برای مواقعی که جیب‌ در دسترس نیست
موبایل‌ را با برچسب روی پوست کنترل کنید
یک تیم متخصص کامپیوتری برای راحت‌تر کردن کنترل دستگاه‌های موبایل، برچسبی به نام iSkin ساخته‌اند که پوست شما را به یک سطح دیجیتال تبدیل می‌کند. فقط کافی است برچسب را به یک عضو بدن‌تان بچسبانید و با چند ضربه ساده خواهید توانست موبایل‌تان را کنترل کنید.

1606683296_1_0.gif

 گشتن به دنبال تلفن موبایل در وسط یک جلسه خیلی خجالت‌آور است و ارسال ایمیل روی ساعت هوشمند خسته‌کننده. یک تیم متخصص کامپیوتری آلمانی و آمریکایی برای راحت‌تر کردن کنترل دستگاه‌های مبایل برچسبی به نام iSkin ساخته‌اند که پوست شما را به یک سطح دیجیتال تبدیل می‌کند. فقط کافیست برچسب را به یک عضو بدن‌تان بچسبانید و با چند ضربه‌ ساده خواهید توانست به تماس‌ها پاسخ دهید، صدای موسیقی را کم یا زیاد کنید یا روی یک صفحه‌کلید مچی بزرگ تایپ کنید بدون آنکه نیاز باشد تلفن را از جیب یا کیف‌تان درآورید.

این محققین در مقاله خود می‌نویسند، مرز بعدی دستگاه‌های پوشیدنی پوست است. محققان دیگری هم با استفاه از دوربین، آهنربا، سنسورهای بایوآکوستیک و سنسورهای بازتاب نور، روش‌هایی برای اتصال پوست به دستگاه‌های مبایل ابداع کرده بودند. اما به ادعای سازندگان iSkin خیلی از ایین روش‌ها با دقت iSkin کار نمی‌کنند.

برچسب‌های iSkin از لایه‌های نازک و انعطاف‌پذیر سیلیکون ساخته شده‌اند. همان جنس نرم و شکل‌پذیری که در محصولاتی مثل درزگیر شیشه و وسایل آشپزخانه استفاده می‌شود. سیلیکون هواخور دارد و می‌تواند بدون آسیب دیدن برچسب به شکل هر عضوی از بدن حتی پشت گوش و کناره‌ انگشت درآید. iSkin برای دریافت و انتقال ورودی‌های لمسی، در میان لایه‌های سیلیکونی‌اش الکترود دارد. یک پودر کربن سیاه الکترود‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند در هر طرحی قرار گیرند. الکترود‌ها همگی به یک چیپ‌ست کامپیوتری متصل می‌شوند که iSkin را با کابل به دستگاه موبایل متصل می‌کند.

محققین تخمین می‌زنند که بدون چیپ‌ست کامپیوتری و کابل‌های اتصال، ورقه‌های iSkin قیمتی حدودا یک دلار خواهند داشت. فعلاً می‌توان از برچسب‌ها برای کنترل تلفن‌های هوشمند استفاده کرد، اما محققین خوش‌بین هستند که بتوان از آن‌ها برای کنترل هر دستگاه الکترونیکی و حتی برای جمع‌آوری علائم حیاتی مثل فشار خون و دمای بدن استفاده کرد.

به نظر می‌رسد iSkin هنوز آن‌قدر آماده نیست تا بتواند روی ساعد قرار گیرد. سازندگان این ابزار می‌خواهند برچسب‌های بزرگ‌تر را حساس‌تر بسازند اما به طوری که از برخوردهای تصادفی با اشیا دیگر درامان باشد. سازندگان می‌گویند iSkin درحالت ایده‌ال باید نمایشگر کشسان مخصوص خود داشته باشد تا محدود به چیپ‌‌ست‌های کامپیوتری و سیم‌های آزاردهنده نشود. نسخه‌های بعدی این برچسب محدود به پوست نخواهند بود و می‌توانند روی هر سطحی بچسبند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟