روتر بی‌سیم Blue Cave
جدیدترین روتر ایسوس با چهره‌ای منحصربه‌فرد و جذاب معرفی شد
شرکت ایسوس در خلال کنفرانس خبری خود برای نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ از جدیدترین روتر بی‌سیم خود نیز پرده‌برداری کرد. روتر جدید ایسوس شکل و شمایلی بسیار متفاوت با دیگر روترهای این شرکت و حتا روترهای رقبا دارد.

1606683296_1_0.gif

این روتر ‌Blue Cave نام دارد و همان‌طور که در عکس می‌بینید شامل یک حفره آبی رنگ جادویی است. نویسنده سایت انگجت می‌گوید اولین روتری است که نیازی به پنهان کردن ندارد چون زیبا است و از طراحی هیجان‌انگیزی بهره می‌برد. 

این روتر بی‌سیم در رده AC2600 و دو بانده است. روتر‌های رده AC2600 از سرعتی معادل ۸۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۸۰۰ مگابایت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سود می‌برند. 

ایسوس می‌گوید سرعت و قدرت این روتر به اندازه‌ای هست که بتوانید تصاویر 4K را بدون هیچ‌گونه تاخیر یا مکثی استریم کنید و کارهای خانه‌تان را روی وای‌فای انجام دهید. 

ایسوس اطلاعات زیادی درباره مشخصات جزیی این روتر بی‌سیم در کنفرانس خبری خود ارایه نکرده ولی اذعان داشت از آخرین فناوری و پردازنده اینتل برای شبکه‌های وای‌فای سود می‌برد و مجهز به استاندارد IFTTT است که می‌تواند این روتر را به یک هاب مرکزی برای اینترنت اشیا تبدیل کند. 

همچنین اعلام شده است که ترندمیکرو تمام ارتباطات مبتنی بر این روتر را محافظت می‌کند و البته ایسوس اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت از راه دور Blue Cave عرضه خواهد کرد. برخی کارشناسان اعتقاد دارند طراحی عجیب و منحصربه‌فرد این روتر فقط به خاطر زیبایی روتر نیست و دلایل مهندسی و حساب‌شده‌ای دارد. مثلا اینکه تمامی آنتن‌های این روتر در اطراف حلقه آبی رنگ چیده شده‌اند تا بالاترین قدرت سیگنال‌دهی به تمام محیط در هر جهتی را داشته باشند. 

در پشت این روتر بی‌سیم نیز امکانات ارتباطی رایجی مانند درگاه USB 3.0 و چهار درگاه اترنت به همراه یک درگاه WAN دیده می‌شود. همین‌طور، شاهد کلیدهای ریست، WPS و روشن/خاموش دستگاه هستیم. ایسوس می‌گوید این روتر را با قیمت ۱۸۰ دلار وارد بازار خواهد کرد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟