روشی خوش‌آیندتر برای بیدار شدن
گجتی برای  خلاصی از ساعت زنگ‌دار
همه از ساعت‌های زنگ‌دار بدشان می‌آید. اما همه‌مان باید صبح‌ها از خواب بیدار شویم. چه می‌شد اگر راهی وجود داشت تا به طبیعت‌مان بازگردیم و با طلوع خورشید بیدار شویم، درست مثل زمانی که حتی ساعت زنگ‌دار اختراع نشده بود؟

1606683296_1_0.gif

Neuro:on یک ماسک خواب هوشمند است که دقیقا همین عملکرد، به همراه چند ویژگی دیگر برای اطمینان از یک خواب راحت و آماده کردن‌مان برای روز پیش‌رو را ارائه می‌کند. این ماسک ابتدا در سال 2014 به عنوان یک پروژه کیک‌استارتر شروع به کار کرد و حالا نزدیک به مراحل پایانی توسعه است.

درحال حاضر این ماسک شبیه یک نسخه بدقواره از آن چیزی است که شب‌ها صورت‌ شما را مزین خواهد کرد، اما قبل از رفتن برای فروش جمع و جور و راحت‌تر خواهد شد. البته همین حالا هم آزاردهنده و معذب کننده نیست، بلکه فقط در مراحل پایه طراحی است. در بخش جلویی ماسک یک "مغز" قابل جدا شدن است که تمام اتفاقات هوشمندانه در آن اتفاق می‌افتد. ماسک الآن از پلاستیک ساخته شده و برجستگی‌ها و سنسورهای مختلفی دارد، اما مدل نهایی نرم، صاف و پوشیده در سیلیکون خواهد بود. در نهایت همین امسال با چند رنگ در دسترس خواهد بود و با گزینه‌های انتخابی مختلف به فروش خواهد رسید.

با تلفیقی از سنسورها شامل یک EEG، یک ارتعاش‌سنج و یک سنسور دما، ماسک تمام جوانب خواب شما را رصد می‌کند. قبلا هم سیستم‌های هشدار هوشمند را دیده‌ایم که در مراحلی که خواب‌تان سبک‌تر است شما را بیدار ‌می‌کند تا سرحال‌تر باشید، اما به هرحال آن هم با سر و صدا و یا یک لرزش آزاردهنده همراه است. البته  Neuro:on فرق می‌کند، این ماسک سپیده‌دم مصنوعی ایجاد می‌کند.

وقتی به زمان بیدارباش نزدیک می‌شوید، یک سری چراغ برای چند میلی‌ثانیه چشمک زده و بدن را به آرامی از حالت خواب خارج کرده و شما را کاملا از یک ساعت زنگ‌دار بی‌‌نیاز ‌می‌کند. ممکن است شک کنید که آیا چنین چیزی برای بیدار کردن فرد کافی است، اما اگر ماسک را با چشمان بسته امتحان کنید، نورها به راحتی دیده می‌شوند. می‌توان تصور کرد که بیدار شدن به این شیوه چقدر می‌تواند آرامش‌‌بخش باشد. محض احتیاط یک هشدار لرزشی هم روی ماسک نصب شده است.

این ماسک فراتر از یک جایگزین ساده برای ساعت زنگ‌دار است. این دستگاه طراحی شده تا اطمینان حاصل کنید که در مقدار زمانی که در دسترس دارید بهترین خواب ممکن را داشته باشید. همچنین می‌تواند الگوی خواب‌تان را با نوردرمانی تغییر داده و یا با روشی موثر با استفاده از نوردرمانی با منگی بعد از سفر با هواپیماهای جت مقابله کند. حتی این امکان وجود دارد که شیوه خواب شما را به کلی تغییر دهد و می‌تواند در جابجا کردن ساعت بدن‌تان به الگوهای غیرمعمول به شما کمک کند. داده‌ها می‌توانند اختلالات خواب را هم مشخص کنند تا جایی که شرکت مشغول کار  روی یک نسخه‌ی دارای تائیدیه پزشکی است.

داده‌های جمع‌آوری شده توسط ماسک توسط بلوتوث روی تلفن‌هوشمندتان همگاه می‌شود و لازم نیست تمام طول شب متصل باشد. ماسک توسط یک باتری کوچک تغذیه می‌شود و با فرض اینکه شبی هشت ساعت می‌خوابید، پنج روز دوام می‌آورد و توسط یک اتصال micro USB شارژ می‌شود. مواد ماسک از جنس ضدحساسیت ست و قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد.

اگر Neuro:on یک ایراد داشته باشد، آن عادت کردن به پوشیدنش در تخت‌خواب است. این ماسک کاملا جلوی چشمانتان را می‌گیرد و همه‌چیز تاریک تاریک می‌شود و همین موضوع ممکن است برای بعضی‌ها ناخوشایند باشد. اگر از آن دسته افرادی نیستید که معمولا از ماسک استفاده می‌کنند، قطعا به زمانی کوتاه برای عادت کردن به آن نیاز خواهید داشت.

Neuro:on قصد دارد تا اولین محصولات خود را در ماه می به بازار عرضه کند. قیمت این ماسک 300 دلار خواهد بود و می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت شرکت سفارش دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟