سیستم‌عاملی برای اجرا روی هر دستگاهی
گوگل از توسعه یک سیستم‌عامل مخفی چه هدفی دارد؟
گوگل در کلید زدن پروژه‌های مخفی و البته بلندپروازانه سابقه طولانی دارد و اتفاقا بسیاری از این پروژه‌ها بدون دستاورد یا نتیجه خاصی به فراموشی سپرده شدند. ظاهرا گوگل به طور مخفی یک پروژه دیگر را کلید زده است؛ سیستم‌عاملی که نه لینوکسی است نه اندرویدی نه کروم‌ او اس.

1606683296_1_0.gif

گوگل نام این سیستم‌عامل را Fuschia گذاشته است و آنچه که سایت گیت‌هاب نشان می‌دهد، مبتنی بر هسته Magnete است. Magnete اولین سیستم‌عاملی غیرلینوکسی گوگل است و خودش از یک سیستم‌عامل مخصوص اینترنت اشیا دیگر مشتق شده است. 

گوگل روی گیت‌هاب( مخزن توسعه برنامه‌های موبایل) عبارت زیر را نوشته است:

“Pink + Purple == Fuschia (a new Operating System).”

به طور واضح، گوگل به دنبال یک سیستم‌عامل سبک و چابک برای اجرا روی هر دستگاهی در جهان است و نمی‌خواهد اندروید را به عنوان سیستم‌عامل اینترنت اشیا خود معرفی کند. البته، برخی سایت‌ها گزارش دادند که محققان و توسعه‌دهنده‌گان گوگل دارند روی این سیستم‌عامل به عنوان جایگزین اندروید و کروم او اس کار می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک نسخه‌ای از آن برای گوشی‌های هوشمند و نوت‌بوک‌ها حتا کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. 

به هر حال، باید دید در آینده گوگل چه طرحی برای چندین سیستم‌عاملی که دارد توسعه می‌دهد، دارد و کدام‌یک قربانی دیگری می‌شود. آیا زمان خداحافظی از اندروید فرا خواهد رسید یا اینکه یک پروژه دیگر قربانی جاه‌طلبی‌ها و بلندپروازی‌های مدیران گوگل می‌شود؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟