خداحافظ پاور بانک
باتری این گوشی هوش از سرتان می‌پراند
وقتی فناوری باتری تغییر چشم‌گیری نمی‌کند، شرکت‌ها سعی می‌کنند فقط با بزرگ‌تر کردن باتری طول عمر آن را افزایش دهند. حالا دوستان چشم بادامی چینی‌مان قصد دارند تا یک باتری تبلتی را روی تلفن هوشمندشان سوار کنند.

1606683296_1_0.gif

برند چینی تلفن‌های هوشمند Gionee احتمالا با دستگاه‌های فوق باریک‌اش مثل Elife S5.5 و اخیرا Elife S7 شناخته شده‌تر باشد اما این شرکت چند دستگاه جالب دیگر هم تولید می‌کند. یکی از قابل توجه‌ترین آن‌ها Marathon M3 است و به این دلیل ماراتون خوانده می‌شود چون مدل فعلی آن یک باتری غول‌آسای 5000 میلی‌آمپری دارد.

در طی چند روز گذشته جیونی مشغول آزمایش روی دستگاه جدیدی بوده که تصورات رسانه‌ها بر این است که یک مدل جدید برای سری ماراتون باشد و به نظر می‌رسد که باتری آن ظرفیتی داشته باشد که پیش از این روی تبلت‌ها دیده بودیم.

چیونی در ابتدای ماه ژوئن در پستی در شبکه‌های اجتماعی خود گفته بود: «این یک ماراتون واقعی ست، مگر نه؟ وعده دیدار ما در ماه ژوئن!». در این اطلاعیه یک سری توضیح هم درباره عملکرد باتری آورده شده بود. مثلا 107 ساعت موسیقی، 16 ساعت ویدیو و 13 ساعت بازی. در ادامه ما به یک تصویر از Marathon M4 مهمان شده بودیم که آن هم با باتری 5000 میلی‌آمپری همراه است و بعد از آن دل‌مان را برای Marathon M5 آب کرده بودند.

M5 دهم ژوئن معرفی خواهد شد و با یک جمله کلیدی تبلیغ شده است: «خداحافظ پاور بانک». طرح کلی این تلفن دو سلول باتری را نشان می‌دهد که با شایعاتی مبنی بر اینکه این تلفن دو باتری دارد و هرکدام از آن‌ها امکان شارژ مجزا دارند، مطابقت دارد. ظرفیت باتری M5 چقدر خواهد بود؟ گمان می‌رود که در مجموع به 6000 میلی‌آمپر بالغ آید.

برای مقایسه بد نیست که بدانید تبلت جدید Samsung Galaxy Tab A 9.7 باتری 6000 میلی‌آمپری درون خود دارد و باتری تلفن هوشمند گلکسی اس 6 برابر 2550 میلی‌آمپر است.

شایعات دیگر در مورد مشخصات Marathon M5 مبنی بر این است که این تلفن یک صفحه‌لمسی 5.5 اینچی 720p، یک پردازشگر چهار هسته‌ای، 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. چیز فوق‌العاده‌ای در آن دیده نمی‌شود اما هرچه مشخصات آن متواضعانه‌تر باشد باتری آن بیشتر دوام می‌آورد. اما این باتری (باتری‌ها) بزرگ می‌تواند از M5 یک غول گنده بسازد و احتمال آن می‌رود که وزن آن بیش از 200 گرم باشد.

دهم ژوئن با جزئیات رسمی در مورد M5 در خدمتتان خواهیم بود و احتمالا تا آن موقع چند شایعه دیگر هم برایتان داشته باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟