نگاهی به تازه‌ترین عکس‌های کروم‌بوک جدید گوگل داشته باشید!
کروم‌بوک جدید ایسوس با لقب "کیو" معرفی می‌شود
به نظر می‌رسد که شرکت ایسوس قصد دارد به زودی و در آینده نزدیک از کروم‌بوک جدیدی با لقب اختصاصی "کیو" یا "Cave" رونمایی کند. این کروم‌بوک با کد C302CA شناخته می‌شود و به تازگی شاهد انتشار جدیدترین عکس‌های مربوط به آن بودیم. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی این کروم‌بوک و عکس‌های جدید آن داشته باشیم.

کروم‌بوک‌ها لپ‌تاپ‌هایی هستند که از سیستم عامل کروم‌ او اس (Chrome OS) گوگل بهره می‌برند و استفاده از آن‌ها بیشتر در موارد و زمینه‌هایی همچون وبگردی خلاصه می‌شود. اگرچه فروش این محصولات در بازارهای داخلی چندان رونق ندارد اما طبق آمار، استقبال جهانی کاربران از کروم‌بوک‌ها جالب توجه بوده و رو به افزایش است.

سامسونگ چندی پیش کروم‌بوک پرو (ChromeBook Pro) خود را معرفی کرد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "با کروم‌بوک پرو سامسونگ آشنا شوید + گالری عکس" مطالعه کنید. حال به نظر می‌رسد که شرکت ایسوس قصد دارد تا در آینده نزدیک از کروم‌بوک جدیدی رونمای کند. ساعاتی پیش شاهد انتشار عکس‌ها و مشخصات فنی این کروم‌بوک بودیم.

کروم‌بوک جدید ایسوس با لب "کیو" یا "Cave" شناخته می‌شود، البته بدون تردید نام تجاری دیگری برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد. ایسوس برای این کروم‌بوک از نسل ششم سری پردازنده‌های Core i3 اینتل استفاده کرده و رم آن را با ظرفیت ماکسیمم 8 گیگابایت ارائه می‌کند. با توجه به تجهیز کروم‌بوک جدید اینتل به پردازنده نامبرده شده، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که دستگاه پتانسیل لازم به منظور نصب سیستم عامل ویندوز و اجرای برخی از بازی‌های ساده و برنامه‌های رایانه‌ای و ویندوزی را هم داشته باشد. البته نباید انتظار داشته باشید که این کروم‌بوک بتواند بازی‌های پر گرافیک یا نرم افزارهای قدرتمندی را با وضوح تصویر بالا اجرا کند.

از نظر حافظه داخلی، گفته می‌شود که کروم‌بوک "کیو" ایسوس ظرفیت 32 گیگابایتی را به همراه دارد. این محصول از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند و به پور‌ت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) مجهز می‌شود. صفحه نمایش کروم‌بوک جدید ایسوس 12.5 اینچی بوده و قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را به همراه دارد. این صفحه نمایش وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا به اصطلاح فول اچ‌دی را ارائه می‌کند.

متاسفانه در حال حاضر هیچ قطعی و قابل اطمینانی در رابطه با زمان عرضه و قیمت کروم‌بوک جدید ایسوس ارائه نشده است اما منابع غیر رسمی از آغاز فروش این کروم‌بوک در تاریخ بیست و دوم ماه نوامبر خبر داده‌اند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟