مایکروسافت تایید کرد:
مرورگر وب اسپارتان افزونه دارد
از مسدودکننده تبلیغات (Adblock) تا برنامه‌های دانلود ویدیو، این افزونه‌ها هستند که به راحتی مرورگر شما را سفارشی کرده و قابلیت‌های آن را افزایش می‎دهند. حالا مایکروسافت تایید کرده است که مرورگر جدید اسپارتان (Spartan) به افزونه‌ها مجهز خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

سرانجام مایکروسافت تایید کرد که مرورگر جدید اسپارتان (Spartan) به افزونه‌ها مجهز خواهد شد. مایکروسافت در پیش‌نمایش ویندوز 10 به طور رسمی‎ از مرورگر اسپارتان رونمایی کرد. اعتقاد شرکت بر این است که در آینده کامپیوترهای شخصی تحت ویندوز این مرورگر را جایگزین اینترنت اکسپلولر کنند. نسخه نمایش داده شده توسط مدیران مایکروسافت شامل یک رابط کاربری خلاصه و کمینه‌گرا (minimalistic) است. این مرورگر همچنین در مواقع لزوم مثل صفحه مربوط به پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، دستیار دیجیتال Cortana مایکروسافت را فراخوانی می‎کند.
اما نکته حائز اهمیت این است که اسپارتان بالاخره از افزونه استفاده خواهد کرد، پلاگین‌هایی که بیشتر از قابلیت‌های موجود در خود مرورگرعملکرد آن را بالا می‎برند. تیم توسعه اینترنت اکسپلورر اعلام نکرده است که آیا افزونه‌هایی که این مرورگر پشتیبانی می‎کند با مرورگر وب قبلی مایکروسافت هم سازگاری دارند و آیا این افزونه‌ها در اختیار مرورگرهای دیگر هم قرار خواهد گرفت یا خیر. مرورگر اسپارتان مایکروسافت فورا در دسترس نخواهد بود و گفته می‎شود به نسخه بعدی ویندوز 10 (که زمان آن نامشخص است) اضافه خواهد شد. مایکروسافت قصد دارد هم از اینترنت اکسپلولر و هم اسپارتان در نسخه بعدی استفاده کند (IE برای وب سایتهای قدیمی و اسپارتان برای وب سایتهای مدرن). در آخرین پیش‌نمایش فنی ویندوز 10 کاربران می‎توانند در اینترنت اکسپلورر توسط یک پرچم مخفی موتور رندرينگ جدید Edge اسپارتان را فعال کنند که به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد موتور IE11 می‎شود.

از مسدود کننده تبلیغات (Adblock) تا برنامه‌های دانلود ویدیو، این افزونه‌ها هستند که به راحتی مرورگر شما را سفارشی کرده و قابلیتهای آن را افزایش می‎دهند. شاید اینترنت اکسپلورر رایج‌ترین مرورگر دنیا باشد، اما مشخصا افزونه‌ها را کنار گذاشته است.  افزونه می‎تواند یک امتیاز بیشتر در این رقابت به دست آورد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟