شیائومی گوشی مجهز به صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر تولید می‌کند!
تصاویر گوشی شیائومی با صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر منتشر شد!
به تازگی شاهد انتشار تصویری از پنل نمایشگر انعطاف‌پذیری بودیم که در آن رابط کاربری MIUI 8 شیائومی اجرا شده است! این موضوع می‌تواند به آن معنا باشد که شرکت چینی شیائومی در آینده نزدیک از گوشی هوشمندی مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر رونمایی می‌کند. با مجله شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

شیائومی یک شرکت چینی تولید کننده گوشی‌های اندرویدی است که طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. دلیل اصلی رشد چشمگیر شیائومی در بازار با عرضه محصولات با کیفیت و در عین حال بسیار مقرون به صرفه ارتباط مستقیمی دارد. شیائومی هر سال گوشی‌های اندرویدی جدید و مقرون به صرفه‌تری را روانه بازار می‌کند و به این صورت روز به روز در حال پیشرفت است.

مطلب پیشنهادی

انفجار هولناک دومین آیفون 6 پلاس اپل گزارش شد!
اپل هم به باشگاه انفجاری سامسونگ پیوست!

همانطور که می‌دانید، تکنولوژی‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند به شدت پیشرفت داشته‌اند. شاید تا چند سال پیش هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی گوشی هوشمند ما بتواند کیفیت دوربینی در حد یک دوربین دیجیتال داشته باشد یا صفحه نمایش آن وضوح تصویر QHD یا حتی 4K را ارائه کند. اما هم اکنون شاهد پیاده‌سازی این تکنولوژی‌های فوق‌العاده در گوشی‌های هوشمند هستیم. هم اکنون گوشی‌های هوشمند حتی از برخی کامپیوترهایی که سال‌ها پیش از آن‌ها استفاده می‌کردیم هم قدرتمندتر هستند.

در این بین شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند همواره در تلاش هستند تا نوآوری و ابتکارهای جدید را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند. شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی مدت‌ها است که در زمینه طراحی صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر آزمایش‌های متعددی را انجام داده‌اند. سامسونگ و ال‌جی حتی نمونه‌های اولیه این نوع نمایشگرها را در برخی کنفرانس‌ها در معرض دید عموم قرار داده‌اند. بنابراین یکی از نوآوری‌هایی که پیش‌بینی می‌کنیم در آینده نزدیک به طراحی گوشی‌های هوشمند اضافه شود مربوط به تجهیز آن به صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر می‌شود!

نمایشگر انعطاف‌پذیر

تصور کنید که گوشی هوشمند شما به نمایشگری انعطاف‌پذیر مجهز باشد و بتوانید آن را در مچ دست خود ببندید. همچنین تصور کنید که صفحه نمایش گوشی شما قابلیت تا شدن داشته باشد و هر زمان که نیاز داشتید، بتوانید نمایشگر آن را کوچک یا بزرگ کنید. مدت‌هاست که گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد یک نمونه از این نوع گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش تاشو را رونمایی کند اما تاکنون خبر رسمی در مورد برنامه‌ریزی سامسونگ در این راستا منتشر نشده است.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های غیررسمی به دست آمده، به نظر می‌رسد که شرکت چینی شیائومی هم در حال تلاش به منظور تولید گوشی هوشمندی مجهز به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر است. تصاویر مربوط به پنل نمایشگر انعطاف‌پذیر شیائومی امروز از سوی برخی از منابع آنلاین منتشر شدند. در این تصاویر پنل نمایشگر انعطاف‌پذیر موجود، رابط کاربری MIUI 8 شیائومی را به همراه دارد که این موضوع به واقع جالب توجه است.

نمایشگر انعطاف‌پذیر شیائومی

البته باید اشاره داشته باشیم که تصویر منتشر شده یک تصویر مفهومی به نظر می‌رسد که احتمالا در آینده نزدیک شاهد پیاده‌سازی عملی آن خواهیم بود. در تصاویر ارائه شده ضخامت صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر موجود بسیار ناچیز است و این موضوع ظرافت آن را بیش از پیش کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد که شیائومی هم در تلاش باشد تا از یک گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر رونمایی کند. متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق و رسمی در رابطه با این موضوع به دست نیامده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟