آیا باتری آیفون شما رایگان تعویض می‌شود؟
تکلیف آیفون 6 اس دارای نقص باتری در ایران چیست؟
همانطور که می‌دانید برخی از نسخه‌های آیفون 6 اس (iPhone 6S) و آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus) اپل که در بازه زمانی مابین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر سال 2015 تولید شده‌اند، دچار یک نقص فنی در عملکرد باتری هستند. اپل عنوان داشته که باتری تمام این آیفون‌های معیوب را به صورت رایگان تعویض می‌کند، اما سرنوشت آیفون‌ 6 اس های دارای نقص فنی موجود در ایران چه می‌شود؟

1606683296_1_0.gif

اپل چند روز پیش بیانیه‌ای رسمی ارسال کرده و عنوان داشت که برخی از آیفون‌های این شرکت در بازه زمانی مابین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر سال 2015 تولید شده‌اند، دچار یک نقص فنی در عملکرد باتری هستند. به موجب این نقص فنی که هیچ مشکل امنیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند، صفحه نمایش آیفون 6 اس آن‌ها به طور خودکار خاموش می‌شود. در بسیاری از موارد، کاربران تصور می‌کنند که این مشکل مربوط به صفحه نمایش آیفون می‌شود اما در واقع این مشکل ناشی از یک نقص فنی در طراحی باتری آیفون 6 اس است.

مطلب پیشنهادی

اچ‌تی‌سی دیگر گوشی موبایل نمی‌سازد!
احتمالا گوگل نسبت به خرید بخش موبایل اچ‌تی‌سی اقدام می‌کند

در همین راستا اپل عنوان داشت که تمام آیفون‌های معیوب در سراسر دنیا پس از مراجعه به مراکز خدمات رسانی رسمی اپل و بررسی نقص فنی مورد نظر به صورت رایگان تعمیر می‌شوند. به بیان دیگر اپل اعلام کرده که به صورت رایگان نسبت به تعویض باتری آیفون 6 اس های معیوب و دچار نقص فنی خود اقدام خواهد کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را از مقاله "اپل باتری آیفون‌های 6 اس معیوب را تعویض می‌کند" مراجعه کنید. اما اگر یکی از کاربران داخل کشور با این نقص فنی مواجه باشد تکلیف چیست؟ آیا این امکان وجود دارد که نسبت به تعویض رایگان باتری آیفون 6 اس خود اقدام کنیم؟

با توجه به اینکه اپل در داخل کشور نمایندگی رسمی عرضه آیفون (حداقل آیفون 6 اس) نداشته، کاملا طبیعی است که اگر آیفون 6 اس شما با نقص فنی نامبرده شده مواجه باشد، نمی‌توانید به طور رایگان نسبت به تعویض باتری آن اقدام کنید. به بیان دیگر خدمات و سرویس اپل در قبال این موضوع شامل کاربران داخل کشور نمی‌شود. با این حال در نظر داشته باشید که شانس خرید یک آیفون 6 اس معیوب در داخل کشور تحت شرایط نامبرده شده بسیار ناچیز است. اگر آیفون 6 اس شما از این مشکل رنج می‌برد به واقع فرد بدشانسی هستید!

اما توصیه می‌کنیم که همواره نیمه پر لیوان را ببینید! بخش خوشحال کننده موضوع مربوط به عدم وجود مشکل در صفحه نمایش آیفون 6 اس شما می‌شود. شاید با مشاهده مسئله خاموش شدن دائمی صفحه نمایش آیفون 6 اس خود تصور کرده باشید که این مشکل مربوط به صفحه نمایش دستگاه می‌شود و حال باید نسبت به تعویض صفحه نمایش آن که قیمت گزافی دارد اقدام کنید! خوشبختانه این چنین نیست و مشکل ایجاد شده مربوط به باتری آیفونتان می‌شود. شما با تعویض باتری آیفون خود و صرف هزینه نه چندان زیادی می‌توانید مشکل پیش رو را به کلی برطرف سازید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟