خبری بد برای کسانی که همیشه دیر سر قرار می‌رسند
آپدیت جدید گوگل مپس بلای جان بدقول‌ها می‌شود!
اگر از جمله کسانی هستید که به دوستان‌تان پیام می‌دهید "همین الان از خانه راه افتادم؛ تا چند دقیقه دیگر می‌رسم" در حالی‌که در واقع تازه قصد دوش گرفتن دارید، مطمئنا از اقدام جدید گوگل خوش‌تان نمی‌آید: گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی خود برای اپ محبوب مپس ویژگی تازه‌ای را اضافه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا مکان دوستان خود را به‌صورت زنده و بی‌درنگ ببینند.

1606683296_1_0.gif

البته خیلی نگران نباشید. ویژگی اشتراک مکان تنها در صورتی جای شما را لو می‌دهد که تصمیم بگیرید مکان فعلی خود را با یک شخص خاص به اشتراک بگذارید. علاوه بر این؛ می‌توانید مدت زمانی که دوست‌تان قادر به دیدن مکان شما است را نیز محدود کنید. اگر بخواهیم کاملا منطقی به این قضیه نگاه کنیم کاربران گوگل مپس با این قابلیت جدید می‌توانند متوجه شوند دوستان‌شان چقدر با آنها فاصله دارند؛ نزدیک هستند یا دور و اینکه دیرتر به مقصد می‌رسند.

مطلب پیشنهادی

دوربینی که مراقب درب‌های منازل است
به‌روزرسانی جدید نِست برای iOS و آندروید منتشر شد

حالا بهتر است ببینیم این قابلیت چگونه کار می‌کند:

ویژگی تازه گوگل مپس به‌راحتی قابل استفاده است. کافی است روی نقطه آبی که مکان شما را نشان می‌دهد ضربه بزنید و سپس گزینه "Share my location" را انتخاب کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مکان‌تان را با هر کدام از مخاطبانی که در فهرست تماس خود دارید به اشتراک بگذارید. اصلا مهم نیست که آنها از iOS استفاده می‌کنند یا آندروید یا حتی کامپیوتر. حتی می‌توانید یک لینک به هر مخاطبی که خواستید بفرستید تا بتواند مکان شما را مشاهده کند.

کار جالبی که گوگل انجام داده محدود کردن مدت زمانی است که مخاطب قادر به دیدن مکان شما است. به‌غیر از این؛ زمانی‌که مخاطب قادر به دیدن مکان فعلی شما است اپ با ارسال یک هشدار به شما یادآوری می‌کند که دیگران از مکان فعلی‌تان باخبر هستند.

اگر از گوگل مپس برای پیدا کردن مسیر استفاده می‌کنید؛ به‌روزرسانی جدید به شما اجازه می‌دهد مکان خود را با هر کسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید تا آنها از زمان تقریبی رسیدن شما به‌صورت لحظه به لحظه باخبر باشند.

گوگل هنوز تاریخ دقیقی از زمان ارائه این آپدیت اعلام نکرده و فقطه به گقتن اینکه به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد؛ بسنده کرده است.

یکی دیگر از آپدیت‌های جدید گوگل برای رانندگان خودرو است. با به‌روزرسانی جدید مپس راننده هیچ‌وقت جای پارک خودرو را فراموش نمی‌کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟