سرانجام بزرگترین راز دهه 80 حل شد
اپلیکیشنی که بازی مکعب روبیک را برای شما حل می‌کند
دنیایی را تصور کنید كه در آن واقعیت افزوده (AR) می‎تواند وضعیت زندگی روزمره شما را بهبود بخشد، شما را برای پیدا کردن آدرس در خیابان‎های شهر راهنمایی کند، در مواقع مورد نیاز اطلاعات مربوطه را ارائه کند و به طور کلی به شما کمک کند تا با بهره‌گیری از داده‎های موجود در یک دستگاه پوشیدنی بهترین انتخاب را انجام دهید. چنین روزی هنوز فرا نرسیده است، اما فعلا واقعیت افزوده می‎تواند مکعب روبیک شما را حل کند.

1606683296_1_0.gif

یک دانشجوی دانشگاه چارلز در پراگ به نام مارتین اسپنل یک اپلیکیشن واقعیت افزوده به نام Mistr Kostky ساخته است که تلویحا می‎توان آن را «تاس استاد» نام‌گذاری کرد. اسپنل در وب‎سایت خود می‎نویسد: «این اپلیکیشن بعد از این که نحوه به هم ریختگی قطعات مکعب را شناسایی کرد، محاسباتش را به گونه‎ای انجام می‎دهد که طی حداکثر 20 حرکت می‎تواند مکعب را درست کند و اولین چرخش روی مکعب را مستقیما نمایش می‎دهد.»

این نرم‌افزار هنوز مراحل اولیه خود را سپری می‎کند و نمی‎تواند خود را با اشتباهات وفق دهد و اگر شخص حل کننده حرکتی را انجام دهد که برخلاف پیشنهاد اپلیکیشن باشد، باید سیستم را از نو راه‌اندازی کرد. اسپنل نام این سیستم را «حرکت رو به جلو» گذاشته و امیدوار است بتواند به‌زودی آن را روی سیستم‌عامل آندرويد اجرا کند. بعید نیست روزی فرا برسد که Mistr Kostky و اپلیکیشن‎های نظیر آن بتوانند پیچیده‎ترین معماهای موجود را حل کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟