کفش‌هایی از جنس گیاهان تجدیدپذیر
تماشا کنید: کفش‌های جدید ریباک پس از کهنه شدن به کود تبدیل می‌شوند
وقتی کفش‌تان کهنه می‌شود با آن چه کار می‌کنید؟ دور می‌اندازید؟ ممکن است تا چند وقت دیگر کفش شما به‌عنوان کود برای گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد. حداقل این ایده‌ای است که شرکت "ریباک" در سر دارد. آن‌ها به‌زودی کفشی معرفی می‌کنند که بر پایه گیاهان ساخته می‌شود و در پایان عمرش دوباره به خاک برمی‌گردد.

1606683296_1_0.gif

تاکنون با برخی از جدیدترین ابداعات و نوآوری‌های شرکت‌های بزرگ تولید کننده کفش آشنا شده‌ایم مانند کفشی که بند آن به‌طور خودکار بسته می‌شود یا کفشی که کف آن با چاپ سه‌بعدی درست شده است. ولی شرکت معتبر "ریباک" امسال کفشی را تولید و وارد بازار می‌کند که پایه و اساس آن گیاهان هستند.

مطلب پیشنهادی

روبات نامریی ماهیان را به آ‌رامی شکار می‌کند

پیش از این آدیداس کفشی را معرفی کرد که تمام مواد تشکیل دهنده آن پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس‌ها بودند ولی کفش جدید ریباک به‌نام "Cotton + Corn" (نخ و ذرت) بیشتر روی موادی تکیه دارد که قابل رشد و تجدیدپذیر باشند به‌طوریکه حتی بعد از کهنه و پوسیده شدن بتوان از آن‌ها به‌عنوان کود استفاده کرد.

"بیل مک‌اینس"؛ رییس بخش "ریباک فیوچر" در این‌باره می‌گوید: "ما می‌توانیم ادعا کنیم که در ریباک کفش‌های رشد کننده داریم. هدف نهایی ما طراحی و تولید طیف وسیعی از کفش‌های مبتنی بر بیو است تا بعد از پوسیده شدن بتوان از آن‌ها استفاده‌های دیگری کرد. وقتی این کفش‌ها کهنه و پوسیده شدند آن‌ها را به‌عنوان کود در خاک استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مواد مورد نیاز گروه بعدی کفش‌ها را رشد دهیم. در حقیقت تصمیم داریم تمام این چرخه را به بهترین شکل استفاده کنیم؛ از خاک به خاک."

ریباک برای تولید کفی این کفش‌ها از Susterra Propanediol متعلق به "دوپونت" استفاده می‌کند. این نام برگرفته از ذرت رشد داده شده صنعتی است که یک منبع غیر غذایی است. قسمت فوقانی کفش هم از نخ ارگانیک ساخته می‌شود. سال گذشته هم بخش فیوچر این شرکت با استفاده از فناوری طراحی سه بعدی سری کفش‌های "لیکویید اسپید" (Liquid Speed) را معرفی کرد و حالا این پروژه جدید می‌تواند به‌عنوان ادامه دهنده همان پروژه سابق باشد. اما نکته مهم در این است که مک‌اینس ادعا می‌کند این تازه آغاز راه است و قرار است از این محصول به‌عنوان نقشه راه آینده استفاده شود.

در زیر ویدیوی تبلیغاتی کوتاه این شرکت برای معرفی محصول جدیدش را مشاهده کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟