همه چیز نازک‌تر از قبل
هارد درایو‌های 4 ترابایتی فوق سبک و فوق باریک سامسونگ
سامسونگ اخیرا از درایوهای خارجی 4 ترابایت جدیدی رونمایی کرد که هر کدام وزنی معادل 235 گرم دارند. جزئیات بیشتر این خبر را در ادامه این مقاله بخوانید.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ اعلام کرد که باریک‌ترین و سبک‌ترین هارد درایو‌های خارجی 4 ترابایت دنیا، یعنیM3 Portable و P3 Portable را تولید کرده است. این شرکت اظهار می‌کند که این مدل‌ها اولین راه‌کارهای 4 ترابایت تک-درایو با برق USB هستند که با قاب‌های 2.5 اینچی همراه‌اند. به نقل از MaximumPC، هرکدام از آن‌ها تقریبا 235 گرم وزن دارند که آن‌ها را به راه‌کارهای ایده‌آل ذخیره‌سازی بدل می‌کند.

M3 Portable و P3 Portable علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری‌شان، مشخصات سخت‌افزاری مشابهی دارند. M3 Portable نرخ انتقال داده USB 3.0 تا 4.8 گیگابیت در ثانیه دارد و نرخ انتقال داده USB 3.0 در مدل P3 Portable تا 5.0 گیگابیت بر ثانیه است. هردو قابلیت استفاده از USB 2.0 و USBهای قدیمی‌تر را هم دارند، اما برای بهره بردن از سرعت‌های انتقال بالاتر نیاز به پورت USB 3.0 خواهید داشت.

محدوده ظرفیت این هارد درایو‌ها از 500 گیگابایت تا 4 ترابایت است. M3 Portable قابی کنده مانند با طراحی حکاکی شده داره درحالی که قاب P3 Portable صاف و صیقلی است. همچنین به نظر می‌رسد که از قاب M3 Portable کمی باریک‌تر باشد. هیچ کدام از آن‌ها برای کار کردن نیاز به منبع تغذیه خارجی ندارند.

Dave Klenske، مدیر خط تولید هارد‌های سامسونگ می‌گوید: "چنین حجمی در گذشته تنها در دسکتاپ‌ها یا طراحی‌های چند-درایو حجیم داخلی دست‌یافتنی بود اما حالا می‌توانیم به لطف آخرین فناوری HDD سامسونگ به ظرفیت 4 ترابایت در یک درایو فشرده دست یابیم. ما با رفتن به سمت راه‌کارهای تک درایو می‌توانیم از طریق یک اتصال USB به درایو برق برسانیم و این درحالی‌ است که آن را در قابی که تنها 2.5 میلی‌متر از درایو 2 ترابایت‌مان ضخیم‌تر است جا داده‌ایم."

سامسونگ هنوز قیمت رسمی برای این محصولات اعلام نکرده است اما می‌گوید که آن‌ها تا اواخر ماه ژوئن در دسترس مصرف‌کنندگان خواهند بود. سایت Newegg نسخه 2 ترابایتی هارد درایو P3 Portable را با قیمت 90 دلار بفروش می‌رساند که می‌تواند راهنمایی برای تخمین قیمت در مدل‌های پیش ‌رو باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟