سونی در IFA 2016
IFA 2016: سونی اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس کامپکت را رونمایی کرد
شرکت سونی امروز در جریان نمایشگاه IFA 2016 به طور رسمی از پرچمدار جدیدش با نام اختصاصی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) و پرچمدار جدید سری محصولات کامپکت خود با ما اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

شرکت ژاپنی سونی که متاسفانه طی چند سال اخیر از نظر فروش گوشی‌های هوشمند در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد، امروز در جریان نمایشگاه IFA 2016 از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. سونی پرچمدار جدیدش را با نام اختصاصی اکسپریا زد ایکس معرفی کرده است. گوشی هوشمند اکسپریا زد ایکس سونی از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر فوق اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) بهره‌مند بوده و بدنه آن از مواد شیشه‌ای و فلزی ساخته شده است. دوربین اصلی پرچمدار جدید سونی از نسخه ارتقاء یافته سنسور 23 مگاپیکسلی استفاده شده در دو گوشی اکسپریا ایکس پرفورمنس (Xperia X Performance) و اکسپریا زد 5 تشکیل شده و دوربین سلفی این محصول هم از سنسوری 13 مگاپیکسلی و بسیار قدرتمند تشکیل می‌شود.

اکسپریا ایکس زد سونی

بدنه گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد سونی ضخامتی معادل با 8.1 میلیمتر داشته و دستگاه به سیستم روی چیپ‌ست (SoC) اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز است. حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی پیش‌فرض 32 گیگابایتی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. البته گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد سونی قابلیت پشتیبانی از حافظ جانبی و حافظه رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را دارد. این گوشی هوشمند همچنین از استاندارد ضد آب IP68 هم بهره‌مند است. باتری پرچمدار جدید سونی از تکنولوژی‌های جالب توجهی بهره می‌برد و ظرفیت 2900 میلی آمپر ساعتی دارد. این گوشی هوشمند از پورت اتصال USB نوع C هم بهره‌مند است. ظاهرا سونی پیش از پایان سال 2016 میلادی گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد را روانه بازار می‌کند.

سونی همچنین در جریان رویداد IFA 2016 از جدیدترین عضو سری محصولات کامپکت خود رونمایی کرد. اکسپریا ایکس کامپکت گوشی هوشمند دیگری بود که شرکت سونی امروز از آن پرده‌برداری کرد. گوشی هوشمند اکسپریا ایکس کامپکت سونی از صفحه نمایشی 4.6 اینچی با وضوح تصویر اچ دی یا 720 در 1280 پیکسل بهره‌مند بوده و تراشه به‌کاررفته در آن، تراشه اسنپدراگون 650 کوالکام است. دوربین اصلی این گوشی از سنسوری 23 مگاپیکسلی و بسیار قدرتمند تشکیل شده و سونی دوربین سلفی این محصول را به سنسوری 5 مگاپیکسلی به عنوان مجهز کرده است.

دوربین اکسپریا ایکس کامپکت

گوشی هوشمند اکسپریا ایکس کامپکت سونی از رم 3 گیگابایتی بهره‌ می‌برد و حافظه داخلی پیش‌فرض آن 32 گیگابایتی است. متاسفانه این گوشی از اتصال رم میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند. اکسپریا ایکس کامپکت سونی به پوشت اتصال USB نوع C مجهز بوده و باتری آن ظرفیت 2700 میلی آمپر ساعتی دارد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت احتمالی این گوشی و همچنین گوشی اکسپریا ایکس زد سونی منتشر نشده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟