ابتکاری از مسئولان دانشگاه‌های چینی
روبات‎های پرنده ضدتقلب در امتحان
امتحان دادن همیشه با استرس همراه بوده است، به همین دلیل طبیعی است برخی افراد وسوسه می‎شوند تا به جای کار سخت درس خواندن به تقلب رو بیاورند. از این پس دانش‌آموزانی که قصد گذراندن آزمون ورود به دانشگاه ملی چین را دارند؛ باید نگران یک چیز دیگر هم باشند: روبات‎های پرنده‎ای که تعلیم دیده‎اند تا دست متقلبان را رو کنند.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارش سرویس خبری ECNS چین، این روبات پرنده شش ملخه، امواج راديويي ساطع شده از آزموندهندگان را اسکن خواهد کرد. هر چند این روش نمی‎تواند جلوی تقلب کنندگانی که از روش غیرتکنولوژیک و به شکل سنتی تقلب می‎کنند را بگیرید، اما می‎تواند تعدادی از روش‎های پیشرفته‎ای که در آن شخص می‎تواند اطلاعات را با خارج از اتاق امتحان رد و بدل کند را شناسایی کند. این روش‎ها شامل دوربين‎های پنهان شده در عینک به همراه فرستنده‎های پنهان شده در بطری‎های آب، تلفن‎های همراه متصل به هدفون‎های بی‌سیم مخفی و خودکارهای دوربين‌داری که می‎تواند از برگه امتحانات فیلم‌برداری کند، است.

این روبات پرنده ضد تقلب در ارتفاع 480 متری از سطح زمین به پرواز درآمده و می‎تواند تا شعاع 915 متری از محل استقرار خود به پرواز ادامه دهد. اگر این روبات پرنده امواج راديويي ارسال شده از یکی از این نوع از دستگاه‎ها را دریافت کند، مکان ارسال آن را به اپراتورها اعلام می‎کند و آنها می‎توانند از طریق دستگاه‌های موبایل همراه خود مکان شخص امتحان دهنده را شناسایی کنند و متقلبانی که از این طریق دستگیر می‎شوند، ممکن است با مجازات‎های قانونی روبرو شوند. ECNS اعلام کرده است که این روبات‎های مراقب در سال 2014 توانسته‎اند 9 مجرم را در این زمينه دستگیر کنند.

با وجودی که استفاده از اینگونه روبات‎های پرنده میزان تقلب را کاهش خواهد داد، اما در عين حال ممکن است باعث به وجود آمدن رقابت‎های تسلیحاتی در عرصه فناوری تاکتیک‎های تقلب شود. فرض کنید در آینده کسانی که در امتحانات تقلب می‎کنند از دستگاه‎های مختل کننده امواج استفاده کنند یا روشی را پیدا کنند که این گونه از امواج را پوشش دهند یا حتی ممکن است به همان روش‎های قدیمی‎ تقلب برگردند. در هر صورت، تحت نظارت رباتیک، قطعا دانش‌آموزان روش‎های دور زدن آن را نیز فرا خواهند گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟