیوتر خود می‌توانید از اندروید به عنوان مانیتور دوم استفاده کنید.

به‌کارگیری کورتانا مایکروسافت روی اندروید

کورتانا دستیار شخصی مایکروسافت به همان شکلی که از Google Now استفاده می‌کنید قابل بهره‌برداری است. کورتانا برای اندروید از فروشگاه گوگل پلی قابل دریافت بوده و بدون نیاز به روت کردن دستگاه قابل استفاده است.

به‌کارگیری Data  و WiFi در یک زمان

شما می‌توانید به‌طور همزمان اینترنت موبایلی و وای‌فای را در یک زمان مورد استفاده قرار دهید. Super Download  و Speedify از جمله برنامه‌هایی هستند که دسترسی سرعت دسترسی شما به اینترنت را افزایش می‌دهند. هر دو برنامه‌ یاد شده در ترکیب با اینرنت سلولی و وای‌فای قابل استفاده بوده و به این شکل پهنای باند شما را افزایش داده و به ویژه زمانی که وای‌فای در دسترس نیست به یاری شما می‌آیند.

کنترل از راه دور یک دستگاه اندرویدی از طریق دستگاه اندرویدی دیگر

همه ما دو یا سه دستگاه اندرویدی در خانه داریم. تا به حال این سوال برای شما به وجود آمده است که چگونه می‌توانید دستگاه‌های اندرویدی را از راه دور کنترل کنید؟ برنامه‌های مختلفی RemoDroid، Join.me، ScreenShare برای این منظور روی گوگل پلی قرار دارند که به شما کمک می‌کنند یک دستگاه اندرویدی را از راه دور کنترل کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر keramat
keramat

سلام

ممنون جناب تائبی .

اطلاعاتی مفید و جامع رو ارائه دادید .

حتمآ زمان زیادی رو صرف کردید .