روشی جدید برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دما
لس‌آنجلس با استفاده از رنگ خنک به جنگ گرمای هوا می‌رود
راه‌های زیادی برای مبارزه با یکی از معضلات کنونی کره زمین یعنی افزایش دما وجود دارد. اما شهر لس‌آنجلس با یک تغییر کوچک و جزئی در پی یک تفاوت بسیار بزرگ است: رنگ‌آمیزی خیابان‌ها به‌رنگ خاکستری.

1606683296_1_0.gif

البته، رنگی که استفاده می‌شود یک خاکستری معمولی نیست. در واقع، یک پوشش ویژه به‌نام "کول‌سیل" (CoolSeal) است که در اصل برای پنهان کردن گرمای تولید شده توسط ناوهای هواپیمابر توسعه داده شده بود. این کار باعث می‌شد تا ماهواره‌های جاسوسی که در فضا مستقر هستند به‌راحتی قادر به شناسایی آن‌ها نباشند.

ظاهرا کول‌سیل عملکرد بهتری در انعکاس اشعه خورشید دارد. در حال حاضر این رنگ در یکی از پارکینگ‌های لس‌آنجلس که در گرم‌ترین نقطه این شهر قرار دارد تست شده و توانسته باعث کاهش دما در سطح زمین شود.

مطلب پیشنهادی

با خرید این گجت‌ها در مصرف انرژی و پول جیب‌تان صرفه‌جویی کنید!
توجه ویژه شرکت‌های سازنده به بحث مصرف انرژی

برنامه رنگ‌آمیزی هوشمند یکی از معضلات شهرهای بزرگ به‌نام "اثر جزیره گرمایشی شهری" را هدف گرفته است. عواملی که باعث افزایش ناگهانی و زیاد دما در شهرها می‌شوند ناشی از برنامه‌های توسعه شهری مانند استفاده از بتن، آسفالت، سقف‌های تیره و کمبود سایه به‌دلیل کم بودن پوشش سبز درختان است.

زمانی‌که جمعیت یک شهر به یک میلیون نفر می‌رسد دمای آن می‌تواند نسبت به نواحی اطراف حدود 12 درجه سانتیگراد بالاتر برود. این امر خطر گرمازدگی و بالا رفتن مصرف انرژی به‌دلیل استفاده بیشتر مردم از سیستم‌های سرمایشی را افزایش می‌دهد.

به‌گفته مقامات شهر لس‌آنجلس، این پوشش جدید باعث کاهش دما می‌شود. در نتیجه، شرایط کار برای کسانی‌که در فضای آزاد کار می‌کنند و حتی حیواناتی که روی زمین راه می‌روند بهتر و قابل تحمل‌تر می‌شود. از آن‌جایی که قابلیت انعکاسی این پوشش خیلی بالاست، انرژی کمتری برای روشنایی جاده‌ها و پارکینگ‌ها نیاز است.

از طرف دیگر، دانشمندان معتقدند با استفاده از گیاهان در پوشش خانه‌ها و ساختمان‌ها هم می‌توان دما را کاهش داد و هم جلوی تولید بیش از حد دی‌اکسید کربن را گرفت.

لس‌آنجلس اولین شهر دنیاست که سعی در خنک کردن خیابان‌های این شهر دارد و این بخشی از یک تعهد بزرگ‌تر برای کاهش کلی دما بین 1 تا 2 درجه سانتیگراد در طی 20 سال آینده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟