مایکروسافت باز هم قدرت خود را به رخ کشید!
سرفیس بوک جدید و سرفیس استودیو مایکروسافت معرفی شدند + عکس
مایکروسافت دیروز و در جریان کنفرانس اختصاصی خود از سرفیس بوک جدید (Surface Book i7) و همچنین سرفیس استودیو (Surface Studio) رونمایی کرد. این دو محصول از نظر قدرت عملکرد محصولاتی فوق‌العاده هستند و به نوعی اقتدار مایکروسافت در این زمینه را به رخ می‌کشند. با ما باشید تا نگاهی به مشخصات فنی این دو محصول داشته باشیم.

مایکروسافت سرفیس بوک i7 یا Microsoft Surface Book i7

مایکروسافت دیروز کنفرانسی اختصاصی را برگزار کرد و در جریان این کنفرانس از سرفیس بوک جدید و همچنین سرفیس استودیو پرده‌برداری کرد. سرفیس بوک مایکروسافت محصولی است که رونمایی از آن در کنفرانس برگزار شده امر کاملا قابل پیش‌بینی بود. سرفیس بوک جدید مایکروسافت با نام اختصاصی "سرفیس بوک i7" یا "Surface Book i7" معرفی شده و به بستر سخت افزاری بسیار قدرتمندی مجهز است.

سرفیس بوک

سرفیس بوک i7 را می‌توان قدرتمندترین لپ‌تاپی دانست که تا کنون از سوی شرکت مایکروسافت معرفی شده است. پردازنده استفاده شده در این محصول یک پردازنده Core i7 و مبتنی بر معماری اسکای‌لیک (SkyLake) است. مایکروسافت می‌گوید که پردازنده سرفیس بوک i7 علاوه بر قدرت عملکرد بالا از نظر مصرف انرژی هم بهینه‌سازی شده است.

مایکروسافت همچنین اشاره داشته که پردازنده گرافیکی سرفیس بوک i7 نسبت به نسل قبل 2 برابر عملکرد بهتری دارد. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ، پردازنده GeForce GTX 965M شرکت انویدیا است که به دو فن خنک کننده داخلی تجهیز شده و قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که توجه علاقمندان به گیم یا به اصطلاح گیمرها هم به سمت و سوی لپ‌تاپ سرفیس بوک i7 مایکروسافت جلب شود.

سرفیس بوک

شرکت مایکروسافت در رابطه با طول عمر باتری سرفیس بوک i7 اشاره کرده که باتری این محصول با یک بار شارژ می‌تواند 16 ساعت دوام را به همراه داشته باشد. پیش‌خرید لپ‌تاپ سرفیس بوک i7 هم اکنون آغاز شده و قیمت آن معادل با 2399 دلار در نظر گرفته شده است! عرضه این لپ‌تاپ قدرتمند هم از روز دهم ماه نوامبر آغاز می‌شود.

مایکروسافت سرفیس استودیو – Microsoft Surface Studio

سرفیس استودیو مایکروسافت هم محصول دیگری بود که در جریان کنفرانس دیشب شاهد معرفی آن بودیم. مایکروسافت جزئیات بیشتری از این کامپیوتر بدون کیس در اختیار ما قرار داده است. سرفیس استودیو مایکروسافت از محصولات رده "All in One" محسوب می‌شود که به معنای "همه چیز در خود" بوده و به نوعی نما همان طراحی بدون کیس مایکروسافت است.

سرفیس استودیو مایکروسافت

از نظر ظاهر و طراحی، بدون تردید سرفیس استودیو مایکروسافت محصولی کم‌نظیر است. صفحه نمایش این محصول 28 اینچی از نوع لمسی بوده و قابلیت پشتیبانی از حرکات اشاره‌ای خاصی را دارد. وضوح تصویر صفحه نمایش این کامپیوتر 4.5K یا 3000 در 4500 پیکسل است! این موضوع سبب شده که تراکم پیکسلی صفحه نمایش سرفیس استودیو مایکروسافت به 192 پیکسل در هر اینچ برسد.

رم این محصول ظرفیت 32 گیگابایتی دارد و پردازنده گرافیکی آن، پردازنده GeForce 980M انویدیا در نظر گرفته شده است. البته نسخه‌های مجهز به رم 16 و 8 گیگابایتی سرفیس استودیو مایکروسافت هم روانه بازار می‌شوند. با توجه به بهره‌مندی سرفیس استودیو مایکروسافت از پردازنده گرافیکی GeForce 980M انویدیا می‌توان پیش‌بینی کرد که قدرت پردازش گرافیکی این کامپیوتر بدون کیس فوق‌العاده است. پردازنده مرکزی نسخه اصلی این کامپیوتر زیبا هم چهار هسته‌ای و از نوع Core i7 در نظر گرفته شده است. مایکروسافت قصد دارد که نسخه‌ مجهز به پردازنده Core i5 سرفیس استودیو را هم روانه بازار کند.

سرفیس استودیو مایکروسافت

سرفیس استودیو مایکروسافت از تکنولوژی صدای فراگیر دالبی 2.1 پشتیبانی می‌کند و حافظه داخلی آن از نوع هیبریدی یا ترکیبی است. حافظه داخلی نسخه اصلی این کامپیوتر در مجموع ظرفیت 2 ترابایتی را به همراه دارد و نسخه دیگری از آن با ظرفیت 1 ترابایت روانه بازار می‌شود. مایکروسافت برای این کامپیوتر زیبا چهار پورت USB 3.0، یک پورت شبکه، یک پورت مینی دیسپلی (MiniDisplay) و یک پورت هدفون را در نظر گرفته است. مایکروسافت ضمن رونمایی از سرفیس استودیو اشاره کرده که در این کامپیوتر از باریک‌ترین پنل LED موجود در دنیا استفاده کرده که ضخامت آن تنها 12.3 میلیمتر است! این موضوع سبب شده که ظاهر سرفیس استودیو مایکروسافت بسیار شیک‌تر از آنچه که تصور می‌کنید به نظر برسد. سرفیس استودیو مایکروسافت از یک وبکم 5 مگاپیکسلی هم بهره‌مند است.

سرفیس استودیو مایکروسافت

استند سرفیس استودیو مایکروسافت قابل تنظیم است و به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از آن زاویه صفحه مایش سرفیس استودیو را تغییر دهید. شما می‌توانید با خواباندن این استند، از صفحه نمایش دستگاه به صورت کاملا خوابیده و به شکل یک تبلت لمسی استفاده کنید. قلم استایلوس اختصاصی سرفیس استودیو مایکروسافت هم کار را برای شما ساده‌تر و در عین حال جذاب‌تر می‌کند.

موس و صفحه کلید بیسیم اختصاصی سرفیس استودیو مایکروسافت هم با نام‌های "سرفیس موس" یا "Surface Mouse" و "سرفیس کیبورد" یا "Surface Keyboard" معرفی شده‌اند. صفحه کلید اختصاصی این کامپیوتر ظاهر بسیار جالب و سبک متفاوتی دارد که بنا به ادعای مایکروسافت بهترین شرایط و حالت ممکن را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

سرفیس استودیو مایکروسافت

سرفیس استودیو مایکروسافت به همراه یک ابزار اختصاصی با نام سرفیس دایال (Surface Dial) معرفی شده که به منظور انجام برخی اقدامات نظیر ویرایش‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود. شرکت مایکروسافت قصد دارد که نسخه‌های مختلف سرفیس استودیو را با قیمت‌های 2999، 3499 و 4199 دلار روانه بازار کند. عرضه این کامپیوتر فوق‌العاده به زودی و طی چند روز آینده آغاز می‌شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟