گجت‌های جدید سومین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون دنیا
IFA 2016: هوآوی از دو گوشی و یک تبلت جدید رونمایی کرد!
شرکت چینی هوآوی دو گوشی هوشمند و یک تبلت جدید را با خود به نمایشگاه IFA 2016 برلین آورد. تبلت جدید هوآوی مدیاپد ام 3 (MediaPad M3) نام داشته و دو گوشی جدید این شرکت هوآوی نوا (Huawei Nova) و هوآوی نوا پلاس (Huawei Nova Plus) نام دارند.

1606683296_1_0.gif

شرکت هوآوی به عنوان سومین کمپانی بزرگ تولید کننده اسمارت‌فون در دنیا در جریان نمایشگاه IFA 2016 از سه گجت هوشمند جدید رونمایی کرد. این سه گجت شامل یک تبلت و دو گوشی هوشمند می‌شوند که در ادامه مروری بر مشخصات فنی آن‌ها خواهیم داشت.

تبلت جدیدی که هوآوی از آن رونمایی کرده مدیاپد ام 3 نام دارد. این تبلت از سیستم روی چیپ (SoC) کرین 950 هوآوی با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره‌مند است. رم آن 4 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی این تبلت ظرفیت پیش فرض 32 گیگابایتی دارد. گفته شده که نسخه‌ای مجزا از این تبلت با تجهیز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی هم روانه بازار می‌شود. تبلت مدیاپد ام 3 از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی به عمل آورده و قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را هم ارائه می‌کند.

مدیاتپد ام 3 هوآوی

تبلت مدیاپد ام 3 هوآوی از صفحه نمایشی 8.4 اینچی با وضوح تصویر 1600 در 2560 پیکسل بهره‌مند بوده و پنل نمایشگر آن از نوع IPS LCD است. دکمه هوم (Home) این محصول نقش اسکنر اثر انگشت دستگاه را ایفا کرده و سنسور دوربینی 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی آن در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی تبلت مدیاپد ام 3 هوآوی هم از سنسوری مشابه و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این تبلت از یک باتری 5100 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بوده و سیستم عامل پیش‌فرض نصب شده بر روی آن، اندروید 6.0 مارشمالو است. ضخامت بدنه این تبلت هم تنها برابر با 7.3 میلیمتر است.

اما در سمت مقابل دو گوشی هوشمند هوآوی قرار دارند که با نام‌های هوآوی نوا و هوآوی نوا پلاس در جریان رویداد IFA 2016 از آن رونمایی شد. سری گوشی‌های هوشمند نوا همان‌گونه که یکی از مدیران اجرایی این شرکت چینی اشاره کرده بود در واقع خط تولید جدیدی از محصولات هوآوی هستند. هر دو گوشی مورد نظر را می‌توان میان رده خطاب کرد.

هوآوی نوا پلاس

دو گوشی هوشمند نوا و نوا پلاس هوآوی از نظر طراحی محصولات یکسانی هستند و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها مربوط به اندازه صفحه نمایش آن‌ها می‌شود. گوشی هوشمند هوآوی نوا از صفحه نمایشی 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1080 در 1920 پیکسل بهره‌مند بوده و گوشی هوآوی نوا پلاس از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و با وضوح تصویر مشابه بهره می‌برد. هر دو گوشی مورد نظر به اسکنر اثر انگشت کاربر مجهز بوده و به سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تجهیز هستند.

دوربین اصلی این دو گوشی از نظر وضوح تصویر کیفیت متفاوتی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی گوشی هوشمند هوآوی نوا از سنسوری 12 مگاپیکسلی تشکیل شده اما دوربین اصلی هوآوی نوا پلاس از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. همچنین باتری گوشی نوا 3020 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده، اما باتری گوشی نوا پلاس ظرفیت 3340 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند.

هوآوی نوا

هوآوی هر دو گوشی هوشمند نوا و نوا پلاس خود را به تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام با پردازنده مرکزی 64 بیتی و 8 هسته‌ای مجهز کرده و رمی 3 گیگابایتی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. حافظه داخلی این دو محصول به طور پیش‌فرض ظرفیت 32 گیگابایتی داشته و سیستم‌عامل اندروید 6.0 مارشمالو روی هر دو دستگاه نصب خواهد بود. ضخامت بدنه دو گوشی نوا و نوا پلاس هوآوی به ترتیب 7.1 و 7.3 میلیمتر بوده و وزن آن‌ها 146 و 160 گرم است. شرکت هوآوی اشاره کرده که قصد دارد گوشی هوشمند نوا را با قیمت 399 یورو و گوشی نوا پلاس را با قیمت 423 یورو روانه بازار کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟