شرکت HMD اولین گوشی نوکیا را با اندروید 7 روانه بازار می‌کند!
گوشی هوشمند اندرویدی نوکیا 6 رسما معرفی شد + عکس
شرکت HMD امروز به طور رسمی از اولین گوشی هوشمند برند نوکیا که تحت پوشش این شرکت روانه بازار می‌شود، رونمایی کرد. گوشی هوشمند نامبرده شده، نوکیا 6 (Nokia 6) نام دارد و به طور پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا بهره می‌برد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری جزئیات این محصول داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش طی مقاله‌ای تحت عنوان "بازگشت نوکیا به صنعت موبایل رسما تایید شد!" اشاره کردیم که شرکت فنلاندی نوکیا به صورت رسمی اعلام کرد که در سال 2017 به صنعت موبایل باز می‌گردد و گوشی‌های هوشمند اختصاصی برند خود را روانه بازار می‌کند. بدین منظور نوکیا با شرکت HMD Global وارد همکاری شد و به نوعی این کمپانی وظیفه تولید، بازاریابی و فروش گوشی‌های هوشمند نوکیا را بر عهده گرفت.

در این میان شایعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی شرکت نوکیا و HMD به منظور رونمایی از گوشی‌های هوشمند تحت عنوان برند نوکیا در سال 2017 شنیدیم. اغلب این خبرها و شایعات از بازگشت مقتدرانه نوکیا به صنعت موبایل خبر می‌دادند. حال و در همین راستا شاهد معرفی رسمی اولین گوشی اندرویدی شرکت نوکیا از سوی کمپانی HMD بودیم. این گوشی هوشمند نوکیا 6 نام دارد و به طور پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید 7 نوقا بهره‌مند است.

صفحه نمایش گوشی هوشمند نوکیا 6 از یک پنل 5.5 اینچی با انحنای 2.5D و وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی تشکیل می‌شود. همچنین نمایشگر این گوشی توسط شیشه گوریلاگلس پوشانده شده است و به این صورت مقاومت آن در برابر ضربه و خراشیدگی افزایش داده می‌شود. سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این محصول، تراشه اسنپدراگون 430 کوالکام است که از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

بدنه گوشی هوشمند نوکیا 6 از جنس آلومینیوم است و دوربین اصلی و سلفی گوشی آن به ترتیب از دو سنسور 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. شرکت HMD اشاره کرده که در حال حاضر گوشی هوشمند نوکیا 6 در کشور چین عرضه می‌شود و قیمت آن معادل با 245 دلار در نظر گرفته شده است. در مورد زمان عرضه این گوشی هوشمند هم اشاره شده که طی اوایل سال 2017 شاهد عرضه آن خواهیم بود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟