محصولی تازه از لنوو
ساعت و تلفن هوشمند غیرعادی لنوو
لنوو در اولین رویداد فناوری جهانی خود (Lenovo Tech World 2015) از دو دستگاه مفهومی‎ غیر عادی رونمایی کرد. Magic View نام یک ساعت هوشمند است که از دو صفحه‌نمایش بهره مي‎برد و Smart Cast هم یک تلفن هوشمند است که به یک پروژکتور صفحه‌کلید مجازی داخلی مجهز است. هر دو محصول در معرض دید عموم قرار داده شدند تا نشان دهند که فکر تولید آن‎ها فراتر از یک نمونه مقدماتی روی کاغذ است.

1606683296_1_0.gif

Magic View شبیه یک ساعت معمولی گرد است، اما روی بند فلزی‎ آن یک یک صفحه نمایش دیگر تعبیه شده است که از بازتابشگرهایی استفاده می‎کند که این حس را به بیننده القا می‎کند که تصاویر تولید شده 20 برابر بزرگتر از صفحه‌نمایش‎های کوچک معمولی یک ساعت هوشمند است. برای مشاهده تاثیر این قابلیت لازم است که ساعت را به صورت خود نزدیک کنید، که البته این کار برای زمانی که مشغول مشاهده پیام‎های خصوصی خود هستید بسیار کارآمد است.

لنووا می‎گوید مسئله حفظ حريم خصوصی و اندازه صفحه‌نمایش دو دلیل عمده برای عدم استقبال مردم از ساعت‎های هوشمند است و Magic View هر دو مشکل را برطرف کرده است. از سوی دیگر، این ساعت بسیار شبیه به Moto 360 (فراموش نکنید که مالک موتورولا لنوو است) با بدنه مدور و یک بند فلزی شیک است.

Smart Cast اولین تلفن دنیا است که از یک پروژكتور لیزری داخلی تعبیه شده در بالای آن بهره می‎برد. همین قابلیت باعث شده تا این تلفن قادر باشد تصاویر و ویدیو را روی دیوار یا هر سطح دیگری نمایش دهد. مهمترین مزیت این قابلیت شگفت‌انگیز صفحه‌کلید مجازی تابشی آن است. این صفحه‌کلید به همراه یک تشخیص دهنده حرکتی مادون قرمز و الگوريتم‎های کنترل حرکتی به شما اين امکان را می‎دهد تا پیام‌های خود را تایپ کنید، بازی کنید یا همانگونه که در مراسم رونمایی از آن نشان داده شد، یک پیانوی مجازی را بنوازید. نکته قابل ذکر دیگر این است که تصاویر تابیده شده از این پروژکتور کاملا مستقل از چیزی است که روی صفحه نمایش خود تلفن وجود دارد. این امکان باعث بوجود آمدن یک قابلیت جالب برای بازی، کار و یا حتی چت ویدیویی است.

در حال حاضر هر دوی این محصولات مفهومی‎ هستند، اما طبق گفته مدیر ارشد فناوری لنوو، پیتر هورتنسوز، این شركت برای تولید آنها در آینده جدی است. او می‎گوید: «اگر قصد تولید آن را نداشتیم آن را به نمایش نمی‎گذاشتیم.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟