دیگر نگران کمبود مواد مغزی مورد نیاز بدن خود نباشید
بفرمایید کپسول‎ مکمل هوشمند با چاپ سه بعدی میل کنید!
گویا خبرهای مربوط به فناوری چاپ سه بعدی تمامی‎ ندارند. از چاپ سه بعدی اسلحه تا ارسال چاپگر سه بعدی به فضا و حالا در اخبار جدید مکمل‎های غذایی که به صورت سه بعدی چاپ می‎شود. نام شرکتی که روی این فناوری منحصر به فرد مربوط به سلامت کار می‎کند Multiply Labs است. این شرکت یک مکمل ویتامین شخصی‌سازی شده را تولید کرده که با استفاده از آن شما می‎توانید نیازهای رژیم غذایی مخصوص به خود را سفارشی کنید.

1606683296_1_0.gif

به کمک این فناوری شما نه تنها می‎توانید تعیین کنید که مایلید کدام مکمل‎ها در هر وعده مصرفی قرار داشته باشد، بلکه می‎توانید زمان انتشار هر یک از مولفه‎ها در بدن را نیز کنترل کنید. به عنوان مثال برای افرادی که فرصت صرف صبحانه را ندارند و یا به یک استراحت کوتاه در بعد از ظهر احتیاج دارند می‎توانند کپسولی را طراحی کنند که می‎تواند مواد مغذی را در صبح به بدن انها برساند و در بعد از ظهر کمی‎ کافئین در بدن آنها آزاد کند.

عامل پایه به کار رفته در این فناوری چاپ سه بعدی است که به این شرکت اجازه می‎دهد کپسول‎های سفارشی سازی شده را بر طبق نیاز مشتری چاپ کند. هر کپسول بر اساس نیازهای خاص هر مشتری به صورت سه بعدی چاپ می‎شود و سپس با استفاده از روبات‎ها از مواد تشکیل دهنده سفارشی پر می‎شود. هر مشتری می‎تواند مکمل‎های اختصاصی مورد نظر خود را انتخاب کند و یا می‎تواند اجازه دهد خود سیستم بر اساس معیارهای سلامتی که خود آنها ارائه می‎کنند داروی مورد نظر را طراحی کند. مواد تشکیل دهنده کپسول‎های موجود شامل کافئین، امگا 3، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین‎های B6, B12, D3 و نظایر آن است. تمام این مواد در داخل یک کپسول 3 سانتی متری قرار داده شده است تا بلع آن نیز راحت باشد.

یکی دیگر از ویژگی‎های برجسته این محصول از شرکت Multiply Lab، زمان بندی انتشار مواد تشکیل دهنده آن است که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی پزشکی و قرص‎های مجزا شده محقق می‎شود. این چاپگر از پلیمرهای دارویی استفاده می‎کند و می‎توان به وسیله آن هم مواد مورد استفاده و هم ضخامت دیواره کپسول‎ها را کنترل کرد. با تغییر مواد و ضخامت دیواره  هر یک از این محفظه‎ها، این شرکت می‎تواند میزان آزاد شدن هر یک از این مکمل‎ها را کنترل کرده و به مصرف کنندگان اجازه دهد مواد مغذی را در هنگام مورد نیاز دریافت کنند.

این شرکت انتظار دارد بتوانند تا پاییز ۲۰۱۷ کپسول‎های شخصی سازی شده خود را روانه بازار کند. شما همچنین در حال حاضر می‎توانید این کپسول‎ها را به صورت پیش خرید سفارش دهید. مصرف کنندگانی که مکمل‎های مورد نیاز برای مدت دو هفته را پیش خرید می‎کنند از تخفیف ۲۵ درصدی نیز برخوردار خواهند شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟