اندروید هنوز از نظر امنیت قادر به رقابت سیستم عامل با آی‌او‌اس نیست
اندروید خام گوشی گوگل پیکسل در 60 ثانیه هک می‌شود!
ظاهرا ادعای شرکت گوگل مبنی بر ضریب امنیت بسیار بالای سیستم عامل اندروید خام دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) صحت ندارد و سیستم عامل اندروید نصب شده در این دو گوشی تنها ظرف مدت زمان 60 ثانیه قابل هک شدن است! با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

دو گوشی هوشمند گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال هم اکنون از جمله بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات اندرویدی موجود در بازار هستند. شاید اصلی‌تری ویژگی مربوط به این دو گوشی با سیستم عامل اندروید خام آن‌ها در ارتباط باشد. این دو گوشی به صورت پیش‌فرض از اندروید 7 نوقا خام بهره می‌برند.

چندی پیش آقای آدرین لودویک (Adrian Ludwig) مدیر بخش امنیت سیستم عامل اندروید شرکت گوگل در مصاحبه‌ای که انجام داده بود مدعی شد که سیستم عامل اندروید خام نصب شده در دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال از نظر امنیتی یک سیستم عامل غنی و قابل اعتماد است و ضریب امنیت آن با ضریب امنیت سیستم عامل آی‌او‌اس آیفون‌های اپل برابر می‌کند!

اما ظاهرا ادعای آقای آدرین لودویک صحت چندانی ندارد، چرا که به تازگی و در رقابتی حرفه‌ای مابین هکرهای بزرگ دنیا که در کشور کره برگزار شد، هکر چینی با نام مستعار Qihoo 360 توانست سیستم عامل اندروید خام گوشی گوگل پیکسل را ظرف مدت زمان 60 ثانیه هک کند و به محتوایی نظیر پیامک‌ها، لیست تماس‌ها، گالری تصاویر، لیست مخاطبین و غیره دستگاه به صورت از راه دور دسترسی یابد!

این هکر چینی با انجام این هک جالب توانست مبلغ 120،000 دلار را به عنوان جایزه مسابقه مورد نظر دریافت کند. این هک نشان داد که گفته‌های آقای آدرین لودویک در رابطه با برابری ضریب امنیت سیستم عامل اندروید خام گوشی گوگل پیکسل با آیفون‌های اپل چندان پایه و اساس صحیحی ندارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟