امسال منتظر دو نکسوس جدید باشید
ال‎جی و هواوی نکسوس‌های جدید گوگل را می‌سازند
گزارش‎ها حاکی از آن است که امسال گوگل قرار است سنت‌شکنی کرده و دو تلفن هوشمند آندرويد از برند نکسوس را روانه بازار کند.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارش آندرويد پلیس، گوگل قراردادی را با ال‎جی و هواوی امضا کرده است تا تلفن‎های هوشمند نکسوس را در دو اندازه صفحه‌نمایش تولید کنند. گفته می‎شود نکسوس ال‎جی با اسم رمز Angler، یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی، پردازنده هشت هسته کوال‎کام Snapdragon 808 (احتمالا همان مدلی که در G4 به کار گرفته شده است) و یک باتری 2700 میلی آمپر ساعت خواهد داشت. نکسوس هواوی با اسم رمز Bullhead نیز از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 5.7 اینچی، پردازنده کوال‎کام Snapdragon 810 و یک باتری پر ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعت بهره خواهد برد.

همچنین گزارش آندرويد پلیس مدعی است که امسال خبری از یک تبلت نکسوس جدید نخواهد بود. بر طبق همین گزارش، علی‌رغم اینکه کنفرانس سالانه Google I/O در 28 می‎ برگذار خواهد شد، اما این دو دستگاه تا ماه اکتبر عرضه نخواهند شد.

تقسیم کردن تلفن هوشمند نکسوس به دو دستگاه توسط دو تولید كننده متفاوت می‎تواند یک حرکت جالب توجه باشد. اگرچه موتورولا با عرضه Nexus 6 (نسخه بزرگ شده Moto X با یک صفحه‌نمایش 6 اینچی) کار خود را به نحوه احسن به انجام رساند، اما بعضی بر این اعتقاد بودند که تلفنی با این اندازه از حد معمول خیلی بزرگ‌تر است. شروع قیمت 649 دلاری آن نیز یکی دیگر از عوامل عدم محبوبیت نکسوس بود، قبل از آن Nexus 5 با قیمت معقولانه‎تر 399 دلاری برای دستگاه‎های آنلاک شده عرضه می‎شد.

ال‎جی با تولید تلفن‎های نکسوس نا آشنا نیست، این شركت صنایع الکترونیک کره‎ای مسئولیت تولید دو مدل Nexus 4 و Nexus 5 را برعهده داشته است. اما هواوی تا به حال هرگز سابقه طراحی یک تلفن نکسوس را در کارنامه خود نداشته است، البته جای نگرانی نیست چرا که این شركت چینی اخیرا سوابق درخشانی از خود به جا گذاشته است. Huawei P8 یک نمونه از کارهای این شركت است که با طراحی درخشان و دوربين بسیار خوب خود نظرها را به خود جلب کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟