Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge
ستاره‌های کهکشانی جدید سامسونگ معرفی شدند
حرف‌وحدیث‌ها به پایان رسید و دروازه شایعات بسته شد. شرکت سامسونگ در کنفرانس خبری کنگره جهانی موبایل مطابق انتظار و پیش‌بینی همه، دو گوشی پرچم‌دار خود را معرفی کرد. گوشی‌هایی که یک سال است منتظرشان هستیم و همه‌چیزی درباره‌شان شنیدیم. Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge از 10 آوریل در سراسر جهان در دسترس خواهند بود و چهار اپراتور مخابراتی بزرگ امریکا سرویس‌های خود را روی هر دو گوشی ارائه می‌دهند ولی اپراتورهای کوچک‌تر فقط روی گوشی Galaxy S6 مانور خواهند داد. Galaxy S6 Edge گران‌تر از Galaxy S6 است ولی سامسونگ نگفته چقدر گران‌تر!

1606683296_1_0.gif

Galaxy S5، گوشی قبلی سامسونگ امکانات زیادی داشت و یک اشتباه بزرگ: صفحه‌نمایش. به همین خاطر هم فروشش در سال 2014 کاهش یافت. سامسونگ زیرک‌تر از این است که دوباره این اشتباه را تکرار کند. به همین دلیل، دو گوشی جدید این شرکت از بالا تا پایین طراحی متفاوتی دارند و از رویکرد صفحه‌نمایش تخت استفاده می‌کنند به علاوه اینکه Galaxy S6 Edge کناره‌های خمیده دارد. طراحی گوشی‌های جدید بی‌شباهت به طراحی Galaxy S4 نیست.

هر دو گوشی بسیار شبیه هم هستند ولی تفاوت‌هایی مجزاکننده دارند. Galaxy S6 مجهز به یک صفحه‌نمایش تخت، فریم فلزی، بخش جلویی شیشه و پنل عقبی فلزی است اما Galaxy S6 Edge در لبه‌ها خمیده است و پنل عقب نیز از جنس شیشه است. به همین دلیل، شخصیت متمایزی به خود گرفته است. خمیدگی لبه‌ها دقیقاً مانند Note Edge است. هر دو گوشی از شیشه و فلز ساخته شده‌اند و دیگر از پلاستیک فشرده خبری نیست. Galaxy S6 در رنگ‌های سیاه، سفید، طلایی و آبی به بازار عرضه می‌شود و Galaxy S6 Edge را در رنگ‌های سفید، سیاه، طلایی و سبز خواهیم دید.

سامسونگ فقط روی طراحی ظاهری این گوشی‌ها تمرکز نکرده بلکه از آخرین فناوری‌ها نیز کمک گرفته است. پردازنده هشت هسته‌ای Exynos سامسونگ، صفحه‌نمایش 5.1 اینچی QHD از نوع Super AMOLED با دقت وضوح تصویر 2560 x 1440 پیکسل، سه گیگابایت حافظه رم، درایوهای ذخیره‌سازی 32، 64 و 128 گیگابایت؛ دوربین 16 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر تصویر اپتیکال، سنسور اثر انگشت جدید تعبیه شده در کلید Home، مانیتور شمارنده ضربان قلب مبتنی بر اینفرارد، شارژ بی‌سیم مجتمع شده با Qi و PMA، شارژ سریع با استفاده از درگاه‌های USB که 1.5 برابر سریع‌تر از شارژ مدل قبلی هستند، بلندگوهای 1.5 برابر قوی‌تر از مدل قبلی و ده‌ها ویژگی و امکانات دیگر جدید را روی این گوشی‌های کهکشانی تجربه خواهید کرد.

اما از مزیت‌های چشمگیر این گوشی‌ها بگذریم؛ ضدحال‌های سامسونگ برای کاربران عدم استفاده از شکاف حافظه MicroSD، باتری قابل تعویض 2550mAh و ضدآب نبودن این گوشی‌ها است. سامسونگ بیشتر روی طراحی متمرکز شده و کمتر به سراغ این ویژگی‌های کوچک‌تر رفته است. از نظر نرم‌افزاری نیز به جز ارتقاء به سیستم‌عامل آندروئید 5 خبر تازه چندانی نیست و غالب قابلیت‌های نرم‌افزاری Galaxy S5 تکرار شده‌اند.

بدون شک سامسونگ با معرفی این دو گوشی به رقابت با گوشی‌های شاخص بازار مانند Sony Xperia Z4 که در آینده خواهد آمد، HTC One M9 که معرفی شد و آیفون 6 می‌پردازد. این کاربران هستند که باید تعیین کنند کدام یک را بیشتر دوست دارند و بازار فروش بیشتری را خواهند داشت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟