شایعه‌های پیرامون ZTE Star 3
23/03/1394 - 12:13
آیا ZTE اولین اسمارت‌فون 4K دنیا را معرفی می‌کند؟
نمایشگرهایی با چهار برابر دقت بیشتر از رزولشن HD در حال رواج گرفتن در بین تلفن‎های هوشمند پرچمدار آندرويدی هستند، تنها به کمی‎ زمان نیاز بود تا یک شرکت به اندازه کافی جسارت به خرج دهد و یک نمایشگر Ultra HD را به کار گیرد. به نظر می‎رسد ZTE همان شرکت باشد چرا که طبق گزارش GizmoChina تلفن هوشمند Star 3 این شركت می‎تواند اولین تلفن هوشمند دنیا باشد که از چنین صفحه نمایشی استفاده می‎کند.

1606683296_1_0.gif

بر اساس گزارش منتشر شده، Star 3 یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با دقت تصویر 3,840 در 2,160  پیکسل خواهد داشت که یک تراکم پیکسلی 808 پیکسل در اینچ را به این نمایشگر خواهد داد. در حال حاضر تنها شرکت شارپ است که یک نمایشگر 5.5 اینچی با چنین دقت تصویری را توليد کرده است، البته قرار نیست تا سال 2016 این صفحه نمایش به تولید انبوه برسد. در همین راستا، شایعاتی نیز وجود دارد که BOE Technology که یک شرکت چینی سازنده و فروشنده فناوری نیمه هادی‎های نمایشگر است، مسئولیت تولید نمایشگرهای رزولشن بالا را به عهده خواهد داشت.

خود این نمایشگر، آنگونه كه از شایعات پیدا است یک پنل TFT با یک ساختار کریستالی خاص است که می‎تواند میزان مصرف انرژی را کاهش دهد. پانل‎های TFT به خاطر زاویه دید کم در مقايسه با نمایشگرهای IPS که به تازگی در تلفن‎های هوشمند امروزی رواج پیدا کرده‎اند مورد انتقاد قرار گرفته است. حالا باید منتظر بود و دید که Star 3 چگونه قرار است با این مشکل برخورد کند.

صرف نظر از اینکه قرار است Star 3 چگونه این تعداد پیکسل را یک جا گردآوری کند، سایت آندرويد آتوریتی این سوال را مطرح کرده است که آیا مردم واقعا قادر به تشخیص تفاوت بین Quad HD و Ultra HD هستند، یا حتی می‎توانند تفاوت بین 1080p با Ultra HD را تشخیص دهند. مسلما شناسایی چنین تغییری روی یک تلویزیون آسان است، اما روی صفحه نمایش یک تلفن هوشمند برای خیلی‎ها قابل تشخیص نیست.

با این حال، ابداعات مربوط به نمایشگرها توسط تولیدکنندگان چینی به سرعت به سمت جلو در حال حرکت هستند، و گواه آن حضور اولین تلفن‎های هوشمند جهان با دقت تصویر 1080p و Quad HD به ترتیب در مدل‎های Oppo Find 5 و Find 7 است. مثل همیشه باید با مراقبت بیشتری با شایعات برخورد کرد و تنها زمان است که مشخص می‎کند آیا ZTE به سمت صفحه نمایش‎های Ultra HD پیش خواهد رفت یا خیر. تصاویر لو رفته از این گوشی را می‌توانید ببینید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟