تبادل اطلاعات میان کامپیوتر و موبایل
جست‌وجوگر گوگل می‌تواند اطلاعات را از دسکتاپ برای موبایل بفرستد
گوگل یک قدم دیگر برداشت تا تلفن آندرويد و کامپیوتر دسکتاپ شما را به هم نزدیک‎تر کند. این شرکت بزرگ جستجوی اینترنتی یک قابلیت جدید به امکانات خود اضافه کرده است تا مسیرها، یادداشت‎ها، یادآوری‎ها و خیلی امکانات دیگر موجود در گوگل را مستقیما از مرورگر خود به تلفن هوشمندتان ارسال کنید.

1606683296_1_0.gif

اگر دستگاه آندرويد شما به‌روزرسانی شده است و تنظیمات به درستی در آن انجام شده باشد، شما می‎توانید به سادگی عبارت send a note to my phone یا send directions to my phone را مستقیما در نوار جستجو وارد کنید. با انجام این کار یک کادر کوچک با ظاهر و سبک Google Now باز خواهد شد که به شما اجازه می‎دهد یادداشت خود را تایپ کنید یا مکانی را که به دنبال آن هستید تعیین كنيد. بعد از آن گوگل این داده‎ها را به شکل یک اطلاعیه به تلفن شما ارسال خواهد کرد. علاوه بر یادداشت‎ها و مسیرها، شما می‎توانید یادآوری‎ها را ارسال کنید، ساعت هشدار تنظیم کنید یا بلافاصله موقعیت مکانی تلفن خود را مسقیما از طریق نوار جستجوی گوگل در کامپیوتر دسکتاپ خود پیدا کنید.

می‎توان این قابلیت جدید را با یک افزونه قدیمی‎ گوگل که مرورگر کروم را با سیستمعامل آندرويد همگام‌سازی می‎کند، مقایسه کرد. برای سال‌های متمادی، آخرین جستجوها و تب‎ها به طور یکپارچه بین دو دستگاه همگام سازی می‎شدند و بعد از مدتی جستجوهای انجام گرفته در Google Maps هم بین هر دو پلتفرم قابلیت به اشتراک گذاری را پیدا کردند. قبل از آن، گوگل از یک افزونه مرورگر به نام  Chrome to Phone استفاده می‎کرد تا امکان به اشتراک گذاری داده از کامپیوتر به تلفن را فراهم کند.
حالا این سیستم جدید مستقیما داخل نوار جستجوی گوگل تعبیه شده است که کار را بسیار راحت‎تر می‌کند و می‎توان آن را پاسخی به  Handoff (یک قابلیت معروف در  iOS 8 که کار تبادل اطلاعات بین تلفن و کامپیوتر را راحت می‎کند) اپل دانست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟