تراشه‌ای 10 نانومتری و فوق‌العاده قدرتمند
گلکسی اس 8 سامسونگ به تراشه اگزینوس 8895 مجهز می‌شود
هنوز تا رونمایی از پرچمدار بعدی سامسونگ که احتمالا با نام گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) معرفی می‌شود، زمان بسیار زیادی باقی مانده است، اما این موضوع دال بر عدم انتشار مشخصات فنی این محصول نمی‌شود. بنا به تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سامسونگ در گوشی گلکسی اس 8 از تراشه 10 نانومتری و فوق‌العاده قدرتمند اگزینوس 8895 استفاده می‌کند. با مجله شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مدت‌ها است که سامسونگ پرچمداران خود را از نظر تراشه در دو نسخه مختلف روانه بازار می‌کند. نسخه جهانی و اصلی این محصولات به سری تراشه‌های اگزینوس خود سامسونگ مجهز شده و نسخه‌ای دیگر از آن‌ها با تجهیز به سری تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام روانه بازار ایالات متحده و برخی دیگر از مناطق می‌شود. البته سامسونگ در سال 2015 به دلیل مشکلاتی که در عملکرد تراشه اسنپدراگون 810 به وجود آمد، دو گوشی گلکسی اس 6 و اس 6 اج خود را تنها در یک نسخه اگزینوسی روانه بازار کرد اما امسال با عملکرد خوب تراشه اسنپدراگون 820 بار دیگر استراتژی پیشین سامسونگ روی کار آمده و دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج در دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی روانه بازار شدند.

تراشه اگزینوس

حال پیش‌بینی می‌شود که روند مشابهی در پرچمداران بعدی سامسونگ که احتمالا با نام گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 اج معرفی می‌شوند در پیش گرفته خواهد شد. به احتمال زیاد و طبق روند پیشینی که شرکت کوالکام در نامگذاری سری تراشه‌های اسنپدراگون برتر خود طی کرده، پرچمدار سری تراشه‌های این شرکت در سال آینده اسنپدراگون 830 نام خواهد گرفت. بنابراین نسخه اسنپدراگونی گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ به تراشه اسنپدراگون 830 مجهز می‌شوند. اما سرنوشت نسخه اگزینوسی این محصول چه خواهد شد؟

طبق تازه‌ترین گزارش‌هایی که به دست آمده، احتمالا سامسونگ نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 خود را به سیستم روی چیپ (SoC) اگزینوس 8895 مجهز می‌کند. این تراشه به هسته‌های پردازشگر بسیار قدرتمندی تجهیز می‌شود و سامسونگ برای تولید آن از لیتوگرافی 10 نانومتری استفاده می‌کند. گفته شده که این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G71 هم بهره‌مند می‌شود. طبق اطلاعات ارائه شده، قدرت عملکرد تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ به مراتب از تراشه اسنپدراگون 830 بیشتر خواهد بود و سامسونگ سال آینده با عرضه این سیستم روی چیپ اقتدار خود را در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی را به رخ می‌کشد.

تراشه اگزینوس

پردازنده گرافیکی Mali-G71 از ای‌پی‌آی‌هایی نظیر OpenGL ES 3.2، GPU Computer، ولکان (Vulkan) و Android RenderScript پشتیبانی خواهد کرد و از میکرومعماری جدید Bitfrost بهره‌مند می‌شود. طراحی این پردازنده گرافیکی به گونه‌ای انجام می‌شود تا ضعف همیشگی پردازنده‌های سری مالی (Mali) استفاده شده در تراشه‌های اگزینوس در مقایسه با سری تراشه‌های آدرنو (Adreno) تراشه‌های اسنپدراگون را رفع کند. تراشه اگزینوس 8895 سامسونگ با هدف پشتیبانی بهتر از محتوای 4K و تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) طراحی و تولید می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟