گوگل قصد دارد حساب کاربری شما را از این هم امن‎تر کند
 با طرح تازه گوگل، از دارایی دیجیتال خود بیشتر محافظت کنید
در حال حاضر احراز هویت دو مرحله‎ای بهترین روش برای محافظت از حساب کاربری گوگل شما است. حالا گزارش شده که گوگل قصد دارد شیوه محافظتی خود را با روشی به نام Advanced Protection Program از این هم فراتر ببرد.

1606683296_1_0.gif

در روش احراز هویت دو مرحله‎ای شما به آدرس ای‎میل، کلمه عبور و یک کد مخصوص که به تلفن شما ارسال می‎شود نیاز خواهید داشت تا بتوانید روی یک کامپیوتر جديد به محتوای گوگل خود دسترسی داشته باشید. به این شكل حتی اگر کلمه عبور شما به هر طریقی شناسایی شود، باز هم دسترسی به حساب شما غیر ممکن خواهد بود. (مگر این که سارقان همزمان به موبایل شما هم دسترسی داشته باشند)

حالا بلومبرگ گزارش داده است که گوگل قصد دارد شیوه محافظتی خود را با روشی به نام برنامه محافظتی پیشرفته یا Advanced Protection Program از این هم فراتر ببرد. در این شیوه به جای کدهای ارسال شده به تلفن شما از کلیدهای امنیتی فیزیکی که شما با خود حمل می‎کنید برای دسترسی به حساب کاربریتان استفاده خواهد شد.

در واقع شما قبلا هم می‎توانستید با استفاده از یک نوع دانگل USB اثبات کنید همان شخصی هستید که ادعا می‎کنید و به این شكل به حساب کاربری گوگل خود روی یک کامپیوتر جديد دسترسی پیدا کنید، اما ظاهرا این شیوه محافظتی جدید پا را از این هم فراتر گذاشته و امکانات اضافه‎تری مثل محدود کردن میزان داده‎ای که این دستگاه‎های قابل اتصال ثالث می‎توانند در خود داشته باشند دارد.

مطلب پیشنهادی

مکانیزم احرازهویت دو عاملی یک نقص بزرگ دارد

هنوز نوبت به شما نرسیده است

هنوز مشخص نیست که آیا همگان می‎توانند به این طرح جدید جابجا شوند یا خیر. منابع ناشناس بلومبرگ می‎گویند: «این شرکت قصد دارد در ابتدا این محصول را برای مدیران شرکت‎ها، سیاستمداران و دیگرانی که با نگرانی‎های امنیتی شدید مواجه هستند آماده کند.»

هنوز معلوم نیست که این قابلیت‎های جديد چه زمانی قرار است رونمایی شوند، اما به نظر می‎رسد گوگل قصد دارد در آینده‎ای نزدیک آن را آماده کند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم آیا واقعا به همراه داشتن یک کلید USB می‎تواند امنیت بیشتری را نسبت به شیوه‎های رایج فراهم کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟