نیمی بند؛ پوشیدنی که با ضربان قلب احراز هویت می‌کند
اثر انگشت را فراموش کنید؛ به‌زودی با تپش قلب لاگین می‌کنید!
جست‌وجو برای یافتن پیچیده‌ترین و منحصربه‌فردترین روش‌های ساین‌این (Sign-in) هم‌چنان ادامه دارد و به یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه فناوری تبدیل شده است. یک گروه از محققان در دانشگاه "برمینگام استیت" در شهر نیویورک آمریکا دست به ابتکار جالبی زده‌اند و قصد دارند از تپش قلب برای این منظور استفاده کنند.

1606683296_1_0.gif

خیلی از دستگاه‌های پوشیدنی موجود در بازار از ردگیری ضربان قلب استفاده می‌کنند؛‌ بنابراین تنها کاری که دستگاه باید انجام دهد تبدیل تپش به یک کلید بیومترک منحصر به‌فرد است.

مطلب پیشنهادی

چگونه هکرها از سد مکانیزم احراز هویت دو عاملی عبور می‌کنند؟

کاربران به‌کمک این کلید می‌توانند قفل اسمارت‌فون‌ها را باز کنند؛ به شبکه‌های اجتماعی لاگین کنند و حتی در مکان‌هایی که از نظر امنیتی شرایط فوق‌العاده‌ای دارند نقش یک دستگیره هوشمند را برای درها و قفسه‌ها ایفا کنند. استفاده از این روش می‌تواند رابطه نزدیکی با برنامه‌های سلامتی داشته باشد و به‌همین دلیل خیلی از شرکت‌ها از این مسئله استقبال کرده‌اند.

فواید به‌کارگیری احراز هویت به‌کمک تپش قلب نسبت به اثر انگشت بسیار زیاد است؛ البته این روش همیشه قابل اطمینان نیست چون انسان‌ها وقتی عصبی یا خسته باشند دچار بی‌نظمی می‌شوند و این می‌تواند در فرآیند احراز هویت خللی ایجاد کند. ولی به گفته «ژانپنگ ژین»؛ یکی از محققان این گزارش؛ عمر باتری از نکات مثبت به‌کارگیری این روش است به دلیل این‌که پردازش‌های مورد نیاز برای محاسبه تپش قلب انرژی کمتری نسبت به پوشیدنی‌ها مصرف می‌کند. پوشیدنی‌ها از چندین لایه رمزنگاری استفاده می‌کنند که باعث مصرف زیاد انرژی می‌شود.

تپش قلب و اثر شست

از بین دستگاه‌های پوشیدنی که در بازار یافت می‌شوند؛ علاوه بر تاچ‌آی‌دی شرکت اپل؛ یک پوشیدنی دیگر به‌نام Nymi Band هم وجود دارد که از روش احراز هویت بر اساس تپش قلب استفاده می‌کند. این دستگاه کلید بیومتریک را با استفاده از بلوتوث یا NFC جابه‌جا می‌کند که باعث می‌شود برای هزاران دستگاه و اپلیکیشن کاربرد داشته باشد.

با توجه به این‌که علاقه برای استفاده از احراز هویت‌های دو عاملی نسبتا زیاد است؛ دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نزدیک و با رشد فناوری؛ بتوانیم به‌کمک تپش قلب به دستگاه‌ها و اکانت‌ها ساین‌این کنیم.

با این وجود؛ استفاده از اسکنرهای اثر انگشت و آیریس در اسمارت‌فون‌ها؛ تبلت‌ها و پوشیدنی‌ها به‌سرعت در حال افزایش است. اگر احراز هویت با تپش قلب به‌دنبال پیدا کردن جایگاه خود در دنیای فناوری است باید خیلی زود جنبه‌های مثبت خود را نشان دهد؛ قبل از این‌که این صنعت استاندارد‌های متقاعد‌کننده‌تری را جایگزین کند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟