بوت دوگانه روی موبایل
تلفن همراهی با دو سیستم‌عامل همزمان آندرويد 5.0 و  ویندوز 10
شما احتمالا چندان با واژه Elephone آشنا نیستید. این نام یک تولیدکننده تلفن هوشمند چینی است که ممکن است به زودی بیشتر از آن بشنوید. طبق گزارش بتانیوز این شرکت اعلام کرده است که جدیدترین تلفن هوشمند تولیدی‎اش به دو گونه مختلف عرضه خواهد شد: یکی با آندرويد 5.0 (آب نبات چوبی) و دیگری که به لطف قابلیت بوت دوگانه، هر دو سیستم‌عامل آندرويد 5.0 آبنبات چوبی و ویندوز 10 را در اختیار شما قرار می‎دهد.

1606683296_1_0.gif

در واقع چنین قابلیتی چندان جدید هم نیست: ما طی ماه‎های اخیر شاهد چند نمونه تبلت هم بوده‎ایم که همین کار را انجام می‎دهند. اما با نگاه به محصولات دو شركت ایسوس و هواوی مشخص شده است که گوگل چندان اشتیاقی به دستگاه‎هایی که می‎توانند به هر دو سیستم‌عامل آندرويد و ویندوز بوت شوند ندارد. البته این امر باعث نشده تا شرکت الفون (Elephone) از تولید یک تلفن هوشمند با قابلیت بوت دوگانه صرفنظر کند. الفون حتی برای جذاب‌تر شدن این دستگاه ویژگی‎های تراز اول را در آن به کار گرفته تا جابجایی بين نرم‌افزاری در آن به راحتی انجام شود.

هر دو نمونه تلفن آب نبات چوبی و بوت دوگانه از یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با دقت تصویر 2,560 در 1,440  پیکسل به علاوه حافظه رم بسیار زیاد 4 گیگابایتی برخوردار هستند. یک اسکنر اثر انگشت و یک باتری 3,800 میلی‌آمپر ساعت از دیگر قابلیت‎های مشترک بین این دو نمونه تلفن هوشمند است. اما اختلاف اصلی این دو با یکدیگر قلب تپنده (یا همان پردازنده معروف) و دوربين آن‌ها است. نمونه آندرويدی این تلفن از یک پردازنده 64 بیتی MediaTek MTK6795 و یک دوربين پشتی 21 مگاپیکسلی IMX 230 سونی استفاده می‎کند. در مقابل، نمونه بوت دوگانه این تلفن از یک تراشه اینتل (سری Atom) و یک دوربين 20.7 مگاپیکسلی بهره برده است.

سوال مهمی‎ که باید در اینجا به آن پرداخت این است که چه تعداد از افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می‎کنند مشتاق داشتن تلفنی هستند که می‎تواند هم از آندرويد و هم ویندوز به طور همزمان استفاده کند؟ و نکته در اینجا است که نمی‎توان پاسخ واضح و مشخصی به این سوال داد. اما شواهد امر نشان می‎دهد که تعداد کسانی که مایل به داشتن چنین تلفن هوشمندی باشند نمی‎تواند چندان زیاد باشد.

شرکت الفون هنوز قیمت مشخصی برای این دو تلفن همراه تعیین نکرده است. از آن‌جا که این شرکت به قیمت‌گذاری‎های منصفانه مشهور است باید انتظار داشت كه هر دو نسخه از این تلفن هوشمند با قیمت‎های نسبتا مقرون به صرفه روانه بازار شوند.
نسخه آندرويدی این دستگاه از ماه می‎ قابل خریداری است و احتمالا نسخه بوت دوگانه آن از ماه ژوئن در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟