قیمت بسیار پایین
گوشی P8 Lite هواوی در بازار آمریکا
ارائه این محصولات میان رده تنها شروعی برای هواوی است، چرا که این شرکت قصد دارد تا در میان اسمارت‌فو‌ن‌های میان رده نیز در ایالات متحده رقابتی را آغاز کند و این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

فعلاً نمی‌توانید آخرین مدل گوشی هواوی را در همه فروشگاه‌ها پیدا کنید. این سازنده چینی اسمارتفون این گوشی کریستالی خود را به تازگی در ایالات متحده رونمایی کرده است. بر اساس آنچه در کنفرانس خبری Huawei P8 Lite که در شهر نیویورک برگزار شد، منتشر شده است این گوشی فعلاً تنها در بازار ایالات متحده به فروش خواهد رفت.

Huawei P8 Lite که یک اسمارتفون 5 اینچی است به آندروید 4.4 یا کیتکت مجهز است و تنها به قیمت 240 دلار به فروش می‌رسد. ژیگوانگ زو، مدیر شرکت هواوی در آمریکا در خصوص قیمت باورنکردنی این گوشی گفته است که مشتریان نباید هزینه های حمایت از برند را پرداخت کنند. بلکه آنها تنها باید برای محصولی که می خرند هزینه پرداخت کنند.

در واقع اتخاذ چنین رویکردی در کسب وکار چندان هم تازگی ندارد و مختص هواوی هم نیست. حتی هواوی در این خصوص رقبای سختی هم دارد. به تازگی  Alcatel OneTouch مدل جدید اسمارتفون خود به نام  Idol 3 را ارائه داده است، یک گوشی میان رده با قیمت 240 دلار. از سوی دیگر بازیگران بزرگی چون موتورولا نیز در عرصه وجود دارند که با ارائه اسمارتفون آندرویدی Moto E با قیمت 119 دلار توانسته‌اند حضور پر رنگی در بازار داشته باشند.

 

مشخصات سخت‌افزاری Huawei P8 Lite

P8 Lite یک اسمارتفون میان رده است که بعد از ارائه گوشی پرچم‌دار این شرکت به نام Huawei P8 به بازار معرفی شده است. با این حال این گوشی دارای برخی از مشخصات فنی است که ما آن را در بسیاری از اسمارتفون های لوکس هم نمی‌بینیم که در این خصوص می‌توان به ویژگی دو سیم کارته اشاره کرد که هر دو سیم کارت از فناوری LTE پشتیبانی می‌کنند، درگاه کارت حافظه microSD با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت و پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm  Snapdragon 615 با سرعت 1.5 گیگاهرتز اشاره کرد.

اما یک مشکل کوچک با این گوشی وجود دارد، فضای ذخیرهسازی 16 گیگابایتی که در این گوشی وجود دارد ممکن است که شما را مجبور کند تا حتماً از یک کارت حافظه استفاده کنید و این باعث می‌شود تا نتوانید از دو سیم کارت استفاده کنید. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری دیگر از اسمارت‌فون‌ها اساسا از دو سیم کارت پشتیبانی نمی‌کنند.

این اسمارتفون دارای 2 گیگابایت حافظه رم است و همچنین دارای باتری 2200 میلیآمپر ساعتی است که بنا بر ادعای شرکت سازنده می‌تواند تا 11 ساعت زمان مکالمه برای کاربر فراهم کند. تمامی این ویژگی‌ها در پشت صفحه‌نمایش 5 اینچی لمسی با دقت تصویر 1280*720 پیکسل تعبیه شده است.

اما در خصوص دوربین این گوشی باید گفت که دوربین جلویی یک دوربین 5 مگاپیکسلی است و دوربین پشتی نیز یک دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به فلش LED است. قاب این گوشی 7.6 میلی‌متری ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها 130 گرم است اما این در حالی است که Idol 3 نیز تقریباً دارای همین مشخصات است با این تفاوت که صفحه‌نمایش آن 5.5 اینچ است و صفحه‌نمایش آن نیز دارای کیفیت 1080 بوده و ضخامت آن نیز 7.4 میلی‌متر است.

آن هایی که در آمریکا زندگی می‌کنند می‌توانید Huawei P8 Lite را با قیمت 240 دلار از آمازون و یا فروشگاه اختصاصی آنلاین هواوی خریداری کنند. هواوی در خصوص ارائه این گوشی در خارج از آمریکا و همچنین قیمت آن در خارج از ایالات متحده، مطلبی را اعلام نکرد.

TalkBand B2  محصول دیگر هواوی

هواوی در این نشست خبری از محصول دیگری نیز رونمایی کرد. دست بند مراقبت از سلامتی که پیش از این در کنگره موبایل بارسلونا آن را رونمایی کرده بود. محصولی که قرار است به قیمت 170 دلار روانه بازار شود. (البته شایعاتی نیز در این خصوص وجود دارد که این دستبند از ماه سپتامبر در سایر مناطق جهان نیز عرضه خواهد شد.) زو عقیده دارد که بهترین روش ارتقاء جایگاه برند هواوی ارائه محصولات بیشتر به بازار است. وی همچنین در این خصوص اظهار کرد: «مأموریت من این است که بتوانیم در 5 سال آینده در جمع سه بازیگر اصلی بازار اسمارتفون ها در سرتاسر جهان قرار بگیریم.»

زو ادامه داد: «ارائه این محصولات میان رده تنها شروعی برای هواوی است، چرا که این شرکت قصد دارد تا در میان اسمارت‌فو‌ن‌های میان رده نیز در ایالات متحده رقابتی را آغاز کند و این اتفاق به زودی خواهد افتاد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟