ZenFone Zoom پرچمدار بعدی ایسوس
CES 2016: زن‌فون زوم پرچمدار بعدی ایسوس با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال + تصویر
هر اتفاق خوبی برای به سرانجام رسیدن به زمان احتیاج دارد، این موضوع به خصوص در مورد محصولات ایسوس بیشتر صادق است. در این مورد خاص، منظور ما اولین تلفن هوشمند جهان با عنوان ZenFone Zoom است که از یک دوربين با بزرگنمایی اپتیکال 3x بدون برآمدگی برخوردار است.

1606683296_1_0.gif

درست یک سال پس از معرفی این محصول در نمايشگاه CES سال گذشته، خبر عرضه این دستگاه در ماه فوریه منتشر شده است. قیمت آن نیز همانطور که از ابتدا در نظر گرفته شده بود 399 دلار است.

ایسوس برای ساخت دوربین اصلی این تلفن از دو شركت بزرگ ژاپنی کمک گرفته است: پاناسونیک سنسور SmartFSI 13 مگاپیکسلی آن را تامین می‎کند، و هویا لنز 10 بخشی آن را طراحی کرده است. از آنجا که تمام اجزای آن داخل یک ساختار پریسکوپی قرار داده شده است، این دوربين قادر است بدون هیچ بیرون زدگی از سطح بدنه دستگاه قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3x را فراهم کند. این توانایی با قابلیت تثبیت کننده تصویر نوری، فوکوس خودکار لیزری و یک فلاش دو منظوره همراه است. با توجه به محدودیت‎های فیزیکی، دیافراگم این دوربين در محدوده f/2.7 تا f/4.8 قرار می‎گیرد، بنابراین در زمان استفاده از آن باید کمی‎ صبور باشید. از طرف دیگر، شما برای سلفی گرفتن یک دوربين 5 مگاپیکسلی در اختیار خواهید داشت، اما برای نوررسانی بیشتر باید از یک LolliFlash استفاده کنید.

به غیر از پردازنده مرکزی که کمی‎ سریع‎تر، یک اسلات Micro SIM و نمایشگر Gorilla Glass 4، باقی مشخصات این تلفن تقريبا با ZenFone 2 برابری می‎کند. شما با این تلفن، یک پردازنده چهار هسته‎ای اتم اینتل (Z3950 تا حداکثر 2.5 گیگاهرتز)، یک پردازنده گرافیکی PowerVR G6430، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گيگابايت فضای ذخيره سازی داخلی، کارت microSD تا ظرفیت 128 گیگابایت، یک نمایشگر 5.5 اینچی با دقت 1080p و یک باتری غیر قابل تعویض 3,000 میلی آمپر ساعت که با یک شارژر سریع یا هر آداپتور Quick Charge 2.0 کار می‎کند را در اختیار خواهید داشت. قطعات داخلی ZenFone Zoom توسط یک بدنه آلومنيومی‎ محافظت می‎شود و پشت آن را یک کاور چرمی‎ قابل جداسازی برای دسترسی به اسلات microSD و اسلات Micro SIM پوشانده است. در رابطه با نرم افزار نیز، این دستگاه یک نسخه از آندرويد 5.0 سفارشی شده با ASUS ZenUI را اجرا می‎کند.

بر اساس گفته معاون مدیرعامل این شرکت، بنسون لین، ZenFone Zoom حاصل کار طاقت فرسای دو ساله است و حتی چند بار نزدیک بوده این پروژه متوقف شود. اما خوشبختانه به دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت این پروژه به کار خود ادامه داده است. اما سوال اینجا است که آیا مصرف کنندگان با توجه به هزینه بیشتری که باید برای این بزرگنمایی اپتیکال پرداخت کنند آیا رغبتی به خرید این نوآوری از خود نشان خواهند داد؟ باید منتظر بود و دید که طی چند ماه آینده نتیجه چه خواهد شد، به ویژه این که ایسوس قصد دارد به زودی علاوه بر آمریکا این تلفن هوشمند را در چند کشور دیگر نیز عرضه کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟