Gionee E8؛ یک شگفت‌انگیز جدید چینی
اسمارت‌فونی با دوربین 23مگاپیکسلی اما عکس‌هایی 120مگاپیکسلی
چند روز قبل بود که جیونی (Gionee)، شرکت چینی تولیدكننده تلفن‎های هوشمند، اقدام به معرفی Marathon M5 کرد و حالا قصد دارد تلفن هوشمند دوم خود را طی مراسمی‎ معرفی کند. اسمارت‌فون جدید دهان پرکن است.

1606683296_1_0.gif

به نظر می‎رسد نام این تلفن E8 باشد و از یک دوربين فوق العاده برخوردار است و از فناوری شبیه به Pureview نوکیا استفاده می‎کند که امکان تولید تصاویر با کیفیت فوق‌العاده بالا را برای تلفن‎های هوشمند فراهم می‎کند. اما چقدر بالا؟ به گفته جیونی کیفیت تصویر این دوربین 120 مگاپیکسل است.

چنین رقمی‎ برای یک تلفن هوشمند تقريبا بعید به نظر می‎رسد، اما از شواهد امر پیدا است که این ادعا صحت دارد. جیونی یک عکس در صفحه مجازی خود منتشر كرده است که نشان دهنده کیفیت 120 مگاپیکسلی گرفته شده با تلفن E8 است. توضیحات دیگر همراه با این عکس اعلام می‎کند که این دوربین از سرعت فوکوس بسیار بالایی نیز برخوردار است. قبل از معرفی Elife S7 در کنگره جهانی موبایل، سرعت فوکوس و دیافراگم همیشه یکی از معضلات تلفن‎های جیونی بوده است. به نظر می‎رسد جیونی این سرعت را حتی در تلفن سطح متوسط  E8 بهتر کرده است.

اوایل این ماه یکسری از مشخصات مربوط به E8 توسط هیئت نظارت TENAA در چین اعلام شد که از جمله آن دوربين داخلی 23 مگاپیکسلی برای E8 بود، اما به کارگیری یکسری فناوری‎های ویژه سبب شده تا دقت تصاویر به 100 مگاپیکسل برسد. هنوز مشخص نیست که این فناوری چیست، اما احتمال این می‎رود که همان تکنیک به کار گرفته شده در دوربين Pureview تلفن‎های هوشمند نوکیا مثل 808 Pureview در این تلفن نیز به کار رفته باشد.

از دیگر مشخصه‎های این تلفن می‎توان به صفحه نمایش 6 اینچی با دقت 2,560 در 1,440  پیکسل، سه گیگابایت حافظه رم، پردازنده هشت هسته‎ای MediaTek و دوربين جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. احتمالا یک سنسور اثر انگشت در پشت این تلفن قرار خواهد گرفت و طبق گزارش اخیر GSMArena احتمالا این شركت سیستم پرداخت موبایل اختصاصی خود را نیز همراه با این تلفن عرضه خواهد کرد.

E8 احتمالا در کنار Marathon M5 قرار خواهد گرفت. از آنجا که جیونی تلفن‎های خود را در چین، هند و چندین کشور دیگر عرضه می‎کند، معمولا این محصولات تحت نام تجاری Blu Products به ایالات متحده نیز وارد می‎شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟