سونی: به این زودی‌ها منتظر USB Type-C نباشید
واحد مبایل سونی اخیرا بحث‌هایی در مورد پشتیبانی از استاندارد USB Type-C روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های آینده این شرکت داشته است. با آن‌که این شرکت به طور جد این فناوری را مورد بررسی قرار می‌دهد اما درحال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سوئچ کردن به این استاندارد ندارد.

1606683296_1_0.gif

به گفته تاکشی نیتا ، مدیر‌برنامه دفتر پروژه‌های Sony Mobile در توکیو، این صنعت نیاز به زمان بیشتری برای مهاجرت به این نوع جدید اتصال دارد، حداقل تا زمانی که این قابلیت، ارزش قرارگیری روی محصولات آینده را داشته باشد. به‌ نظر نمی‌رسد سونی مزیت چندانی در این تغییر دیده باشد.

نیتا که مشخصا در مورد محصولات موبایل و پرچم‌دار شرکت سونی یعنی Xperia Z3 صحبت می‌کرد به این مورد اشاره داشت که علی‌رغم کوچک بودن سوکت USB Type-C، این اتصال نقش بزرگی در اهداف کوتاه مدت سونی مبنی بر تولید تلفن‌های هوشمند باریک‌تر و سبک‌تر ایفا نخواهد کرد. در عوض، توجه این شرکت بیشتر روی کاهش ضخامت قسمت‌های دوربین و تجهیزات نمایشگر معطوف شده است تا به اهدافش دست یابد.

مزایای USB Type-C نه تنها به دلیل سرعت بیشتر USB 3.1 و قابلیت اتصال دو گانه آن است، بلکه به خاطر انتقال انرژی بهبود یافته و پشتیبانی از محدوده وسیع‌تری از انواع خروجی‌های ویدئو از جمله DisplayPort و HDMI هم هست.

دستگاه‌های USB Type-C از جریان برق 1.5 آمپر یا 3 آمپر و 5 ولت پشتیبانی می‌کنند که از چند صد میلی‌آمپر جریانی که در اتصالات قدیمی ارائه می‌شد، بسیار بیشتر است. این بدین معناست که دستگاه‌های مبایل می‌توانند از لپ‌تاپ‌تان سریع‌تر شارژ شوند یا میتوانید نمایشگرش را از طریق HDMI روی تلویزیون‌تان به اشتراک بگذارید. البته با این فرض که هردو از اتصالات Type C پشتیبانی کنند که احتمالا منظور سونی هم همین است.

استاندارد جدید USB همین حالا هم روی تعداد کمی از لپ‌تاپها و تلفن هوشمند N1 نوکیا قرار گرفته است. گوگل هم اعلام کرده که "خیلی متعهد" است تا این استاندارد را به کروم‌بوک و تلفن‌های آندویدی آینده این شرکت اضافه کند. سونی احتمالا بالاخره یک روز از USB Type-C استفاده خواهد کرد اما صحبت‌های فعلی حاکی از آن است که از به کارگیری این نوع اتصال در محصولات آینده نزدیک این شرکت چشم‌پوشی شده است.

جدیدترین محصولات مبتنی بر USB Type-C را از اینجا ببینید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟