Mouse Computer m-Stick MS-NH1 G64G-Pro
کامپیوتر بندانگشتی با فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی
شرکت ژاپنی Mouse Computer، فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی و ویندوز 8.1 Pro را درون یک کامپیوتر بند ‌انگشتی جای داده است.

1606683296_1_0.gif

اگر به دنبال یک کامپیوتر بندانگشتی (Stick PC) باشید که مستقیما به پورت HDMI متصل شود، در حال حاضر هیچ کمبودی در تعداد گزینه‌های انتخابی ندارید. اما متاسفانه بیشتر آن‌ها پیکربندی سخت‌افزاری و فضای ذخیره‌سازی محدودی را ارائه می‌کنند، اما شرکت ژاپنی Mouse Computer سعی دارد تا کامپیوترهای بند انگشتی را به سطح بالاتری ارتقا دهد. یک عرضه جدید از این برند، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ویندوز 8.1 Pro را در بر دارد.

البته این فضای ذخیره‌سازی اضافی خیلی ارزان هم نیست، Mouse Computer m-Stick MS-NH1 G64G-Pro، حدود 39800 ین یا 321 دلار قیمت‌گذاری شده است که نسبت به نسخه 32 گیگابایتی که از ویندوز 8.1 با Bing بهره می‌برد، دو برابر گران‌تر است. این نسخه رایگان ویندوز به صورت اختصاصی به کارخانه‌ها عرضه می‌شود و فقط از آن‌ها خواسته می‌شود تا موتور جستجوی اینترنت اکسپلورر را به طور پیش‌فرض روی Bing تنظیم کنند وگرنه از جنبه‌های دیگر با نسخه 8.1 Basic مشابه است.

با آن‌که درز خبر Intel Compute Stick به احتمال عرضه ذخیره‌ساز 64 گیگابایتی SATA تا پایان سال 2015 اشاره داشت، اما درحال حاضر بیشترین فضای ذخیره‌سازی در دسترس 32 گیگابایت است. البته Mouse Computer m-Stick تنها انتخاب 64 گیگابایتی نیست چرا که برندهای دیگری مثل Innovateck، استیک پی‌سی‌هایی با همین مشخصات ساخته‌اند.

سری m از نظرعملکرد تقریبا با تمام استیک پی‌سی‌های بازار تشابه دارد. هردو نسخه 64 و 32 گیگابایتی از یک چیپ‌ست چهار هسته‌ای Atom Z3735F اینتل با کلاک 1.33 گیگاهرتز نیرو می‌گیرند و 2 گیگابایت حافظه رم در خود جای داده‌اند. این کامپیوترهای بند‌انگشتی همچنین به USB 2.0، وای‌فای سری N، بلوتوث 4 و کارت‌خوان چندکاره مجهز‌اند.

شایان ذکر است که اگر یکی از این استیک پیسیها را خریداری کنید، می‌توانید آن را به طور رایگان به نسخه 10 ویندوز که در 27 جولای عرضه می‌شود، ارتقا دهید. ویندوز 8.1 و 10 نسخه Pro به تنهایی 199 دلار قیمت دارند، بنابراین اگر می‌خواهید از این نسخه از ویندوز برای مدیریت ابری دستگاه و قابلیت‌های امنیتی آن استفاده کنید، با خرید این استیک پی‌سی یک سخت‌افزار ارزان قیمت هم نصیب‌تان می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟