حریف‌های تمرینی جدید
27/01/1396 - 17:13
تیم ملی ژاپن با روبات‌ها والیبال بازی کردند
برای اولین بار اعضای تیم ملی والیبال ژاپن برای انجام تمرین ضربات اسپک از چند ربات کمک گرفتند، امری که نشانگر پیشرفت علم رباتیک در این کشور است.

1606683296_1_0.gif

ربات‌های یاد شده در قالب تیم رقیب در برابر تور قرار گرفتند و به دفاع در برابر اسپک‌های اعضای تیم ملی ژاپن پرداختند.

در جریان انجام حملات تیم ملی ژاپن سه ربات طراحی شده به این منظور با هوشمندی و جاگیری مناسب به دفاع روی تور پرداخته و دست‌های خود را به سبک بازیکنان واقعی والیبال در مسیر توپ قرار می‌دادند تا جلوی اصابت توپ را به زمین بگیرند.

ربات‌های یادشده از سرعت جابه‌جایی بالایی برخوردار بوده و قدشان نیز برای انجام دفاع مناسب به سرعت افزایش می‌یابد. سرعت جابه‌جایی این ربات‌ها که ماشین سیاه شهرت یافته‌اند ۳.۷ متر در ثانیه است و از قابلیت خودآموزی و هوش مصنوعی بالایی برخورداراند. از این ربات‌ها در جلسات تمرین تیم ملی والیبال زنان ژاپن با موفقیت استفاده شده است.

البته این ربات‌ها فعلا تنها می توانند در مسیرهای از قبل تعیین شده حرکت کنند، اما در آینده مثل انسان‌ها غیرقابل پیش‌بینی شده و خود می‌توانند در این زمینه تصمیم بگیرند.

استفاده از ربات‌ها به عنوان حریف ورزشی کم‌کم در حال تسری به برخی رشته های دیگر ورزشی و از جمله فوتبال آمریکایی است و ربات‌های فوتبالیست نیز چندسالی است به شیوه‌های متنوع در دست طراحی و ساخت هستند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟