ثبت اختراع جدید سامسونگ
تلفن آندرویدی و لپ‌تاپ ویندوزی در یک دستگاه
سامسونگ همچنان در حال آزمایش طرح‌های تازه برای دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل است. این‌بار این شرکت در نظر دارد تا تلفن آندرویدی‌ بسازد که به یک لپ‌تاب ویندوزی تبدیل می‌شود.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ اخیرا راه‌های جدید تبدیل تلفن‌های هوشمند به لپ‌تاپ را در سر می‌پرورانده است. در درخواست‌نامه حق ثبت اختراعی که هفته پیش تسلیم شده است، سامسونگ دستگاه قابل حملی را توصیف می‌کند که روی آندروید اجرا می‌شود و همچنین قادر است وقتی داخل داک یا پایه قرار می‌گیرد، به ویندوز سوئیچ کند. این ایده‌ها منحصرا جدید نیستند. دستگاه‌های دو سیستم‌عاملی یا سیستم‌عامل دوگانه و تلفن‌های هوشمند داکدار چندین بار در چند سال اخیر آزمایش شده‌اند؛ اما هرگز به‌طور واضح و روشن در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند. البته این فقط یک درخواست‌نامه حق ثبت اختراع است و هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ واقعا دست به ساخت آن بزند.

با این وجود سامسونگ جزئیات بسیاری از چگونگی عملکرد چنین دستگاهی را منتشر کرده است. هسته‌ این دستگاه می‌تواند یک تلفن هوشمند یا تبلت باشد که هرچیزی که برای اجرای آندروید و ویندوز مورد نیاز است را در اختیار دارد. داک، یک صفحه‌نمایش، یک نمایشگر بزرگ و احتمالا یک ترک‌پد خواهد داشت. این دو مورد آخر چیزهایی هستند که این دستگاه را جالب می‌کند. داک احتمالا به یک ترک‌پد نیاز ندارد، چرا که صفحه لمسی تلفن هوشمند می‌تواند به‌جایش مورد استفاده قرار گیرد. (البته با درنظر گرفتن وضعیت ترک‌پدهای ویندوزی این جایگزینی می‌تواند یک مزیت باشد). از طرف دیگر، اگر داک یک ترک‌پد داشته باشد، از تلفن هوشمند می‌توان به عنوان نمایشگر دوم استفاده کرد. سامسونگ در نظر دارد درحالی که تلفن‌هوشمند، آندروید را نمایش می‌دهد، داک هم بطور همزمان ویندوز را نمایش دهد، یا اینکه تلفن هوشمند، دسکتاپ ویندوز را گسترش دهد.

در درخواست‌نامه حق ثبت اختراع آمده که به جای ویندوز و آندروید می‌توان سیستم‌عامل‌های دیگر را جایگزین کرد، اما تمرکز روی این دو سیستم‌عامل است. البته جای تعجب ندارد؛ این دو، سیستم‌عامل‌های قالب روی مبایل و دسکتاپ هستند، و سامسونگ قبلا روی انتقال میان این دو فعالیت‌هایی هم داشته است. در سال 2013، این شرکت، Ativ Q را معرفی کرد که می‌توانست بین عمل کردن به عنوان یک نوت‌بوک ویندوزی  یا کار به عنوان یک تبلت آندرویدی تغییر حالت دهد. البته اینکه بتوان کاری کرد که هر دو به خوبی عمل کنند کار مشکلی است، مخصوصا که تمام نیروی مورد نیازشان را باید از یک دستگاه مبایل تامین کنند. به هرحال این ایده که یک دستگاه واحد سرانجام بتواند به عنوان هسته‌ تمام فعالیت‌های کامپیوتری ما عمل کند، غیرمنطقی نیست و پر واضح است که سامسونگ رویای تحقق آن را در سر دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟