پیش‌بینی نسل آینده گوشی‌های موبایل اپل
آی‎فون در سال 2018: فناوری فورس‌تاچ و صفحه‌نمایش‎ منحنی
اپل سابقه خوبی در نوآوری طراحی دستگاهایی که ما از آن استفاده می‎کنیم دارد. حالا به نظر مي‎رسد قصد دارد انقلابی در صفحه‌نمایش آی‎فون‎های آینده خود به وجود آورد. اما واقعا چه در سر گردانندگان این شركت می‎گذرد؟

1606683296_1_0.gif

شایعاتی بر سر زبان‌ها افتاده است که اپل از زمان ثبت اختراع ماه مارس 2013 به طور جدی قصد داشته است تا فناوری صفحه‌نمایش قابل انعطاف را به اجرا درآورد. در واقع این تصمیم خیلی قبل‎تر از این و در سال 2011 گرفته شده بود و از آنجا که ما هنوز یک صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر را به چشم ندیده‎ایم، خیلی از مردم تصور می‎کردند این هم از همان ثبت اختراعاتی است که هرگز عملی نخواهد شد و به همین دلیل فورا آن را فراموش کردند.

دوستان انعطاف‌پذیر

علاقه اپل به صفحه‌نمایش‎های انعطاف‌پذیر از جمله شایعاتی است که تاکنون به واقعیت نپیوسته است، اما حالا به نظر می‎رسد تولیدکنندگان بزرگ نمایشگر کره‎ای اپل را وادار کرده‎اند تا راه آن‌ها را در پیش گرفته و نسل آینده صفحه‌نمایش‎های آی‎فون را به این شکل بسازد. طبق گزارشات بیزینس کوریا، یک منبع موثق اعلام کرده است که قصد اپل برای به کار بردن نمایشگرهای OLED در آی‎فون برای افزایش دقت رنگ و درخشندگی جدی است.

اپل در ساعت‎های خود از یک صفحه‌نمایش OLED قابل انعطاف استفاده می‎کند و تولیدکنندگان نمایشگر کره‎ای مشتاق هستند تا اپل را متقاعد کنند تا از این فناوری در آی‎فون نیز استفاده کند. تمایل تولیدکنندگان به گسترش بازار خود یک امر طبیعی است، و مطمئنا به این معنا هم نخواهد بود که اپل نهایتا از صفحه نمایش‎های  قابل انعطاف استفاده خواهد کرد. اما یک منبع خبری نقل می‎کند «بسیار محتمل است که اولین آی‎فون قابل انعطاف احتمالا در سال 2018 معرفی شود، چرا که تامین کنندگان اصلی نمایشگرهای اپل مشغول كار روی آن هستند.»

نمی‎توان توانایی اپل در به کارگیری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در آی‎فون‌های آینده را دست کم گرفت، اما از طرفی هم نمی‎توان انتظار داشت كه اپل تنها به واسطه اصرار چند تولید کننده استراتژی و برنامه‎های خود را تغییر دهد.

وقتی نمایشگر ستاره می‎شود

حتی اگر اپل به سراغ صفحه‌نمایش‎های  قابل انعطاف هم نرود، به احتمال زیاد ما شاهد نوآوری و پیشرفت‎های قابل توجه در صفحه‌نمایش‎های آی‎فون 7 و بعد از آن خواهیم بود. چندین شایعه دیگر حاکی از آن است که اپل Force Touch را که برای اولین بار در اپل واچ و مک بوک جدید استفاده شد را در آی‎فون بعدی نیز به کار خواهد گرفت. صحبت‎هایی نیز در مورد حذف دکمه معروف Home به گوش می‎رسد و به نظر می‎رسد اپل قصد دارد روش کنترل آی‎فون را به روش صفحه لمسی تغییر دهد.

همچنین ممکن است اپل با به کارگیری صفحه‌نمایش‎های یاقوت کبود مقاوم در برابر خراشیدگی استحکام نمایشگر آی‎فون را نیز بالا ببرد. هر چند چنین شایعاتی همیشه وجود داشته است، اما باید منتظر بود و دید که آیا این نوع از فناوری‎ها در آی‎فون‌های آینده جایی خواهند داشت یا خیر.

اوایل امسال اپل کارخانه صفحه‌نمایش یاقوت کبود خود را به یک مرکز داده تبدیل کرد، و همین باعث کمرنگ‎تر شدن این شایعات می‎شود. بعضی از این شایعات دور از ذهن تر از بقیه هستند، اما آنچه مسلم است این است که قصد اپل در ایجاد تحول در صفحه‌نمایش آی‎فون جدی است و همین خبر خوبی برای علاقمندان به آی‎فون است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟