رکوردی جدید در دنیا: بیش از نیمی از جمعیت چین آنلاین هستند!
چین موفق به ثبت یک رکورد در زمینه تعداد کاربران اینترنت شد: 688 میلیون نفر در این کشور از اینترنت استفاده می‌کنند. اما آمار جدید سال 2015 که توسط مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین منتشر شده نشان می‌دهد که چین رکورد دیگری نیز به نام خود به ثبت رسانده است. برای اولین بار؛ بیشتر از نصف جمعیت چین آنلاین هستند؛ این یعنی 50.3 درصد این کشور.

1606683296_1_0.gif

برای به‌دست آوردن تعداد کل نفراتی که از شبکه اینترنت استفاده می‌کنند؛ دسترسی آن‌ها به وب از طریق موبایل مورد بررسی قرار گرفت. تعداد 620 میلیون نفر کاربر اینترنتی موبایل در سال 2015 به این معنی است که 90.1 درصد از کاربران وب از طریق گوشی‌های خود به این شبکه دسترسی داشته‌اند (یعنی زمانی‌که آن‌ها از طریق دستگاه‌های دیگر نظیر کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ به اینترنت متصل نبوده‌اند).

چارتی که در بالا مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد از سال 2009 به بعد تعداد کاربران اینترنت در چین تقریبا دو برابر شده است. از آن‌جایی‌که آمار استفاده از گوشی‌های هوشمند در این کشور به‌یکباره افزایش یافت؛ تعداد افرادی که از طریق گوشی‌های خود به وب دسترسی دارند از سال 2010 به بعد بیش از دو برابر شده است.

با این‌که این آمار و ارقام بسیار بزرگ است اما هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد. با توجه به این‌که از جمعیت 1.335 میلیارد نفری چین حدود 73 درصد آن‌ها بین 15 تا 64 سال سن دارند؛‌ این کشور می‌تواند به‌زودی به تعداد یک میلیارد نفر کاربر اینترنت دست پیدا کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟