افزایش فزاینده دستگاه پوشیدنی
نیم میلیارد دستگاه پوشیدنی تا سال 2019
شاید در حال حاضر دستگاه‌های پوشیدنی در وضعیت خوبی باشند، اما طبق‌ پیش‌بینی سیسکو این رویه به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. طبق گزارش Visual Networking Index سیسکو، تا سال 2019 بیشتر از نیم میلیارد دستگاه پوشیدنی استفاده خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

شاید در حال حاضر دستگاه‌های پوشیدنی در وضعیت خوبی باشند، اما طبق پیش‌بینی سیسکو این رویه به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است. طبق گزارش Visual Networking Index سیسکو، تا سال 2019 بیشتر از نیم میلیارد دستگاه پوشیدنی استفاده خواهد شد. شمار تولیدکنندگان و تعداد دستگاه‌های پوشیدنی معرفی شده در نمايشگاه CES 2015 مثل ساعت اپل و اخبار پیرامون دستگاه‌های پوشیدنی آندرويد، همگی حاکی از آن است که جهان به سرعت در حوزه دستگاه‌های پوشیدنی در حال رشد است.

مسلما عدد اعلام شده از سوی سیسکو تنها مختص به ساعت‌های هوشمند نمی‎شود. دوربين‌های پوشیدنی، ابزارهای مربوط به سلامتی و تناسب‌اندم و غیره نیز در این سرشماری لحاظ شده است. با توجه به اینکه دستگاه‌های پوشیدنی هنوز در ابتدای راه هستند، این عقيده که ظرف چهار سال آینده 587 میلیون از آنها به اندام انسان بسته خواهند شد، شگفت‌انگیز است. طبق محاسبات انجام شده، سیسکو تخمین می‌زند که تا آن زمان مقدار داده‌های مبادله شده توسط دستگاه‌های پوشیدنی به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد، و اکثر این داده ها توسط تلفن‌های هوشمند مبادله می‎شوند. به عبارت ديگر شما در آینده نزدیک آدم‌های خیلی بیشتری را خواهید دید كه مشغول فشردن انگشت روی مچ دست‌هایشان هستند.

همچنین سیسکو انتظار دارد که علاوه بر افزایش خیره کننده دستگاه‌های پوشیدنی، تعداد دارندگان تلفن‌های هوشمند تا سال 2019 به 5.2 میلیارد افزایش یابد. هرچه مردم بیشتر از اینترنت روی تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی استفاده می‎کنند، انتظار می‎رود استفاده از داده هم به طور شگفت‌انگیزی بالا برود. مردم در حدود سی اگزابایت از داده را در سال 2014 استفاده کرده‌اند، اما تا قبل از آغاز سال 2020 این مقدار به‎طور تصاعدی تا 292 اگزابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟