اتوماسیون کار به وسیله صنعت روباتیک
به‌زودی یک روبات همبرگرساز در رستورانی شروع به کار می‌کند
در سال 2012 شرکت روباتیک نوپای Momentum Machines ماشینی را ابداع کرد که می‎توانست یک همبرگر را از ابتدا تا انتها آماده کند. این شاهکار صنعتی به‌زودی در یک رستوران همبرگر فروشی روباتیک در منطقه South of Marke سانفرانسيسكو مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

1606683296_1_0.gif

بر اساس تبليغ منتشر شده در مورد نحوه مدیریت این رستوران مشخص شده است که این روبات قرار است چگونه کار کند. در این آگهی آمده است: «این مکان به زودی با استفاده از آخرین فناوری‎های پیشرفته روباتیک جهان برای تولید خودکار همبرگرهای لذیذ با قیمتی مناسب به مشتريان خود خدمت رسانی خواهد کرد."

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی اولین قربانیان خود را گرفت
رویارویی هوش مصنوعی با انسان‌ها

مدیر این رستوران می‎گوید با وجودی که در فرآیند توليد این همبرگرها هیچ آشپزی دخالت ندارد اما نحوه سفارش، پخت و آماده سازی به همان شیوه مرسوم انجام خواهد شد. نحوه کار به این صورت خواهد بود که این رستوران ابتدا سفارش مشتريان را دریافت می‎کند سپس کارها را بر اساس اولويت طبقه بندی کرده و هر از گاهی زباله‎ها تخلیه شده و کارهای تمیزکاری انجام می‎شود. اما کار کردن در چنین محیط نوآورانه‎ای فرصت‎های منحصر به فردی را نیز فراهم می‎کند. در ادامه این آگهی تبلیغاتی آمده است: «ما به دنبال جذب نیروی انسانی جدیدی هستیم که مهارتهای خاصی از جمله عیب یابی‎های نرم افزاری، بازاریابی و تحقيقات توسعه محصول را یاد گرفته باشند.»

قطعا روبات همبرگرساز Momentum Machines یک پدیده جالب توجه محسوب مي‎شود. هر مرحله از فرآيند تولید همبرگر از تعیین ضخامت و زمان پخت تا نوع و میزان ادویه به کار رفته قابل برنامه ریزی و سفارشی سازی است. این ماشین فضايی در حدود 2.2 متر مربع را اشغال می‎کند و وبلاگ Xconomy پیش بینی کرده که استفاده از این دستگاه برای هر رستوران در بخش آموزش و حقوق در حدود 90 هزار دلار در سال صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

خیلی از مردم نگران این هستند که استفاده از فناوری‎های روباتیک صرفه جویی در کار نظير این ماشین باعث بیکار شدن تعداد زیادی کارگر می‎شود. این نگرانی تا حدودی بجا است، بر اساس یک تحقيق انجام گرفته در سال گذشته پیش بینی شده بود که با اتوماسیون کار رستوران‎ها این احتمال وجود دارد که 96.3 درصد پروسه پخت و پز از آشپزها گرفته شده و به ماشین محول شود. اما Momentum Machines معتقد است پروژه آنها با ایجاد فرصت‎های شغلی جدید در امر رستوران داری و توسعه فناوری، شغل‎های جدید و بیشتری را ایجاد خواهد کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟