ورود به دنیای جذاب موبایل
 VLC برای تمام پلتفرم‌ها عرضه شد
خبر مهم دنیای نرم‌افزارها این است: پخش‌کننده VLC از زیر خاکسترها برخاسته و به پرواز درامده است. در حالی که فکر می‌کردیم فقط برای iOS ارائه شود اما اکنون طرفدارانش می‌توانند این برنامه را روی هر پلتفرمی نصب و اجرا کنند و لذت ببرند.

 این برنامه که محتوای ذخیره شده محلی را پخش می‌کند، روی App Store اپل قرار گرفته است. البته شایعه شده که خبری از قابلیت Chromecast نیست. علاوه بر برنامه iOS که خیلی‌ها منتظرش بودند، VLC برای آندروید هم منتشر شده است. این اپ از Android TV هم پشتیبانی می‌کند، همزمان یک نسخه ویندوزفون هم عرضه شده است. اگر از یک دستگاه ویندوز موبایل استفاده می‌کنید، VLC درحال حاضر در وضعیت اوپن بتا است.

جان کمپف، مدیرعامل و توسعه‌دهنده ارشد VideoLAN می‌گوید: "من برای عرضه  این محصولات بسیار خوشحالم. بردن VLC به دنیای مبایل سخت بود اما این سختی به سر آمد. VLC همه جا اجرا می‌شود و همه چیز پخش می‌کند. ما مشغول کار روی بسیاری قابلیت‌های جدید برای VLC 3.0.0 هستیم تا کاری را که شروع کرده بودیم، تمام کنیم."

 اگر خواهان VLC برای ویندوز‌فون هستید به وبسایت VideoLAN بروید. نسخه آندروید هم از طریق گوگل پلی و مثل همیشه به صورت رایگان در دسترس است. کاربران iOS هم باید کمی منتظر باشند. به نظر می‌رسد VLC هنوز برای تمام نقاط دنیا در دسترس نیست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟